Zima tuż-tuż
Przygotowania do świąt
Hej, kolęda, kolęda
Nadchodzi nowy rok
Dziecko zdobywa następujące umiejętności:
Poznaje sposoby ochrony przed zimnem,
Rozwija umiejętność rozpoznawania części odzieży,
Rozwija tężyznę fizyczną,
Kształtuje umiejętność wypowiadania się na określony temat,
Rozwija wyobraźnię,
Rozwija motorykę,
Utrwala pojęcia: duży, mały,
Dostrzega naprzemienność,
Jest wrażliwe na piękno muzyki klasycznej,
Poznaje właściwości śniegu i lodu,
Rozwija sprawność manualną,
Poznaje wybrane tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia,
Rozwija logiczne myślenie,
Niesie pomoc smutnym, samotnym, pokrzywdzonym,
Poznaje potrawy charakterystyczne dla wieczerzy wigilijnej,
Doskonali umiejętność klasyfikacji,
Wykonuje eksperymenty,
Rozwija poczucie rytmu,
Poznaje postać Świętego Mikołaja i elfów,
Dokonuje analizy słuchowej: Dzieli na sylaby,
Poszerza słownictwo obcojęzyczne,
Własnoręcznie przygotowuje upominek,
Poznaje zwyczaje związane z żegnaniem starego roku i witaniem nowego,
Rozwija umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
Dostrzega rytm w postępowaniu po sobie dnia i nocy,
Utrwala znajomość nazw dni tygodnia,
Doskonali umiejętność liczenia,
Rozumie cykliczność pór roku,
Poznaje nazwy miesięcy.
Realizacja Programu Wychowawczego:
Wartość: BEZPIECZEŃSTWO ( Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych: w sali, łazience, ogrodzie przedszkolnym. Nie oddalaj się od grupy, informuj dorosłych o swoim samopoczuciu, emocjach).
Wartość: RODZINA (Poznaj, kultywuj tradycje swojej rodziny, bierz aktywny udział w obchodach rodzinnych świąt. Poznaj imiona członków swojej rodziny).
Wartość: ZDROWIE ( Ubieraj się stosownie do pogody i pory roku. Pokonuj uprzedzenia do niektórych potraw poprzez ich próbowanie. Myj ręce przed posiłkami i po wyjściu z ubikacji)
Piosenki:
Pani Zima wszystkich wita
sł. Małgorzata Barańska, muz. Stefan Gąsieniec
Pani
Zima wszystkich wita
i o zdrówko pyta.
Podaj rękę Pani Zimie,
Powiedz swoje imię.
Kochany
Mikołaj
Śpiewające Brzdące
Już
śniegiem zima świat okryła
Już wigilijna przyszła noc
Już
ktoś zagląda do komina
To z siwą brodą przemiły gość
Nasz
kochany Mikołaj
Dziś prezenty rozda nam
Pod choinkę
włoży je
Byśmy mogli cieszyć się
Nasz
kochany Mikołaj
Dziś prezenty rozda nam
Pod choinkę
włoży je
Byśmy mogli cieszyć się
Choć
bardzo zimno jest na dworze
Choć śniegu dużo aż po pas
Choć
wszystko skute grubym lodem
On się nie boi, odwiedzi nas
Nasz
kochany Mikołaj
Dziś prezenty rozda nam
Pod choinkę
włoży je
Byśmy mogli cieszyć się
Nasz
kochany Mikołaj
Dziś prezenty rozda nam
Pod choinkę
włoży je
Byśmy mogli cieszyć się
Wiersze:
Zima Lech Konopiński
Gdy zima do nas przychodzi
ze śniegiem, wiatrem i mrozem,
dziwią się starsi i młodzi,
że świat tak zmieniać się może.
A ja się cieszę szalenie,
z radości skaczę jak zając,
gdy z białych chmurek na ziemię
miliony gwiazdek spadają.
To śnieg tak prószy i prószy
na lasy, pola i drogę,
a mróz wciąż szczypie mnie w uszy,
choć ja go szczypać nie mogę.
Mróz inne lubi też żarty:
kwiaty do okien przyciska
i wodę zmienia w lód twardy,
by rzeka stała się śliska.
Zima – to taka jest pora,
gdy stary niedźwiedź śpi mocno,
a w swoich dziuplach i norach
inne zwierzątka odpoczną.
Śpią wszystkie rybki w jeziorze
i nikt nie zbudzi ich chyba,
bowiem przed śniegiem i mrozem
lodowa chroni je szyba.
Na ziemi śniegu aksamit,
a na nim ptaszki drżą bose.
Głodne są chyba czasami,
więc im okruszki przyniosę!
Choinka
Monika Sarwińska-Niewielska
Już
choinka jest ubrana,
kolorami błyszczy z dala.
Na niej
bombki, ptaszki, gwiazdy,
dwa łańcuchy – piękny każdy.
Krótki
łańcuch jest z lampkami,
a ten długi z kółeczkami.
Dzieci
same go zrobiły,
na gałązkach powiesiły.
Są
bałwanki, całe białe:
jeden duży i dwa małe.
Z trzech
kul każdy jest zrobiony,
sześć guziczków ma zielonych.
Są
też szyszki na gałązce:
dwie brązowe, dwie błyszczące.
Małe
bombki są na górze,
a na dole wiszą duże.
Te
największe – kolorowe:
jedna żółta, dwie różowe,
trzy
niebieskie, cztery białe.
Pięć jest srebrnych – te są
małe.
Jesteśmy głęboko przekonani, że Internet powinien być dostępny dla każdego, i zobowiązujemy się do zapewnienia witryny internetowej dostępnej dla jak najszerszego grona odbiorców, niezależnie od okoliczności i umiejętności.
Aby to osiągnąć, dążymy do jak najściślejszego przestrzegania wytycznych World Wide Web Consortium (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) na poziomie AA. Niniejsze wytyczne wyjaśniają, jak udostępnić treści internetowe osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Przestrzeganie tych wytycznych pomaga nam zapewnić, że witryna jest dostępna dla wszystkich osób: osób niewidomych, osób z upośledzeniem ruchowym, osób z upośledzeniem wzroku, osób z upośledzeniem funkcji poznawczych i nie tylko.
Ta strona internetowa wykorzystuje różne technologie, które mają na celu uczynienie jej jak najbardziej dostępną przez cały czas. Korzystamy z interfejsu dostępności, który umożliwia osobom z określonymi niepełnosprawnościami dostosowanie interfejsu użytkownika (interfejsu użytkownika) witryny i zaprojektowanie go do ich osobistych potrzeb.
Dodatkowo strona korzysta z aplikacji opartej na sztucznej inteligencji, która działa w tle i stale optymalizuje poziom dostępności. Ta aplikacja poprawia kod HTML witryny, dostosowuje jej funkcjonalność i zachowanie do czytników ekranu używanych przez użytkowników niewidomych oraz do funkcji klawiatury używanych przez osoby z upośledzeniem ruchowym.
Jeśli znalazłeś usterkę lub masz pomysły na ulepszenia, chętnie się z Tobą skontaktujemy. Możesz skontaktować się z operatorami witryny, korzystając z następującego adresu e-mail sekretariat@przedszkole142.home.pl
Nasza witryna internetowa wykorzystuje technikę atrybutów ARIA (dostępne bogate aplikacje internetowe) wraz z różnymi zmianami w zachowaniu, aby zapewnić niewidomym użytkownikom korzystającym z czytników ekranu możliwość czytania, rozumienia i korzystania z funkcji witryny. Gdy tylko użytkownik z czytnikiem ekranu wejdzie na Twoją witrynę, natychmiast otrzyma monit o wprowadzenie profilu czytnika ekranu, aby mógł efektywnie przeglądać i obsługiwać witrynę. Oto jak nasza witryna spełnia niektóre z najważniejszych wymagań dotyczących czytników ekranu, a także zrzuty ekranu konsoli z przykładami kodu:
Optymalizacja czytnika ekranu:uruchamiamy proces w tle, który uczy się komponentów witryny od góry do dołu, aby zapewnić ciągłą zgodność nawet podczas aktualizacji witryny. W ramach tego procesu udostępniamy czytnikom ekranu istotne dane przy użyciu zestawu atrybutów ARIA. Na przykład zapewniamy dokładne etykiety formularzy; opisy ikon, które można wykorzystać (ikony mediów społecznościowych, ikony wyszukiwania, ikony koszyka itp.); wytyczne dotyczące walidacji danych wejściowych formularzy; role elementów, takie jak przyciski, menu, dialogi modalne (wyskakujące okienka) i inne. Ponadto proces działający w tle skanuje wszystkie obrazy w witrynie i zapewnia dokładny i znaczący opis oparty na rozpoznawaniu obiektów obrazu jako znacznik ALT (tekst alternatywny) dla obrazów, które nie są opisane. Wyodrębni również teksty osadzone w obrazie za pomocą technologii OCR (optyczne rozpoznawanie znaków). Aby w dowolnym momencie włączyć ustawienia czytnika ekranu, wystarczy nacisnąć kombinację klawiszy Alt+1. Użytkownicy czytników ekranu otrzymują również automatyczne powiadomienia o włączeniu trybu czytnika ekranu, gdy tylko wejdą na stronę internetową.
Te dostosowania są kompatybilne ze wszystkimi popularnymi czytnikami ekranu, w tym JAWS i NVDA.
Optymalizacja nawigacji za pomocą klawiatury:Proces działający w tle dostosowuje również kod HTML witryny i dodaje różne zachowania za pomocą kodu JavaScript, aby umożliwić obsługę witryny za pomocą klawiatury. Obejmuje to możliwość poruszania się po witrynie za pomocą klawiszy Tab i Shift + Tab, obsługi menu rozwijanych za pomocą klawiszy strzałek, zamykania ich za pomocą klawisza Esc, wyzwalania przycisków i łączy za pomocą klawisza Enter, nawigowania między elementami radia i pola wyboru za pomocą klawiszy strzałek oraz wypełniaj je spacją lub klawiszem Enter. Dodatkowo użytkownicy klawiatury znajdą menu szybkiej nawigacji i pomijania treści, dostępne w dowolnym momencie po kliknięciu Alt+1 lub jako pierwsze elementy strony podczas poruszania się za pomocą klawiatury. Proces w tle obsługuje również wyzwalane wyskakujące okienka, przesuwając fokus klawiatury w ich kierunku, gdy tylko się pojawią, i nie pozwala, aby fokus dryfował poza nim.
Użytkownicy mogą również używać skrótów, takich jak „M” (menu), „H” (nagłówki), „F” (formularze), „B” (przyciski) i „G” (grafika), aby przeskakiwać do określonych elementów.
Naszym celem jest wspieranie jak najszerszej gamy przeglądarek i technologii wspomagających, aby nasi użytkownicy mogli wybrać najlepiej dopasowane do nich narzędzia, z jak najmniejszą liczbą ograniczeń. Dlatego bardzo ciężko pracowaliśmy, aby móc obsługiwać wszystkie główne systemy, które stanowią ponad 95% udziału w rynku użytkowników, w tym Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera i Microsoft Edge, JAWS i NVDA (czytniki ekranu), zarówno dla Windows i dla użytkowników komputerów Mac.
Pomimo naszych najlepszych starań, aby każdy mógł dostosować serwis do swoich potrzeb, nadal mogą istnieć strony lub sekcje, które nie są w pełni dostępne, są w trakcie udostępniania lub brakuje im odpowiedniego rozwiązania technologicznego, aby je udostępnić. Mimo to stale ulepszamy naszą dostępność, dodając, aktualizując i ulepszając jej opcje i funkcje oraz opracowując i wdrażając nowe technologie. Wszystko to ma na celu osiągnięcie optymalnego poziomu dostępności, podążając za postępem technologicznym. Aby uzyskać pomoc, skontaktuj się z sekretariat@przedszkole142.home.pl