Przedszkole

MAJ

1. Majowe święta
2. Od pomysłu aż po dach
3. Święto Rodziny
4. Jak powstaje…?


Dziecko zdobywa następujące umiejętności:

– utrwala wiedzę o Polsce i polskich symbolach narodowych
– rozpoznaje symbole narodowe
– kształtuje postawę patriotyczną
– rozwija umiejętność kontynuowania rytmów i przeliczania
– rozwija umiejętność współpracy z rówieśnikami
– poznaje pracę murarza
– rozbudza ciekawość poznawczą
– rozpoznaje domy niektórych zwierząt
– rozwija umiejętność szacunku do zwierząt
– utrwala nazwy emocji
– określa członków rodziny i nazywa relacje między nimi
– rozumie role, jakie pełnią poszczególni członkowie rodziny w domu
– odtwarza różne role w inscenizowanych scenkach
– buduje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi na temat swojej rodziny
– uczy się wierszy i piosenek do programu artystycznego z okazji Dnia Mamy i Taty
– wykonuje prezenty dla swoich najbliższych
– kształtuje postawę szacunku i życzliwości wobec innych
– zapoznaje się z różnymi zawodami
– wie, że praca jest źródłem dochodu
– utrwala znajomość nazw instrumentów
– rozbudza zainteresowanie literaturą dla dzieci
– rozwija umiejętność uważnego słuchania i budowania poprawnych wypowiedzi
– rozwija aparat mowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne
– kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
– rozwija sprawność manualną i inwencję twórczą wykonując prace plastyczne
– bierze udział w zorganizowanych zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym


Realizacja Programu Wychowawczego:

Wartość: Rodzina. Zasada: Poznaj tradycje swojej rodziny. Normy postępowania: Poznaj imiona członków swojej rodziny. Szanuj swoich rodziców i dziadków. Pamiętaj o uroczystościach rodzinnych. Bierz aktywny udział w obchodach świąt rodzinnych (np. Dzień Mamy i Taty).
Wartość: Ojczyzna. Zasada: Bądź małym patriotą. Normy postępowania: Poznaj i szanuj symbole narodowe: godło, barwy, hymn. Bądź dumny z kraju, w którym mieszkasz. Szanuj język ojczysty i tradycje narodowe. Poznaj piękno swojego miasta, dzielnicy, regionu.

 

WIERSZE I PIOSENKI :

„Mazurek Dąbrowskiego” Anna Paszkiewicz

Wiele jest pieśni, wiele piosenek,
Wśród nich ta jedna, ta najważniejsza:
To nasz mazurek – hymn narodowy,
Pieśń nam tak bliska, bo najpiękniejsza.
Kiedy ją słyszę, na baczność staję,
Obce mi wtedy smutki i troski.
Plecy prostuję, głowę unoszę
I z dumą śpiewam: Marsz, marsz Dąbrowski


„Wesoło nam” sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk

Poznajmy się nawzajem,
Kto jak na imię ma,
Przedstawmy się nawzajem,
stojącymi po obu stronach.
Niech każdy wszystkich zna.
Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą,
Zaczniemy spotkanie wesołą zabawą.
Już znamy się nawzajem i kto jest kto ja wiem,
A skoro cię poznałem, chcę z tobą bawić się.
Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą,
Zaczniemy spotkanie wesołą zabawą.

 

„Mamusia” Julian Kornhauser

Mama, mamusia, mateczka –
słowa jak ciepłe ciasteczka.
Mamcia, mamunia, matula
mocno się zawsze przytula.
Matuś, matka, mateńka –
jakaś ty przy niej maleńka.
Maleńka, posłuszna, grzeczna
mamy kochana córeczka.

 

„Nici” Agnieszka Frączek

Pewien pawian – całkiem młody,
choć pawianiej dość urody –
postanowił, że uszyje
sobie strój na brzuch i szyję.
Złapał koszyk z gałgankami,
wyjął sztruksik i aksamit
(pierwszy w krówki, drugi – w gzy),
wybrał też guziki trzy,
parę szpilek wbił w poduszkę,
chwycił igłę z miniuszkiem
(jak on przez nie nić przewlecze?!),
przywdział srebrny naparsteczek
i już, już miał zaczął szyć,
ale… zaraz! Gdzie jest nić?!
– Do szympansów stu! – wysapał. –
Nie ma! Wcale!!! No to klapa.
Fakt. Problemik niby tyci,
lecz i tak z ubranka – nici.