- W kinie i teatrze
- Przebudzenie po zimie
- W wiosennym ogrodzie
- W świecie książek
Dziecko zdobywa następujące umiejętności:
- poznaje pojęcia: kino, teatr,
- bierze aktywny udział w zabawach teatralnych (wykorzystanie pacynek, kukiełek),
- z zainteresowaniem ogląda japoński teatrzyk KAMISHIBAI,
- uważnie słucha opowiadań czytanych przez nauczycielkę i potrafi odpowiedzieć na pytania,
- chętnie korzysta z kącika książki i opisuje ilustracje wzbogacając w ten sposób słownictwo,
- rozbudza w sobie cechy małego czytelnika, szanuje książki,
- doskonali umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole i właściwie posługuje się
sztućcami, - dostrzega pierwsze oznaki wiosny podczas zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
- rozwija wrażliwość sensoryczną poprzez poznawanie świata wielozmysłowo,
- zaśpiewa piosenkę o wiośnie i weźmie udział w korowodzie przedszkolnym,
- właściwie komunikuje się z rówieśnikami i przestrzega zasad grupowych,
- rozumie polecenia nauczycielki i właściwie reaguje na sygnał,
- chętnie uczestniczy w zabawach taneczno-ruchowych (wykorzystanie przyborów
gimnastycznych, ławeczki, materaca), - doskonali umiejętności klasyfikowania według jednej cechy,
- potrafi współpracować w parach i w małym zespole,
- dba o porządek w sali i odkłada zabawki na wyznaczone miejsce,
- rozwija kondycję fizyczną podczas codziennej gimnastyki,
- rozumie potrzebę dbania o przyrodę i uczestniczy w pracach sezonowych,
- stosuje formy grzecznościowe w codziennych sytuacjach: dziękuję, proszę, przepraszam,
- umie w sposób właściwy rozwiązać sytuacje trudne podczas zabawy swobodnej,
- z radością przychodzi do przedszkola i czuje się w nim bezpiecznie,
- potrafi opisać swoje emocje i chętnie rozmawia o tym, co czuje.
Realizacja programu wychowawczego
- Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE Dziecko dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie, uczestniczy w pracach sezonowych. Poznaje nazwy wiosennych kwiatów i podziwia piękno naturalnego środowiska w najbliższym otoczeniu.
- Wartość: ZDROWIE Dziecko dba o higienę osobistą, myje ręce przed i po posiłkach. Ubiera się stosownie do pogody. Rozumie konieczność przebywania na świeżym powietrzu i hartowania organizmu.
Teatr A. U. Kamińska
Tu na widowni, w miękkim fotelu, siadasz wśród widzów, których jest wielu.
Gdy zabrzmi dzwonek i światła zgasną, na scenie z wolna robi się jasno.
A potem idzie w górę kurtyna i przedstawienie się rozpoczyna.
Scena wygląda całkiem jak z bajki, grają kukiełki, aktorzy, lalki.
Są dekoracje, światła, muzyka. Tańczy Puchatek, Tygrysek bryka.
Jest smok, Kopciuszek, krasnale są… Bo przecież teatr to jest ich dom!
Marzec A. Filipkowska
W marcu zmienna jest pogoda: trochę deszczu, słońca, śniegu.
I choć nam bałwana szkoda, cieszą główki przebiśniegów.
Wiosna żegna sen nieśmiało, kiedy słyszy śpiew skowronka.
I pierzynkę śniegu białą, zrzuca budząc się na łąkach.