ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

GRUPA V

KWIECIEŃ

Tematyka tygodnia:

1. Co w trawie piszczy?

2. Wiosna na wsi 

3.  Wielkanoc 

4. Dbamy o przyrodę 

Dziecko zdobywa następujące umiejętności:

·       Określa swój nastrój

·       Wysłucha opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaręby „Barwy ochronne”

·       Rozwija słownictwo i wyobraźnię

·       Wysłucha wiersza i rymowanki Martyny Marzec

·       Wysłucha i nauczy się piosenki „Karuzela na łące”

·       Wykona pracę plastyczną ,,Kwiaty na łące”

·       Pozna różne gatunki roślin i zwierząt – mieszkańców łąki

·       Będzie rozróżniać zioła rosnące na łące

·       Zapozna się ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu

·       Będzie prowadzić rozmowy na temat roślin i zwierząt – mieszkańców łąki

·       Usprawni koordynację wzrokowo-ruchową

·       Wykona doświadczenia

·       Będzie naśladować odgłosy zwierząt

·       Będzie przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

·       Utrwali zasady układania rytmu

·       Dowie się czym jest zielnik

·       Utrwali umiejętności kodowania

·       Będzie nazywać podobieństwa i różnice między biedronką a motylem

·       Zdobędzie informacje na temat pszczół i zawodu pszczelarza

·       Wysłucha opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaręby „Kaczęta, prosięta… konięta?”

·       Będzie rozpoznawać odgłosy zwierząt wiejskich

·       Wysłucha opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego ,,Kolekcja kart”

·       Będzie dzielić wyrazy na sylaby i wyodrębniać ich pierwsze głoski

·       Weźmie udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

·       Będzie nazywać pomieszczenia znajdujące się w gospodarstwach wiejskich

·       Odkryje wygląd litery f, F

·       Zapozna się z piosenką ,,Na wiejskim podwórku”

·       Będzie szacować wagę przedmiotów – określać co jest cięższe, a co lżejsze

·       Dowie się jak się nazywają dzieci wiejskich zwierząt

·       Dowie się na czym polega praca rolnika

·       Wskaże produkty pochodzące z upraw rolniczych

·       Rozwiąże zagadki

·       Pozna proces powstawania mleka i dostarczania go do sklepu

·       Omówi z nauczycielem czym jest zazdrość

·       Będzie układać zdania z określonymi słowami

·       Weźmie udział w zabawach logopedycznych

·       Weźmie udział w zabawach konstrukcyjnych

·       Powie jak się czuje

·       Będzie rozwijać wyobraźnię

·       Wysłucha opowiadania Stanisława Karaszewskiego ,,Wielkanocny koszyczek”

·       Pozna wygląd koszyczka wielkanocnego

·       Utrwali wygląd poznanych liter

·       Odkryje wygląd litery j, J

·       Wysłucha i nauczy się piosenki „Koszyczek dobrych życzeń”

·       Zapozna się z wielkanocnymi tradycjami

·       Dowie się jak wygląda pisanka

·       Rozwiąże zadania tekstowe

·       Poprowadzi własną hodowlę

·       Dowie się, co się robi w śmigus-dyngus

·       Rozwinie umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

·       Weźmie udział w improwizacji

·       Wysłucha wiersza i opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Przyjaciel przyrody” oraz ,,Zasoby Ziemi”

·       Wysłucha rymowanki i wiersza Martyny Marzec

·       Określi swoje samopoczucie

·       Wysłucha i nauczy się piosenki „Dzieci mogą wszystko”

·       Wykonają pracę plastyczną z okazji ,,Dnia Ziemi”

·       Dowie się jak wygląda litera ż, Ż

·       Pozna pojęcie długu ekologicznego

·       Utrwali zasady segregacji śmieci

·       Powtórzy układanie rytmów

·       Wyjaśni w jaki sposób można dbać o Ziemię i dlaczego należy ograniczyć użycie plastiku

·       Zdefiniuje pojęcie ,,Przyjaciela przyrody”

·       Wytłumaczy dlaczego trzeba szanować przyrodę

·       Wypowie się na temat bycia ekologicznym i ekologii

·       Dowie się kiedy obchodzi się Międzynarodowy Dzień Ziemi

·       Udoskonali umiejętności kodowania


Realizacja Programu Wychowawczego

Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE (Szanuje prąd, papier i wodę.)

Wartość: RODZINA (Wykonuje swoje obowiązki i polecenia dorosłych.)

Wartość: WARTOŚCI MORALNE (Ma odwagę przyznać się do winy.)


Piosenka ,, Koszyczek dobrych życzeń” sł. i muz. Krystyna Gowik

1.     Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,

a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku.

Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak.

Dziwi się biały baranek: „O! Kto to wszystko będzie jadł?”

Ref: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,

a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń. Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz!

I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!

2.     Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.

Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.

Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,

lecz babcia z dziadkiem dziwili się: „Kto to wszystko będzie jadł?”

Ref: Mama, tata…

3.      Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia. Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia. I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są, a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.

Ref.: Mama, tata…