1. Mała i duża ojczyzna.
  2. W świecie wyobraźni.
  3. Przygotowania do zimy.
  4. Nasze ciało.

Dziecko zdobywa następujące umiejętności:

  • aktywnie uczestniczy w przygotowaniach do uroczystości przedszkolnej: „Pasowanie na
    przedszkolaka”, chętnie prezentuje program artystyczny i pokonuje nieśmiałość przed
    występem (6.11)
  • z zainteresowaniem ogląda przedstawienie „Król kruków” Teatr Cieni LATARENKA (5.11)
  • weźmie udział w rodzinnej akcji „ Żółwik wędrowniczek”
  • opisuje i podziwia ciekawe miejsca z naszego regionu, ogląda wystawę fotograficzną
  • wzbogaca słownictwo dotyczące symboli narodowych (flaga, godło)
  • potrafi współpracować w tworzeniu „ żywej” flagi z dziećmi z innej grupy
  • uważnie słucha legendy o poznańskich koziołkach w wykonaniu naszego gościa (12.11)
  • doskonali czynności samoobsługowe i higieniczne
  • podaje swoje imię i nazwisko, opowiada o swoim domu rodzinnym
  • potrafi przeliczać elementy w zakresie 3 i więcej
  • zgłasza swoje potrzeby i czuje się bezpiecznie w przedszkolu
  • doskonali koncentrację na zajęciach dydaktycznych
  • rozwija wrażliwość sensoryczną
  • stara się śpiewać piosenki i próbuje wyklaskiwać proste rytmy
  • swobodnie komunikuje się i poszerza zasób słownika czynnego
  • reaguje na sygnał nauczycielki i stosuje się do zasad grupowych
  • zna części ciała i wskazuje je
  • wykonuje prace plastyczne, uczy się nowych technik
  • odkłada zabawki na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie
  • rozwija kondycję fizyczną podczas codziennej gimnastyki
  • potrafi właściwie zachować się w codziennych sytuacjach
  • poznaje pojęcie: wyobraźnia
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie

Realizacja Programu Wychowawczego

  • Wartość: Ojczyzna

Dziecko rozpoznaje symbole narodowe, wie jak wygląda flaga Polski. Opowiada o ciekawych

miejscach w Poznaniu odwołując się do rodzinnych zdjęć. Z uwagą słucha legend

wielkopolskich.

  • Wartość: Zdrowie

Dziecko dba o higienę osobistą, potrafi umyć ręce i samodzielnie korzysta z toalety.

Chętnie zjada owoce i surówki, rozumie konieczność zjadania naturalnych witamin.

„ Jedzie pociąg z daleka” muzyka tradycyjna

Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka.
Konduktorze łaskawy, zabierz nas do Warszawy!
Konduktorze łaskawy, zabierz nas do Warszawy!
Trudno, trudno to będzie, dużo osób jest wszędzie.
Pięknie pana prosimy, jeszcze miejsce widzimy.
A więc prędko wsiadajcie, do Warszawy ruszajcie.

“Ja jestem niedźwiadek” muzyka tradycyjna

Jedna łapka, druga łapka. Ja jestem niedźwiadek.
Jedna nóżka, druga nóżka , tu wpada obiadek.
Lubię miodek, kocham miodek, podkradam go pszczółkom.
Jedną łapką, drugą łapką, czasem wciągam rurką!