Przedszkole

CZERWIEC

  1. Dzień Dziecka
  2. Wielka wyprawa
  3. Smaki i zapachy lata
  4. Wakacyjne przygody

 

Dzieci zdobywają następujące wiadomości i umiejętności:

  • zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci,
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych zasad, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt,
  • wymienianie sposobów opieki nad zwierzętami,
  • identyfikowanie poznanych liter,
  • wzbudzenie ciekawości świata, wzbogacanie wiadomości na temat przedmiotów, które toną, i tych, które unoszą się na wodzie,
  • przeliczanie elementów w zbiorach, umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów, doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • ćwiczenie pamięci słuchowej,
  • poznanie charakterystycznych zabytków na świecie,
  • wczuwanie się w emocje i uczucia innych,
  • utrwalenie wiadomości o środkach transportu,
  •  rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby i głoski,
  • utrwalanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych,
  • uwrażliwienie na muzykę klasyczną i muzykę z różnych stron świata,
  • ćwiczenie poczucia „pulsu” w muzyce i orientacji w przestrzeni,
  • rozwijanie i pobudzanie zmysłu smaku i zapachu,
  • zachęcanie do starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, rozwijanie sprawności manualne,
  • utrwalanie wiadomości na temat pory roku, jaką jest lato,
  • rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami,
  • uwrażliwienie na odbiór sztuki,
  • budzenie wrażliwości na otaczającą przyrodę,
  • poznanie zjawisk atmosferycznych występujących latem,
  • pogłębianie relacji rówieśniczych,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych, budzenie wrażliwości muzycznej, poznawanie dźwięków gamy i ich nazw,
  • przypomnienie zasad bezpieczeństwa na wakacjach,
  • przełamywanie lęku przed wystąpieniami na forum grupy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej i kreatywności,
  • poznanie góralskiego folkloru,
  • wprowadzenie do czytania,
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych,
  • utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania nad wodą,
  • oswajanie nowych doświadczeń związanych z zakończeniem przedszkola,
  • rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, wzmacnianie więzi przyjacielskich.

 

 

 

Wartość: Wartość: BEZPIECZEŃSTWO Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych .Normy postępowania: Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych. Mów o swoich uczuciach (odczuciach). Przestrzegaj zasad ruchu drogowego dla pieszych. Nie zbliżaj się do nieznanych zwierząt. Nie biegaj po przedszkolu. Zachowaj ostrożność w kontaktach z obcymi. Nie baw się w miejscach niedozwolonych.

Wartość: KONTAKTY RÓWIEŚNICZE Zasada: Kontroluj swoje zachowanie / Bądź koleżeński Normy postępowania: Nie wyrządzaj krzywdy innym. Wyrażaj swoje emocje w sposób zrozumiały i akceptowany przez innych. Nie wyśmiewaj się z kolegi / koleżanki. Pamiętaj o konsekwencjach swojego działania. Z godnością przyjmuj porażki.

Piosenka 

Kolorowe dzieci

 sł. Jerzy Bielunas, muz. Majka Jeżowska

 Gdyby, gdyby moja mama

 Pochodziła z wysp Bahama,

 To od stóp po czubek głowy

 Byłabym czekoladowa.

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie,

 Na wycieczki jeździć słoniem

 I w Australii mieć tatusia,

 I z tatusiem łapać strusie.

 Ref.: Nie patrz na to, w jakim kraju,

 Jaki kolor dzieci mają

 I jak piszą na tablicy,

 To naprawdę się nie liczy!

 Przecież wszędzie każda mama,

 Każdy tata chce to samo,

 Żeby dziś na całym świecie

 Mogły żyć szczęśliwie dzieci!

 Mogłam małą być Japonką,

 Co ubiera się w kimonko,

 Lub w Pekinie z rodzicami

 Ryż zajadać pałeczkami.

 Od kołyski żyć w Tunisie,

 Po arabsku mówić dzisiaj

 Lub do szkoły biec w Mombasie,

 Tam gdzie palmy rosną w klasie.

 Ref.: Nie patrz na to…

 Los to sprawił lub przypadek,

 Że Hindusem nie był dziadek,

 Tata nie był Indianinem

 I nie w Peru mam rodzinę.

 Ref.: Nie patrz na to…

Wiersz

Letni ranek

 Irena Regina Świętochowska

 Słońce wstało dziś wcześnie.

 Teraz płonie na niebie

 I spogląda

 Z wysoka

 Prościuteńko na ciebie.

 Jakby chciało powiedzieć:– Jaka piękna pogoda!

 Wstawaj szybko,

 Kochanie,

 Bo każdej chwili szkoda.

 Rankiem park jest zieleńszy,

 Piękniej srebrzy się woda.

 Wyjdź więc czym prędzej

 Z domu –

By zobaczyć te cuda.

 Ptaki budzą się wcześnie,

 Dzień rozpoczynają lotem.

 Wtedy parki

 I lasy

 Wypełniają świergotem.

 Słyszysz te ptasie trele?

 Tak wygwizdują szpaki.

 A w zaroślach

 Nad Wisłą

 Koncertują słowiki.