Przedszkole

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

GRUPA V

LISTOPAD

Tematyka tygodnia:

  1. A deszcz pada i pada
  2. Co powinienem wiedzieć o Polsce
  3. Poznań – moja mała ojczyzna
  4. Zdrowie naszym skarbem
  5. Co ułatwia pracę w domu?

Dziecko zdobywa następujące umiejętności:

  • Utrwala nazwy miesięcy
  • Zapoznaje się z etymologią nazwy listopad
  • Poznaje literę i, I w toku zabaw
  • Wysłuchuje i śpiewa piosenkę Kłótnia kaloszy
  • Odkrywa zapis cyfrowy liczby 5
  • Bierze udział w inscenizacji piosenki
  • Bierze udział w zabawie logorytmicznej
  • Rozwija słownictwo
  • Dowiaduje się, czym jest zjawisko krążenia wody w przyrodzie, czym jest skraplanie i parowanie
  • Wysłuchuje legendy o smoku wawelskim w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej-Mazurek
  • Dowiaduje się, kim był Szewczyk Dratewka
  • Poznaje literę t,T w toku zabaw
  • Wysłuchuje i śpiewa piosenkę To jest Polska
  • Zapoznaje się z potrawami regionalnymi
  • Odkrywa zapis cyfrowy liczby 6
  • Rozwija wyobraźnię
  • Zapoznaje się z wyglądem strojów ludowych
  • Uczy się podstawowego kroku poloneza i go tańczy
  • Mówi o znanych Polkach i Polakach
  • Wykonuje pracę plastyczną Narodowe Święto Niepodległości
  • Poznaje legendy związane z miastem Poznań
  • Lepi rogale z masy solnej
  • Poznaje gwarę regionalną
  • Zapoznaje się z ważnymi obiektami w mieście, nazywa zabytki
  • Dowiaduje się, jak wygląda litera d, D
  • Poznaje prostokąt
  • Poznaje znaczenie ruchu w życiu człowieka
  • Klasyfikuje przedmioty
  • Przelicza w zakresie 6
  • Wysłuchuje i uczy się piosenki W poszukiwaniu witamin
  • Słucha wiersza Ruch to zdrowie
  • Utrwala wiadomości na temat zbiorów
  • Poznaje literę k, K
  • Poszerza słownictwo dotyczące urządzeń elektrycznych oraz wskazówki dotyczące bezpiecznego korzystania z nich
  • Poznaje różne źródła energii
  • Uczy się piosenki Domowe sprzęty elektryczne

Realizacja Programu Wychowawczego

Wartość: OJCZYZNA (Poznaje i szanuje symbole narodowe: godło, barwy, hymn. Poznaje piękno swojego miasta, dzielnicy, regionu.)

Wartość: ZDROWIE (Bierze udział w zabawach ruchowych, spacerach i wycieczkach przebywa często na świeżym powietrzu. Myje ręce przed posiłkami i po wyjściu z ubikacji.)

Wartość: BEZPIECZEŃSTWO (Nie manipuluje urządzeniami elektrycznymi bez nadzoru dorosłych. Korzysta z narzędzi i przyborów zgodnie z zasadami ich użytkowania.)

Piosenka ,, Domowe sprzęty elektryczne” sł. i muz. A. Jędrzejewska- Stachura

  1. Radio, pralkę czy lodówkę,
    często też sokowirówkę,
    czy telefon, czy suszarkę,
    czasem także zamrażarkę,
    sprzęty takie w domu mamy
    i z nich chętnie korzystamy.

    2. Czemu służą, wszyscy wiemy,
    trochę o nich opowiemy:
    przez telefon rozmawiamy,
    w zamrażarce – zamrażamy,
    mikser wszystko w mig miksuje,
    a odkurzacz- porządkuje.

    3. Telewizję oglądamy,
    radia chętnie też słuchamy,
    na kuchence- gotujemy,
    a żelazkiem prasujemy,
    pralka daje czyste pranie,
    aż się miło robi mamie.