Przedszkole

WRZESIEŃ

  1. Poznajmy się
  2. W naszym przedszkolu
  3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
  4. Bezpieczni na drodze

 

Dzieci zdobywają następujące wiadomości i umiejętności:

  • poznanie sposobów witania się z różnymi osobami,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania dania się na określony temat,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych, ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych, integracja grupy, rozwijanie dbałości o innych
  • poznanie słów związanych z osobami pracującymi w przedszkolu,
  • doskonalenie przeliczania, klasyfikacji,
  • utrwalenie nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych,
  • doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała,
  • tworzenia rymów,
  • formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • rozwijanie słuchu muzycznego, pa mięci słuchowej, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki,
  • wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu, rozwijanie umiejętności pomocy innym,
  • poznanie sposobu wykonania cieczy nienewtonowskiej,
  • rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), rozwijanie samodzielności dzieci, doskonalenie współpracy,
  • zapoznanie z osobami pracującymi w przedszkolu,
  • rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu,
  • poznanie zasad bezpieczeństwa,
  • zapoznanie sposobów pozbycia się wirusów i bakterii z dłoni,
  • utrwalenie przemienności dni tygodnia,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych, , rozwijanie samodzielności badawczej
  • formułowanie zasad obowiązujących w grupie,
  • uwrażliwienie na muzykę klasyczną, rozwijanie słuchu muzycznego, ilustrowanie treści utworu ruchem,
  • wzbogacanie wiadomości o bezpiecznych sposobach spędzania czasu na placu zabaw,
  • dokonywanie analizy sylabowej,
  • rozwijanie kreatywności,
  • poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania się,
  • poznanie słów oznaczających przeciwieństwa,
  • układanie planu dnia,
  • rozwijanie sprawności językowej i słuchu fonemowego,
  • wzbogacanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie,
  • wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie,
  • poznanie znaczenia słowa „przyjaciel”,
  • kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób,
  • rozszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze,
  • rozwijanie sprawności ruchowej oraz umiejętności logicznego myślenia,
  • poznanie sposobów bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
  • rozwijanie określania głoski w nagłosie i wygłosie,
  • rozwijanie współdziałania, empatii
  • poznanie niektórych znaków drogowych,
  • kształtowanie umiejętności odwzorowywania,
  • poznanie różnych dźwięków z otoczenia,
  • kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów,
  • rozumienie żartów słownych,
  • wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych

 

 

  • REALIZACJA PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO

Wartość:  KONTAKTY RÓWIEŚNICZE

 Wyrażaj swoje emocje w sposób zrozumiały i akceptowany przez innych.  Zwróć się z problemem do nauczyciela. Nie obrażaj się. Nie wyrządzaj krzywdy innym. Nie wyśmiewaj się z kolegi / koleżanki.  Pamiętaj o konsekwencjach swojego działania.  Słuchaj, co mówią inni, spokojnie oczekuj na swoją kolej.  Dziel się z innymi tym, co masz.  Ciesz się z własnych sukcesów, doceniaj sukcesy innych.

Wartość: WARTOŚCI MORALNE

 Odnoś się do innych z szacunkiem.  Dbaj o język, używaj zwrotów grzecznościowych. Szanuj cudzą godność, odrębność, prywatność. Nie rań uczuć innych. Nie sprawiaj im przykrości. Bądź miły dla innych. Akceptuj odmienność innych ludzi, niepełnosprawność, bądź tolerancyjny. Miej odwagę przyznać się do winy. Unikaj przemocy, nie bądź agresywny.

Wartość: BEZPIECZEŃSTWO Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych

Akceptujemy cię takiego, jakim jesteś.  Dziel się swoimi wątpliwościami.. Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych . Powiedz, czego się boisz. Mów o swoich uczuciach (odczuciach). Przestrzegaj zasad ruchu drogowego dla pieszych. Nie biegaj po przedszkolu. . Nie wyrządzaj krzywdy innym.

 

Wiersz

Skrętny kret

 Agnieszka Frączek

 Kręci krecik kierownicą,

 kręci skręty, mknąc ulicą,

 kręci skręty, że o rety!

 Oniemiały wszystkie krety.– Taki mało kreci sport

 kręci kreta? Co za czort?!

 Jeden zakręt, drugi, trzeci…

 Nie do wiary! Co za krecik?!

 Co zakręcik jeden minie,

 znowu skręca… Tak jak w kinie!

Mucha

 Jan Brzechwa

 Z kąpieli każdy korzysta,

 A mucha chciała być czysta.

 W niedzielę kąpała się w smole,

 A w poniedziałek – w rosole,

 We wtorek – w czerwonym winie,

 A znowu w środę – w czerninie,

 A potem w czwartek – w bigosie,

 A w piątek – w tatarskim sosie,

 W sobotę – w soku z moreli.

 Co miała z takich kąpieli?

 Co miała? Zmartwienie miała,

 Bo z brudu lepi się cała,

 A na myśl jej nie przychodzi,

 Żeby wykąpać się w wodzie.

 

Podwórko lubi dzieci

 sł. Anna Bernat, muz. Barbara Kolago

 Na podwórku przygód wiele,

 czeka pociąg i rakiety,

 na plac zabaw przyjaciele,

 niepotrzebne nam bilety!

 Ref.: Podwórko lubi dzieci,

 już każdy o tym wie!

 Podwórko lubi dzieci,

 tu nikt nie nudzi się!

 Podwórko lubi dzieci,

 tu zawsze dobry czas!

 Podwórko lubi dzieci,

 i mnie, i nas, i was!

 Na podwórku najweselej,

 piłka skacze, berek łapie,

 więc się bawmy, przyjaciele,

 niech tam deszczyk sobie kapie!

 Ref.: Podwórko lubi dzieci…

 Na podwórku karuzele

 i huśtawki, i drabinki,

 więc się bawmy, przyjaciele,

 niech wesołe będą minki!

 Ref.: Podwórko lubi dzieci…