Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie Motylki
Kwiecień
1. 1.Na wiosennej łące
2. 2.Kto nam pomoże?
3. 3.Od kurnika do świątecznego koszyka.
4. 4.W świecie książek
Dziecko zdobywa następujące umiejętności i wiadomości:
· –poznaje wygląd i nazwy wiosennych kwiatów
· –poszerza wiedzę na temat pomagania owadom
· –wykonuje prace plastyczne niestandardowymi technikami
· –rozpoznawania emocji
· –uważnego słuchania
· –zapoznaje się z wyglądem i nazwami mieszkańców łąki
· –doskonali analizę sylabową
· –słucha ze zrozumieniem i odpowiada na pytania
· –rozbudza wyobraźnię
· –poznaje nazwy i sposoby użycia przyrządów służących do mierzenia
· –określa odległości za pomocą określeń bliżej/dalej
· –ćwiczy prawidłowe posługiwanie się pojęciami wysoko/nisko
· –doskonali motorykę małą
· –uczy się współpracy w grupie rówieśniczej
· –zdobywa wiadomości na temat życia pszczół
· –rozwija umiejętności muzyczne
· –zapoznaje się z piosenką o tematyce wiosennej
· –rozwija sprawność fizyczną
· –rozwija wrażliwość sensoryczną
· –starannie wykonuje prace plastyczno-techniczne
· –poznaje zadania służb ratunkowych
· –odpowiada na zadane pytania
· –poznaje zasady zachowania się podczas ewakuacji
· –doskonali współdziałanie w grupie
· –poznaje specyfikę pracy policjanta
· –stara się swobodnie wypowiadać na podany temat
· –poszerza wiadomości na temat pracy strażaka
· –kształtuje zdolności układania i kontynuowania rytmów
· –rozwija twórczość ekspresji ruchowej i plastycznej
· –uczy się rozpoznawać sytuację w których wzywa się pogotowie
· –wie jak zachować się w czasie choroby i korzystać z apteczki
· –nabiera wrażliwości muzycznej
· –utrwala znajomość użycia numerów alarmowych oraz ich użycia
· –poznaje tradycje związane z Wielkanocą
· – poszerza wiedzę na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy rolnika
· – utrwala znajomość nazw zwierząt hodowlanych i budynków gospodarczych
· –kształtuje nawyk systematycznej pracy
· –uważnie słucha utworu literackiego
· –poznaje nazwy członków ptasich rodzin
· –uczy się kroków tańca ludowego
· –rytmicznie porusza się do muzyki
· –kształtuje postawę otwartości na różne kultury i religie
· –kształtuje nawyk czytania, dbania i odkładania na półkę książek
· –uczy się odpowiedzialności za wspólne mienie
· –poznaje pojęcia biblioteka, księgarnia i różnice między tymi miejscami
· –ćwiczy właściwe zachowanie podczas wizyt w bibliotece i księgarni
· –dowiaduje się jak powstaje książka
· –doskonali umiejętności przeliczania
· –rozwija słych muzyczny
· – kształtuje umiejętności autoprezentacji
Realizacja programu wychowawczego:
Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE Zasada: Szanuj środowisko naturalne. Normy postępowania: Nie łam drzew. Nie zrywaj roślin chronionych. Nie hałasuj w lesie.
Wartość: Bezpieczeństwo Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych. Normy postępowania: Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych. Pamiętaj swój adres zamieszkania.
Tekst piosenki: ,,Hopla, hopla”
Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4
1. Wskoczył zając do kurnika,
Zebrał jajka do koszyka.
Z nich pisanki zrobił sam
I w ogródku schował nam.
Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x2
2. Już pisanki znaleźliśmy,
Były w trawie i wśród liści.
Ozdobimy nimi dom,
Bo pisanki po to są.
Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4
Wiersz: WIELKANOCNY STÓŁ E. Skarżyńska
… Palmy – pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie – tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę.
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie,
jak wiosna wesołe! ….
Jesteśmy głęboko przekonani, że Internet powinien być dostępny dla każdego, i zobowiązujemy się do zapewnienia witryny internetowej dostępnej dla jak najszerszego grona odbiorców, niezależnie od okoliczności i umiejętności.
Aby to osiągnąć, dążymy do jak najściślejszego przestrzegania wytycznych World Wide Web Consortium (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) na poziomie AA. Niniejsze wytyczne wyjaśniają, jak udostępnić treści internetowe osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Przestrzeganie tych wytycznych pomaga nam zapewnić, że witryna jest dostępna dla wszystkich osób: osób niewidomych, osób z upośledzeniem ruchowym, osób z upośledzeniem wzroku, osób z upośledzeniem funkcji poznawczych i nie tylko.
Ta strona internetowa wykorzystuje różne technologie, które mają na celu uczynienie jej jak najbardziej dostępną przez cały czas. Korzystamy z interfejsu dostępności, który umożliwia osobom z określonymi niepełnosprawnościami dostosowanie interfejsu użytkownika (interfejsu użytkownika) witryny i zaprojektowanie go do ich osobistych potrzeb.
Dodatkowo strona korzysta z aplikacji opartej na sztucznej inteligencji, która działa w tle i stale optymalizuje poziom dostępności. Ta aplikacja poprawia kod HTML witryny, dostosowuje jej funkcjonalność i zachowanie do czytników ekranu używanych przez użytkowników niewidomych oraz do funkcji klawiatury używanych przez osoby z upośledzeniem ruchowym.
Jeśli znalazłeś usterkę lub masz pomysły na ulepszenia, chętnie się z Tobą skontaktujemy. Możesz skontaktować się z operatorami witryny, korzystając z następującego adresu e-mail sekretariat@przedszkole142.home.pl
Nasza witryna internetowa wykorzystuje technikę atrybutów ARIA (dostępne bogate aplikacje internetowe) wraz z różnymi zmianami w zachowaniu, aby zapewnić niewidomym użytkownikom korzystającym z czytników ekranu możliwość czytania, rozumienia i korzystania z funkcji witryny. Gdy tylko użytkownik z czytnikiem ekranu wejdzie na Twoją witrynę, natychmiast otrzyma monit o wprowadzenie profilu czytnika ekranu, aby mógł efektywnie przeglądać i obsługiwać witrynę. Oto jak nasza witryna spełnia niektóre z najważniejszych wymagań dotyczących czytników ekranu, a także zrzuty ekranu konsoli z przykładami kodu:
Optymalizacja czytnika ekranu:uruchamiamy proces w tle, który uczy się komponentów witryny od góry do dołu, aby zapewnić ciągłą zgodność nawet podczas aktualizacji witryny. W ramach tego procesu udostępniamy czytnikom ekranu istotne dane przy użyciu zestawu atrybutów ARIA. Na przykład zapewniamy dokładne etykiety formularzy; opisy ikon, które można wykorzystać (ikony mediów społecznościowych, ikony wyszukiwania, ikony koszyka itp.); wytyczne dotyczące walidacji danych wejściowych formularzy; role elementów, takie jak przyciski, menu, dialogi modalne (wyskakujące okienka) i inne. Ponadto proces działający w tle skanuje wszystkie obrazy w witrynie i zapewnia dokładny i znaczący opis oparty na rozpoznawaniu obiektów obrazu jako znacznik ALT (tekst alternatywny) dla obrazów, które nie są opisane. Wyodrębni również teksty osadzone w obrazie za pomocą technologii OCR (optyczne rozpoznawanie znaków). Aby w dowolnym momencie włączyć ustawienia czytnika ekranu, wystarczy nacisnąć kombinację klawiszy Alt+1. Użytkownicy czytników ekranu otrzymują również automatyczne powiadomienia o włączeniu trybu czytnika ekranu, gdy tylko wejdą na stronę internetową.
Te dostosowania są kompatybilne ze wszystkimi popularnymi czytnikami ekranu, w tym JAWS i NVDA.
Optymalizacja nawigacji za pomocą klawiatury:Proces działający w tle dostosowuje również kod HTML witryny i dodaje różne zachowania za pomocą kodu JavaScript, aby umożliwić obsługę witryny za pomocą klawiatury. Obejmuje to możliwość poruszania się po witrynie za pomocą klawiszy Tab i Shift + Tab, obsługi menu rozwijanych za pomocą klawiszy strzałek, zamykania ich za pomocą klawisza Esc, wyzwalania przycisków i łączy za pomocą klawisza Enter, nawigowania między elementami radia i pola wyboru za pomocą klawiszy strzałek oraz wypełniaj je spacją lub klawiszem Enter. Dodatkowo użytkownicy klawiatury znajdą menu szybkiej nawigacji i pomijania treści, dostępne w dowolnym momencie po kliknięciu Alt+1 lub jako pierwsze elementy strony podczas poruszania się za pomocą klawiatury. Proces w tle obsługuje również wyzwalane wyskakujące okienka, przesuwając fokus klawiatury w ich kierunku, gdy tylko się pojawią, i nie pozwala, aby fokus dryfował poza nim.
Użytkownicy mogą również używać skrótów, takich jak „M” (menu), „H” (nagłówki), „F” (formularze), „B” (przyciski) i „G” (grafika), aby przeskakiwać do określonych elementów.
Naszym celem jest wspieranie jak najszerszej gamy przeglądarek i technologii wspomagających, aby nasi użytkownicy mogli wybrać najlepiej dopasowane do nich narzędzia, z jak najmniejszą liczbą ograniczeń. Dlatego bardzo ciężko pracowaliśmy, aby móc obsługiwać wszystkie główne systemy, które stanowią ponad 95% udziału w rynku użytkowników, w tym Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera i Microsoft Edge, JAWS i NVDA (czytniki ekranu), zarówno dla Windows i dla użytkowników komputerów Mac.
Pomimo naszych najlepszych starań, aby każdy mógł dostosować serwis do swoich potrzeb, nadal mogą istnieć strony lub sekcje, które nie są w pełni dostępne, są w trakcie udostępniania lub brakuje im odpowiedniego rozwiązania technologicznego, aby je udostępnić. Mimo to stale ulepszamy naszą dostępność, dodając, aktualizując i ulepszając jej opcje i funkcje oraz opracowując i wdrażając nowe technologie. Wszystko to ma na celu osiągnięcie optymalnego poziomu dostępności, podążając za postępem technologicznym. Aby uzyskać pomoc, skontaktuj się z sekretariat@przedszkole142.home.pl