GRUPA V

STYCZEŃ

Tematyka tygodnia:

1. Tak mija nam czas

2. Zwierzęta zimą

3. Kim są rodzice moich rodziców?

4. Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

Dziecko zdobywa następujące umiejętności:

·       Poznaje nazwy pór roku

·       Dowiaduje się, ile dni ma tydzień

·       Poznaje literę s, S

·       Wysłuchuje opowiadania A. Widzowskiej Zegarek Eee tam  oraz wiersza A.Galicy Tydzień ma siedem dni

·       Poznaje różne rodzaje kalendarzy

·       Poznaje zawód zegarmistrza

·       Dowiaduje się, jakie narzędzia służą do pomiaru czasu

·       Wysłuchuje i uczy się piosenki Nie chcę być dorosły

·       Dowiaduje się, jak troszczyć się o ptaki zimą

·       Poznaje literę n, N

·       Poznaje tropy wybranych zwierząt

·       Wzbogaca wiedzę o drzewach liściastych i iglastych

·       Dowiaduje się, w jaki sposób można wyrażać smutek

·       Uczy się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem

·       Wysłuchuje i uczy się piosenki Rozmowy ptaków

·       Tworzy zdrobnienia od nazw ptaków

·       Poznaje wiersz M.Marzec Czas z dziadkami

·       Określa swój nastrój

·       Wysłuchuje i uczy się piosenki Niezwykli dziadkowie

·       Poznaje literę b, B

·       Określa, dlaczego należy pomagać osobom starszym

·       Utrwala przeliczanie w zakresie 7

·       Używa pojęć: mniej, więcej, tyle samo w zadaniach matematycznych

·       Usprawnia syntezę wzrokową

·       Rozwija motorykę małą

·       Opowiada, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem

·       Rozwija umiejętność wyrażania świata komunikatami niewerbalnym

·       Nazywa wymarzone zawody

·       Określa swój nastrój

·       Bierze udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

·       Wysłuchuje wiersza A.Widzowskiej Zapracowani rodzice

·       Dowiaduje się, kim z zawodu są jego najbliżsi oraz czym zajmują się wybrane zawody

·       Wysłuchuje i uczy się piosenki Mogę wszystko

·       Poznaje akcesoria i przyrządy potrzebne do pracy

·       Poznaje dawne i współczesne zawody

·       Wypowiada się na temat, kim chce zostać w przyszłości

·       Rysuje wymarzony zawód

·       Rozwija percepcję wzorkową i słuchową

 

Realizacja Programu Wychowawczego

Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE (Segreguje odpady. Oszczędza prąd.)

Wartość: RODZINA (Rozmawia z rodzicami, dziadkami o ich pracy. Bierze aktywny udział w obchodach świąt rodzinnych.)  

Wartość: ŁAD, PORZĄDEK, ESTETYKA OTOCZENIA (Prace plastyczne odkłada do teczki. Śmieci wyrzuca do kosza.)

 

Piosenka ,, Niezwykli dziadkowie” sł. i muz. Krystyna Gowik

I. Niezwykli dziadkowie,

mają dobre zdrowie
i zamiast w domu siedzieć,

co robią chcecie wiedzieć?

Ref: Babcia biega w maratonie,

dziadek skacze na spadochronie.
Babcia chętnie sambę tańczy,

dziadek skacze na bungee.
A po za tym mają dom na głowie,

niezwykli ci dziadkowie
i dla wnuczków mają czas,

bo najbardziej to kochają nas.

II. Niezwykli dziadkowie-

każdy wam to powie-
do sportu i do nauki

wciąż namawiają wnuki.

  Ref: Babcia biega…