Przedszkole

             Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie Motylki

                                            Kwiecień

1.      1.Na wiosennej łące

2.      2.Kto nam pomoże?

3.      3.Od kurnika do świątecznego koszyka.

4.      4.W świecie książek

Dziecko zdobywa następujące umiejętności i wiadomości:

·       –poznaje wygląd i nazwy wiosennych kwiatów

·       –poszerza wiedzę na temat pomagania owadom

·       –wykonuje prace plastyczne niestandardowymi technikami

·       –rozpoznawania emocji

·       –uważnego słuchania

·       –zapoznaje się z wyglądem i nazwami mieszkańców łąki

·       –doskonali analizę sylabową

·       –słucha ze zrozumieniem i odpowiada na pytania

·       –rozbudza wyobraźnię

·       –poznaje nazwy i sposoby użycia przyrządów służących do mierzenia

·       –określa odległości za pomocą określeń bliżej/dalej

·       –ćwiczy prawidłowe posługiwanie się pojęciami wysoko/nisko

·       –doskonali motorykę małą

·       –uczy się współpracy w grupie rówieśniczej

·       –zdobywa wiadomości na temat życia pszczół

·       –rozwija umiejętności muzyczne

·       –zapoznaje się z piosenką o tematyce wiosennej

·       –rozwija sprawność fizyczną

·       –rozwija wrażliwość sensoryczną

·       –starannie wykonuje prace plastyczno-techniczne

·       –poznaje zadania służb ratunkowych

·       –odpowiada na zadane pytania

·       –poznaje zasady zachowania się podczas ewakuacji

·       –doskonali współdziałanie w grupie

·       –poznaje specyfikę pracy policjanta

·       –stara się swobodnie wypowiadać na podany temat

·       –poszerza wiadomości na temat pracy strażaka

·       –kształtuje zdolności układania i kontynuowania rytmów

·       –rozwija twórczość ekspresji ruchowej i plastycznej

·       –uczy się rozpoznawać sytuację w których wzywa się pogotowie

·       –wie jak zachować się w czasie  choroby i korzystać z apteczki

·       –nabiera wrażliwości muzycznej

·       –utrwala znajomość użycia numerów alarmowych  oraz ich użycia

·       –poznaje tradycje związane z Wielkanocą

·      – poszerza wiedzę na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy rolnika

·      – utrwala znajomość nazw zwierząt hodowlanych i budynków gospodarczych

·       –kształtuje nawyk systematycznej pracy

·       –uważnie słucha utworu literackiego

·       –poznaje nazwy członków ptasich rodzin

·       –uczy się kroków tańca ludowego

·       –rytmicznie porusza się do muzyki

·       –kształtuje postawę otwartości na różne kultury i religie

·       –kształtuje nawyk czytania, dbania i odkładania na półkę książek

·       –uczy się odpowiedzialności za wspólne mienie

·       –poznaje pojęcia biblioteka, księgarnia i różnice między tymi miejscami

·       –ćwiczy właściwe zachowanie podczas wizyt w bibliotece i księgarni

·       –dowiaduje się jak powstaje książka

·       –doskonali umiejętności przeliczania

·       –rozwija słych muzyczny

·      – kształtuje umiejętności autoprezentacji

 

Realizacja programu wychowawczego:

Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE Zasada: Szanuj środowisko naturalne. Normy postępowania: Nie łam drzew. Nie zrywaj roślin chronionych. Nie hałasuj w lesie.

Wartość: Bezpieczeństwo Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych. Normy postępowania: Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych. Pamiętaj swój adres zamieszkania.

Tekst piosenki: ,,Hopla, hopla”

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa

Skacze zając hopsasa! / x4

1. Wskoczył zając do kurnika,

Zebrał jajka do koszyka.

Z nich pisanki zrobił sam

I w ogródku schował nam.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa

Skacze zając hopsasa! / x2

2. Już pisanki znaleźliśmy,

Były w trawie i wśród liści.

Ozdobimy nimi dom,

Bo pisanki po to są.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa

Skacze zając hopsasa! / x4

Wiersz: WIELKANOCNY STÓŁ     E. Skarżyńska

 

… Palmy – pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

A przy mamie – tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a pstrokate pisanki

chcą tańczyć oberka.

Wpuśćmy wiosnę.

Niech słońcem

zabłyśnie nad stołem

w wielkanocne świętowanie,

jak wiosna wesołe! ….