1. Majowe święta
  2. Jak powstaje?
  3. Od pomysłu aż po dach
  4. Święto Rodziny

Dziecko zdobywa następujące umiejętności:

  • poznaje sylwetkę Marcina Rożka, słucha hymnu narodowego i przyjmuje właściwą postawę,
  • dostrzega zalety codziennej pracy ludzi różnych zawodów,
  • uważnie słucha opowiadań czytanych przez nauczycielkę i potrafi odpowiedzieć na pytania,
  • posługuje się słowami w gwarze poznańskiej,
  • chętnie korzysta z kącika książki i opisuje ilustracje, wzbogacając w ten sposób słownictwo,
  • doskonali umiejętności przeliczania w zakresie sobie dostępnym, układa rytmy według
    podanego kodu,
  • utrwala umiejętność kulturalnego zachowania się przy stole i właściwie posługuje się
    sztućcami,
  • rozumie pojęcie: współpraca w przedszkolu, rodzinie i na placu zabaw,
  • rozwija umiejętności manualne poprzez ugniatanie i formowanie dowolnych
    kształtów z ciastoliny,
  • uczy się hymnu przedszkolnego i wyklaskuje rytm,
  • swobodnie komunikuje się z rówieśnikami i przestrzega zasad grupowych,
  • wykazuje się kreatywnością podczas zabaw konstrukcyjnych,
  • wzbogaca wiedzę przyrodniczą i dba o naturę w najbliższym otoczeniu,
  • lubi słuchowiska, kształtuje percepcję słuchową i wyobraźnię,
  • dba o kondycję fizyczną, bierze aktywny udział w gimnastyce porannej,
  • odkłada zabawki na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, dba o porządek w sali,
  • rozbudza w sobie zainteresowanie muzyką klasyczną, wycisza się (muzykoterapia),
  • chętnie przygotowuje upominki dla rodziny i wzmacnia więzi z najbliższymi,
  • stosuje formy grzecznościowe w codziennych sytuacjach,
  • umie w sposób właściwy rozwiązać kwestie sporne podczas zabawy dowolnej,
  • z radością przychodzi do przedszkola i korzysta z kącika emocji (butelka spokoju, gniotek).

Realizacja programu wychowawczego

Wartość: RODZINA

Dziecko wymienia członków swojej rodziny, opowiada o wspólnych zabawach. Wykonuje
drobne upominki dla najbliższych i rozwija uczucie empatii.

Wartość: OJCZYZNA

Dziecko poznaje symbole narodowe, słucha hymnu i wykazuje zainteresowanie ciekawymi
ludźmi z naszego regionu.

Wesołe Gzuby– sł./m. W.Górska

  1. Wesołe Gzuby – nasza drużyna.
    Tu się zaczyna przygód kraina.
    Śmiechy od rana, pomysły w kieszeni.
    Każdy tu Gzub, dzień w bajkę zamieni.
  2. Hej, hej kochane Pyreczki małe.
    W przedszkolu co dzień życie wspaniałe.
    Nauczyciele o dzieci dbają.
    Codziennie tysiąc pomysłów mają.

Ref. Wesołe Gzuby, to nasze przedszkole.
Co bawi, uczy, wychowuje nas.
Bo gdy na rynku, koziołki się trykają.
Małe Gzuby swoją wiedzę zdobywają.

Jawor– sł./m.tradycyjna
Jawor, jawor, jaworowi ludzie.
Co wy tu robicie ?
Budujemy mosty dla pana starosty.
Tysiąc koni przepuszczamy.
A jednego zatrzymamy.