WRZESIEŃ
Tematyka tygodnia:
- „Poznajmy się”
- „W naszym przedszkolu”
- „Jesteśmy podobni, jesteśmy różni” (Obchody Dnia Przedszkolaka)
- „Bezpieczni na drodze”
Dziecko zdobywa następujące umiejętności:
– poznaje i zapamiętuje imiona dzieci w grupie,
– doskonali umiejętności nazywania części ciała oraz orientacje w schemacie ciała
– nawiązuje relacje rówieśnicze
– wdraża się do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu,
– utrwala pojęcia dotyczące wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy,
– poszerza wiedzę o zasadach utrzymania higieny, przyborach higienicznych,
– doskonali sprawność manualną,
– poznaje i zna sposoby kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,
– rozwija umiejętność przeliczania, klasyfikowania,
– rozwija koordynację ruchowo-słuchową,
– poszerza wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie,
– doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
– wzmacnia wiarę we własne możliwości,
– poszerza wiedzę na temat bezpieczeństwa na drodze,
– rozwija umiejętności logicznego myślenia
– wdraża do zgodnego działania z innymi w zabawie, dbałości o inne osoby w grupie
– poznaje podstawowe wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
– poznaje różne dźwięki z otoczenia,
– utrwala nazwy i kształt wybranych figur geometrycznych,
– utrwala zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy,
– rozpoznaje i nazywa wybrane znaki drogowe.
Realizacja Programu Wychowawczego
Wartość: KULTURA BYCIA (Używa form grzecznościowych: „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam”. Pamięta o witaniu i żegnaniu się – odpowiednio używa wyrażeń: „dzień dobry”, „do widzenia”, „cześć”)
Wartość: BEZPIECZEŃSTWO (Nie oddala się od grupy z miejsca zabawy. Akceptujemy cię takiego, jakim jesteś)
Wartość: ŁAD, PORZĄDEK, ESTETYKA OTOCZENIA (Po skończonej zabawie odkłada zabawki, przybory na miejsce)
Kotek Puszek z czarną łatką
Dziś w przedszkolu był z Agatką
A z kieszeni u fartuszka
Wyglądały małe uszka
Nagle ruszył się fartuszek
Na podłogę skoczył Puszek
Teraz kotku będziesz z nami
My już ciebie nie oddamy
“Była sobie żabka mała”
Była sobie żabka mała
Była sobie żabka mała
re re kum kum, re re kum kum,
która mamy nie słuchała
re re kum kum bęc.
Na spacery wychodziła
re re kum kum, re re kum kum,
innym żabkom się dziwiła
re re kum kum bęc.
Ostrzegała ją mamusia
re re kum kum, re re kum kum,
by zważała na bociusia
re re kum kum bęc.
Przyszedł bociek niespodzianie
re re kum kum, re re kum kum,
i zjadł żabke na śniadanie
re re kum kum bęc.
A na brzegu stare żaby
re re kum kum, re re kum kum,
rajcoway jak te baby
re re kum kum bęc.
Jedna drugiej żabie płacze
re re kum kum, re re kum kum,
“Już jej nigdy nie zobaczę”
re re kum kum bęc.
Z tego taki morał mamy
re re kum kum, re re kum kum
trzeba zawsze słuchać mamy
re re kum kum bęc.
“Żaba”
Jestem sobie zielona żabka
Jedna łapka, druga łapka
Wszystkich kończyn cztery
Dobre mam maniery
Muzyczna jestem trochę
Wiosną, na śpiew mam ochotę
Zapraszam do posłuchania
Mojego nad stawem kumkania
Lubię słońce, lubię wodę
Lubię skakać po przygodę
Taka ze mnie skoczna żaba
Co językiem wszystko zjada
Dzięki żabce mój mały
Nie będą Cię komary kąsały
Bo to mój przysmak wielki
tak jak muszek rój wszelki
Pod ochroną dlatego
Wszystkie żaby kolego
Pamiętaj! Chcesz być cały
Chroń żabki przyjacielu mały