ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

GRUPA V

MARZEC

Tematyka tygodnia:

1. Zwierzęta sprzed milionów lat

2. Pogoda marcowa

3. Wiosno, ach to ty!

4. Mamy różne charaktery

Dziecko zdobywa następujące umiejętności:

·       Określa swój nastrój

·       Wysłucha opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaręby „Wegetozaur”

·       Rozwija słownictwo i wyobraźnię

·       Poznaje literę z, Z w toku zabaw

·       Poznaje etymologię słowa dinozaur

·       Wysłuchuje i śpiewa piosenkę „Jaki to dinozaur?”

·       Poznaje różne gatunki dinozaurów

·       Będzie utrwalać różne umiejętności językowe

·       Zapozna się z odejmowaniem na konkretach

·       Dowiaduje się, kim jest paleontolog oraz czym się zajmuje

·       Rozwija umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

·       Rozwija umiejętność ekspresji słownej

·       Będzie uczestniczyć w grach tematycznych

·       Weźmie udział w zabawie dźwiękonaśladowczej

·       Wysłuchuje opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Marcowy dzień” oraz „Mieszanie kolorów”

·       Wysłuchuje piosenki „Wołanie wiosny” i ją śpiewa

·       Uzupełni kalendarz pogody

·       Pozna literę u, U

·       Dowiaduje się, kiedy używa się powiedzenia ,,W marcu jak w garncu”

·       Rozwiąże zagadki

·       Pozna oznaki wiosny

·       Dowie się jak dbać o rośliny

·       Dowie się dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie

·       Dowie się jak ubierać się na cebulkę

·       Wysłucha opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaręby „Ptaki”

·       Wysłucha zagadki i rymowanki Martyny Marzec

·       Wysłucha i nauczy się piosenki: ,,Kolorowa Pani Wiosna”

·       Pozna literę c, C

·       Pozna liczbę 10

·       Utrwali wiedzę dotyczącą ptaków powracających do Polski na wiosnę

·       Pozna ciekawostki na temat wybranych ptaków

·       Dowie się jak zbudowane są ptasie pióra

·       Będzie przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

·       Ułoży ptaka z figur geometrycznych

·       Dowie się na czym polega praca ogrodnika

·       Utrwali nazwy narzędzi ogrodniczych

·       Powie jakie prace trzeba wykonywać wiosną w ogrodzie

·       Wywnioskuje dlaczego robienie wiosennych porządków jest istotne

·       Będzie dzielić wyrazy na sylaby i wyodrębniać ich pierwsze głoski

·       Weźmie udział w quizie

·       Dowie się na czym polega obieg wody w przyrodzie

·       Utrwali nazwy wiosennych kwiatów

·       Utrwali umiejętność kodowania

·       Weźmie udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

·       Wysłucha wiersza Agaty Widzowskiej ,,Uczucia”

·       Rozwiąże zagadki pantomimiczne

·       Wysłucha i nauczy się piosenki ,,Ja jestem inny i inny jesteś ty”

·       Pozna podstawowe wartości, którymi należy się kierować

·       Dokona hierarchii wartości

·       Zapozna się z wierszem Jadwigi Koczanowskiej ,,Przyjaciel”

·       Pozna pojęcia dłuższy, krótszy

·       Odkryje wygląd litery ł, Ł

·       Poszerzy wiedzę o emocjach

·       Odróżni pozytywne od negatywnych zachowań

·       Wypowie się na temat przyjaźni

·       Weźmie udział w zabawach logopedycznych

·       Weźmie udział w zabawach konstrukcyjnych

 

 

Realizacja Programu Wychowawczego

Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE (Nie zanieczyszcza zbiorników wodnych.

Nie zrywa roślin chronionych.)

Wartość: RODZINA (Szanuje swoich rodziców i dziadków. Okazuje troskę w razie choroby domowników.)

Wartość: ZDROWIE (Bierze udział w zabawach ruchowych, spacerach i wycieczkach. Przebywa często na świeżym powietrzu. Ubiera się stosownie do pogody i pory roku.)

 

 

 

 

Piosenka ,, Jaki to dinozaur?” sł. i muz. J. Kucharczyk

I. Jest ogromny i ma straszną

paszczę, ostre pazury.

To jest tyranozaur. Boją się go wszystkie

inne dinozaury!

Ref.: Dinozaury, dinozaury

to ogromne gady.

Żyły dawno temu, ale w ziemi można

znaleźć ich niezwykłe ślady. /bis

II. Bardzo dobrze umie pływać,

choć to też jest dinozaur.

Jeśli umie pływać, żyje tylko w wodzie,

to jest ichtiozaur!

Ref.: Dinozaury, dinozaury

III. Ten dinozaur umie latać,

tak jak fruwają ptaki.

Wiem, że ten dinozaur, który umie latać,

to jest pterodaktyl!

Ref.: Dinozaury, dinozaury