1. W kinie i teatrze
  2. Przebudzenie po zimie
  3. W wiosennym ogrodzie
  4. W świecie książek

Dziecko zdobywa następujące umiejętności:

  • poznaje pojęcia: kino, teatr,
  • bierze aktywny udział w zabawach teatralnych (wykorzystanie pacynek, kukiełek),
  • z zainteresowaniem ogląda japoński teatrzyk KAMISHIBAI,
  • uważnie słucha opowiadań czytanych przez nauczycielkę i potrafi odpowiedzieć na pytania,
  • chętnie korzysta z kącika książki i opisuje ilustracje wzbogacając w ten sposób słownictwo,
  • rozbudza w sobie cechy małego czytelnika, szanuje książki,
  • doskonali umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole i właściwie posługuje się
    sztućcami,
  • dostrzega pierwsze oznaki wiosny podczas zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
  • rozwija wrażliwość sensoryczną poprzez poznawanie świata wielozmysłowo,
  • zaśpiewa piosenkę o wiośnie i weźmie udział w korowodzie przedszkolnym,
  • właściwie komunikuje się z rówieśnikami i przestrzega zasad grupowych,
  • rozumie polecenia nauczycielki i właściwie reaguje na sygnał,
  • chętnie uczestniczy w zabawach taneczno-ruchowych (wykorzystanie przyborów
    gimnastycznych, ławeczki, materaca),
  • doskonali umiejętności klasyfikowania według jednej cechy,
  • potrafi współpracować w parach i w małym zespole,
  • dba o porządek w sali i odkłada zabawki na wyznaczone miejsce,
  • rozwija kondycję fizyczną podczas codziennej gimnastyki,
  • rozumie potrzebę dbania o przyrodę i uczestniczy w pracach sezonowych,
  • stosuje formy grzecznościowe w codziennych sytuacjach: dziękuję, proszę, przepraszam,
  • umie w sposób właściwy rozwiązać sytuacje trudne podczas zabawy swobodnej,
  • z radością przychodzi do przedszkola i czuje się w nim bezpiecznie,
  • potrafi opisać swoje emocje i chętnie rozmawia o tym, co czuje.

Realizacja programu wychowawczego

  • Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE Dziecko dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie, uczestniczy w pracach sezonowych. Poznaje nazwy wiosennych kwiatów i podziwia piękno naturalnego środowiska w najbliższym otoczeniu.
  • Wartość: ZDROWIE Dziecko dba o higienę osobistą, myje ręce przed i po posiłkach. Ubiera się stosownie do pogody. Rozumie konieczność przebywania na świeżym powietrzu i hartowania organizmu.

Teatr A. U. Kamińska
Tu na widowni, w miękkim fotelu, siadasz wśród widzów, których jest wielu.
Gdy zabrzmi dzwonek i światła zgasną, na scenie z wolna robi się jasno.
A potem idzie w górę kurtyna i przedstawienie się rozpoczyna.
Scena wygląda całkiem jak z bajki, grają kukiełki, aktorzy, lalki.
Są dekoracje, światła, muzyka. Tańczy Puchatek, Tygrysek bryka.
Jest smok, Kopciuszek, krasnale są… Bo przecież teatr to jest ich dom!

Marzec A. Filipkowska
W marcu zmienna jest pogoda: trochę deszczu, słońca, śniegu.
I choć nam bałwana szkoda, cieszą główki przebiśniegów.
Wiosna żegna sen nieśmiało, kiedy słyszy śpiew skowronka.
I pierzynkę śniegu białą, zrzuca budząc się na łąkach.