ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
GRUPA V
MARZEC
Tematyka
tygodnia:
1.
Zwierzęta sprzed milionów lat
2.
Pogoda marcowa
3.
Wiosno, ach to ty!
4.
Mamy różne charaktery
Dziecko
zdobywa następujące umiejętności:
· Określa
swój nastrój
· Wysłucha
opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaręby „Wegetozaur”
· Rozwija
słownictwo i wyobraźnię
· Poznaje
literę z, Z w toku zabaw
· Poznaje
etymologię słowa dinozaur
· Wysłuchuje
i śpiewa piosenkę „Jaki to dinozaur?”
· Poznaje
różne gatunki dinozaurów
· Będzie
utrwalać różne umiejętności językowe
· Zapozna
się z odejmowaniem na konkretach
· Dowiaduje
się, kim jest paleontolog oraz czym się zajmuje
· Rozwija
umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
· Rozwija
umiejętność ekspresji słownej
· Będzie
uczestniczyć w grach tematycznych
· Weźmie
udział w zabawie dźwiękonaśladowczej
· Wysłuchuje
opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Marcowy dzień” oraz „Mieszanie
kolorów”
· Wysłuchuje
piosenki „Wołanie wiosny” i ją śpiewa
· Uzupełni
kalendarz pogody
· Pozna
literę u, U
· Dowiaduje
się, kiedy używa się powiedzenia ,,W
marcu jak w garncu”
· Rozwiąże
zagadki
· Pozna
oznaki wiosny
· Dowie
się jak dbać o rośliny
· Dowie
się dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie
· Dowie
się jak ubierać się na cebulkę
· Wysłucha
opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaręby „Ptaki”
· Wysłucha
zagadki i rymowanki Martyny Marzec
· Wysłucha
i nauczy się piosenki: ,,Kolorowa Pani
Wiosna”
· Pozna
literę c, C
· Pozna
liczbę 10
· Utrwali
wiedzę dotyczącą ptaków powracających do Polski na wiosnę
· Pozna
ciekawostki na temat wybranych ptaków
· Dowie
się jak zbudowane są ptasie pióra
· Będzie
przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
· Ułoży
ptaka z figur geometrycznych
· Dowie
się na czym polega praca ogrodnika
· Utrwali
nazwy narzędzi ogrodniczych
· Powie
jakie prace trzeba wykonywać wiosną w ogrodzie
· Wywnioskuje
dlaczego robienie wiosennych porządków jest istotne
· Będzie
dzielić wyrazy na sylaby i wyodrębniać ich pierwsze głoski
· Weźmie
udział w quizie
· Dowie
się na czym polega obieg wody w przyrodzie
· Utrwali
nazwy wiosennych kwiatów
· Utrwali
umiejętność kodowania
· Weźmie
udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
· Wysłucha
wiersza Agaty Widzowskiej ,,Uczucia”
· Rozwiąże
zagadki pantomimiczne
· Wysłucha
i nauczy się piosenki ,,Ja jestem inny i
inny jesteś ty”
· Pozna
podstawowe wartości, którymi należy się kierować
· Dokona
hierarchii wartości
· Zapozna
się z wierszem Jadwigi Koczanowskiej ,,Przyjaciel”
· Pozna
pojęcia dłuższy, krótszy
· Odkryje
wygląd litery ł, Ł
· Poszerzy
wiedzę o emocjach
· Odróżni
pozytywne od negatywnych zachowań
· Wypowie
się na temat przyjaźni
· Weźmie
udział w zabawach logopedycznych
· Weźmie
udział w zabawach konstrukcyjnych
Realizacja
Programu Wychowawczego
Wartość:
ŚRODOWISKO NATURALNE (Nie zanieczyszcza zbiorników wodnych.
Nie
zrywa roślin chronionych.)
Wartość:
RODZINA (Szanuje swoich rodziców i dziadków. Okazuje troskę w razie choroby
domowników.)
Wartość:
ZDROWIE (Bierze udział w zabawach ruchowych, spacerach i wycieczkach. Przebywa
często na świeżym powietrzu. Ubiera się stosownie do pogody i pory roku.)
Piosenka ,, Jaki to dinozaur?” sł. i
muz. J. Kucharczyk
I. Jest ogromny i ma straszną
paszczę, ostre pazury.
To jest tyranozaur. Boją się go wszystkie
inne dinozaury!
Ref.: Dinozaury, dinozaury
to ogromne gady.
Żyły dawno temu, ale w ziemi można
znaleźć ich niezwykłe ślady. /bis
II. Bardzo dobrze umie pływać,
choć to też jest dinozaur.
Jeśli umie pływać, żyje tylko w wodzie,
to jest ichtiozaur!
Ref.: Dinozaury, dinozaury
III. Ten dinozaur umie latać,
tak jak fruwają ptaki.
Wiem, że ten dinozaur, który umie latać,
to jest pterodaktyl!
Ref.: Dinozaury, dinozaury