ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
GRUPA V
KWIECIEŃ
Tematyka
tygodnia:
1.
Co w trawie piszczy?
2.
Wiosna na wsi
3.
Wielkanoc
4.
Dbamy o przyrodę
Dziecko
zdobywa następujące umiejętności:
· Określa
swój nastrój
· Wysłucha
opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaręby „Barwy ochronne”
· Rozwija
słownictwo i wyobraźnię
· Wysłucha
wiersza i rymowanki Martyny Marzec
· Wysłucha
i nauczy się piosenki „Karuzela na łące”
·
Wykona pracę plastyczną ,,Kwiaty na
łące”
· Pozna
różne gatunki roślin i zwierząt – mieszkańców łąki
· Będzie
rozróżniać zioła rosnące na łące
· Zapozna
się ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu
· Będzie
prowadzić rozmowy na temat roślin i zwierząt – mieszkańców łąki
· Usprawni
koordynację wzrokowo-ruchową
· Wykona
doświadczenia
· Będzie
naśladować odgłosy zwierząt
· Będzie
przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
· Utrwali
zasady układania rytmu
· Dowie
się czym jest zielnik
· Utrwali
umiejętności kodowania
· Będzie
nazywać podobieństwa i różnice między biedronką a motylem
· Zdobędzie
informacje na temat pszczół i zawodu pszczelarza
· Wysłucha
opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaręby „Kaczęta, prosięta… konięta?”
· Będzie
rozpoznawać odgłosy zwierząt wiejskich
·
Wysłucha opowiadania Wiktorii Kowalskiej i
Macieja Ciechomskiego ,,Kolekcja kart”
· Będzie
dzielić wyrazy na sylaby i wyodrębniać ich pierwsze głoski
· Weźmie
udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
· Będzie
nazywać pomieszczenia znajdujące się w gospodarstwach wiejskich
· Odkryje
wygląd litery f, F
· Zapozna
się z piosenką ,,Na wiejskim podwórku”
· Będzie
szacować wagę przedmiotów – określać co jest cięższe, a co lżejsze
· Dowie
się jak się nazywają dzieci wiejskich zwierząt
· Dowie
się na czym polega praca rolnika
· Wskaże
produkty pochodzące z upraw rolniczych
· Rozwiąże
zagadki
· Pozna
proces powstawania mleka i dostarczania go do sklepu
· Omówi
z nauczycielem czym jest zazdrość
· Będzie
układać zdania z określonymi słowami
· Weźmie
udział w zabawach logopedycznych
· Weźmie
udział w zabawach konstrukcyjnych
· Powie
jak się czuje
· Będzie
rozwijać wyobraźnię
·
Wysłucha opowiadania Stanisława
Karaszewskiego ,,Wielkanocny koszyczek”
·
Pozna wygląd koszyczka wielkanocnego
·
Utrwali wygląd poznanych liter
· Odkryje
wygląd litery j, J
· Wysłucha
i nauczy się piosenki „Koszyczek dobrych życzeń”
· Zapozna
się z wielkanocnymi tradycjami
· Dowie
się jak wygląda pisanka
· Rozwiąże
zadania tekstowe
· Poprowadzi
własną hodowlę
· Dowie
się, co się robi w śmigus-dyngus
· Rozwinie
umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
· Weźmie
udział w improwizacji
·
Wysłucha wiersza i opowiadania Agaty
Widzowskiej ,,Przyjaciel przyrody” oraz ,,Zasoby Ziemi”
· Wysłucha
rymowanki i wiersza Martyny Marzec
· Określi
swoje samopoczucie
· Wysłucha
i nauczy się piosenki „Dzieci mogą wszystko”
· Wykonają
pracę plastyczną z okazji ,,Dnia Ziemi”
·
Dowie się jak wygląda litera ż, Ż
· Pozna
pojęcie długu ekologicznego
· Utrwali
zasady segregacji śmieci
· Powtórzy
układanie rytmów
· Wyjaśni
w jaki sposób można dbać o Ziemię i dlaczego należy ograniczyć użycie plastiku
· Zdefiniuje
pojęcie ,,Przyjaciela przyrody”
· Wytłumaczy
dlaczego trzeba szanować przyrodę
· Wypowie
się na temat bycia ekologicznym i ekologii
· Dowie
się kiedy obchodzi się Międzynarodowy Dzień Ziemi
· Udoskonali
umiejętności kodowania
Realizacja Programu Wychowawczego
Wartość:
ŚRODOWISKO NATURALNE (Szanuje prąd, papier i wodę.)
Wartość:
RODZINA (Wykonuje swoje obowiązki i polecenia dorosłych.)
Wartość: WARTOŚCI MORALNE (Ma odwagę przyznać się do winy.)
Piosenka ,, Koszyczek dobrych życzeń” sł. i muz. Krystyna Gowik
1. Siedzi
biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,
a
z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku.
Dwie
kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak.
Dziwi się biały baranek: „O! Kto to wszystko będzie jadł?”
Ref:
Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,
a
to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń. Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z
koszyczka szybko bierz!
I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!
2. Dawno
temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.
Był
baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.
Ja
to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,
lecz babcia z dziadkiem dziwili się: „Kto to wszystko będzie jadł?”
Ref: Mama, tata…
3. Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia. Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia. I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są, a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.
Ref.: Mama, tata…