LUTY
1. Wszystko jest muzyką
2. Pod ziemią, pod wodą
3. W kosmosie
4. Prehistoryczny świat
Dziecko zdobywa następujące umiejętności:
• zapoznaje się ze źródłami różnych dźwięków
• uświadamia sobie wartości dźwięków w codziennym życiu
• rozwija percepcję słuchową
• wyjaśnia i utrwala pojęcie dyrygent
• poznaje i utrwala nazwy instrumentów
• usprawnia wypowiadanie się
• rozwija umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów
• doskonali umiejętność przeliczania
• utrwala znajomość nazw emocji
• kształtuje umiejętność wyrażania emocji
• wyraża własne emocje
• zapoznaje się z naturalnymi zasobami Ziemi
• kształtuje umiejętności współpracy
• poznaje sposoby wyrażania emocji
• zapoznaje się z bogactwem życia pod wodą
• integruje się z grupą
• doskonali umiejętności przeliczania, porównywania
• współpracuje w grupie
• zapoznaje się z naturalnymi dźwiękami Ziemi
• doskonali orientację w przestrzeni i wyobraźni ruchowej
• zapoznaje się z budową wulkanu i podstawowymi zjawiskami w nim zachodzącymi
• utrwala pojęcia: kosmos, Układ Słoneczny, planety
• zapoznaje się z figurami geometrycznymi i ich cechami
• kształtuje postawy szacunku wobec tego, co dawne
Wartość: KULTURA BYCIA Zasada: Bądź kulturalny.
Normy postępowania: Używaj form grzecznościowych: „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam”,
Pamiętaj o witaniu i żegnaniu się.
Wartość: KONTAKTY RÓWIEŚNICZE Zasada: Bądź koleżeński
Normy postępowania: Wyrażaj swoje emocje w sposób zrozumiały i akceptowany przez innych,
Nie wyrządzaj krzywdy innym, Nie wyśmiewaj się z kolegi / koleżanki.
Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE Zasada: Szanuj środowisko naturalne
Normy postępowania: Nie zanieczyszczaj zbiorników wodnych,Segreguj odpady, Nie łam drzew.
Przedszkolny koncert
sł. i muz. Katarzyna Kulikowska
Ref.: Dziś w przedszkolu koncert mamy
i na instrumentach gramy.
Zapraszamy wszystkich w koło,
zaraz będzie tu wesoło.
Deszczyk niewielki: dzyń, dzyń, dzyń.
Deszczu kropelki: dzyń, dzyń, dzyń.
Z nieba spadają: dzyń, dzyń, dzyń.
Cicho śpiewają: dzyń, dzyń, dzyń.
Ref.: Dziś w przedszkolu koncert mamy…
Już szumią drzewa: szu, szu, szu.
Wietrzyk zaśpiewał: szu, szu, szu.
W listeczki dmucha: szu, szu, szu.
Wiatru posłuchaj: szu, szu, szu.
Ref.: Dziś w przedszkolu koncert mamy…
Już idzie burza: bum, bum, bum.
Głośna i duża: bum, bum, bum.
Burzy słuchamy: bum, bum, bum.
Głośno zagramy: bum, bum, bum,
Ref.: Dziś w przedszkolu koncert mamy…
Stańmy wszyscy obok siebie
sł. Anna Urszula Kamińska, muz. tradycyjna
Stańmy wszyscy obok siebie,
zróbmy duże koło.
Na dzień dobry pomachajmy
do siebie wesoło!
Raz, dwa, trzy! – klaszczemy w dłonie.
Raz, dwa, trzy! – w kolanka.
I żółwiki przybijamy
od samego ranka!
Teraz każdy niech przykucnie,
oprze się na łapkach.
I podskoczy kilka razy
tak jak robi żabka.
Niech do koła potem wróci,
przy kimś sobie stanie.
I przybiją razem piątkę.
Budujemy ciszę
Budujemy ciszę, budujemy ciszę,
budujemy z klocków ciszę,
prawym uchem słyszę, lewym uchem słyszę,
bardzo dobrze słyszę ciszę
Dzielnie pompujemy, dzielnie pompujemy
Balon ciszy bo tak chcemy
Prawe ucho słyszy, lewe ucho słyszy
Jak w piwnicy tupią myszy
Hałas przeganiamy, hałas przeganiamy
Panią Ciszę zapraszamy,
Cicho jak motyle, cicho jak motyle
Posiedzimy tu przez chwilę.
Jesteśmy głęboko przekonani, że Internet powinien być dostępny dla każdego, i zobowiązujemy się do zapewnienia witryny internetowej dostępnej dla jak najszerszego grona odbiorców, niezależnie od okoliczności i umiejętności.
Aby to osiągnąć, dążymy do jak najściślejszego przestrzegania wytycznych World Wide Web Consortium (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) na poziomie AA. Niniejsze wytyczne wyjaśniają, jak udostępnić treści internetowe osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Przestrzeganie tych wytycznych pomaga nam zapewnić, że witryna jest dostępna dla wszystkich osób: osób niewidomych, osób z upośledzeniem ruchowym, osób z upośledzeniem wzroku, osób z upośledzeniem funkcji poznawczych i nie tylko.
Ta strona internetowa wykorzystuje różne technologie, które mają na celu uczynienie jej jak najbardziej dostępną przez cały czas. Korzystamy z interfejsu dostępności, który umożliwia osobom z określonymi niepełnosprawnościami dostosowanie interfejsu użytkownika (interfejsu użytkownika) witryny i zaprojektowanie go do ich osobistych potrzeb.
Dodatkowo strona korzysta z aplikacji opartej na sztucznej inteligencji, która działa w tle i stale optymalizuje poziom dostępności. Ta aplikacja poprawia kod HTML witryny, dostosowuje jej funkcjonalność i zachowanie do czytników ekranu używanych przez użytkowników niewidomych oraz do funkcji klawiatury używanych przez osoby z upośledzeniem ruchowym.
Jeśli znalazłeś usterkę lub masz pomysły na ulepszenia, chętnie się z Tobą skontaktujemy. Możesz skontaktować się z operatorami witryny, korzystając z następującego adresu e-mail sekretariat@przedszkole142.home.pl
Nasza witryna internetowa wykorzystuje technikę atrybutów ARIA (dostępne bogate aplikacje internetowe) wraz z różnymi zmianami w zachowaniu, aby zapewnić niewidomym użytkownikom korzystającym z czytników ekranu możliwość czytania, rozumienia i korzystania z funkcji witryny. Gdy tylko użytkownik z czytnikiem ekranu wejdzie na Twoją witrynę, natychmiast otrzyma monit o wprowadzenie profilu czytnika ekranu, aby mógł efektywnie przeglądać i obsługiwać witrynę. Oto jak nasza witryna spełnia niektóre z najważniejszych wymagań dotyczących czytników ekranu, a także zrzuty ekranu konsoli z przykładami kodu:
Optymalizacja czytnika ekranu:uruchamiamy proces w tle, który uczy się komponentów witryny od góry do dołu, aby zapewnić ciągłą zgodność nawet podczas aktualizacji witryny. W ramach tego procesu udostępniamy czytnikom ekranu istotne dane przy użyciu zestawu atrybutów ARIA. Na przykład zapewniamy dokładne etykiety formularzy; opisy ikon, które można wykorzystać (ikony mediów społecznościowych, ikony wyszukiwania, ikony koszyka itp.); wytyczne dotyczące walidacji danych wejściowych formularzy; role elementów, takie jak przyciski, menu, dialogi modalne (wyskakujące okienka) i inne. Ponadto proces działający w tle skanuje wszystkie obrazy w witrynie i zapewnia dokładny i znaczący opis oparty na rozpoznawaniu obiektów obrazu jako znacznik ALT (tekst alternatywny) dla obrazów, które nie są opisane. Wyodrębni również teksty osadzone w obrazie za pomocą technologii OCR (optyczne rozpoznawanie znaków). Aby w dowolnym momencie włączyć ustawienia czytnika ekranu, wystarczy nacisnąć kombinację klawiszy Alt+1. Użytkownicy czytników ekranu otrzymują również automatyczne powiadomienia o włączeniu trybu czytnika ekranu, gdy tylko wejdą na stronę internetową.
Te dostosowania są kompatybilne ze wszystkimi popularnymi czytnikami ekranu, w tym JAWS i NVDA.
Optymalizacja nawigacji za pomocą klawiatury:Proces działający w tle dostosowuje również kod HTML witryny i dodaje różne zachowania za pomocą kodu JavaScript, aby umożliwić obsługę witryny za pomocą klawiatury. Obejmuje to możliwość poruszania się po witrynie za pomocą klawiszy Tab i Shift + Tab, obsługi menu rozwijanych za pomocą klawiszy strzałek, zamykania ich za pomocą klawisza Esc, wyzwalania przycisków i łączy za pomocą klawisza Enter, nawigowania między elementami radia i pola wyboru za pomocą klawiszy strzałek oraz wypełniaj je spacją lub klawiszem Enter. Dodatkowo użytkownicy klawiatury znajdą menu szybkiej nawigacji i pomijania treści, dostępne w dowolnym momencie po kliknięciu Alt+1 lub jako pierwsze elementy strony podczas poruszania się za pomocą klawiatury. Proces w tle obsługuje również wyzwalane wyskakujące okienka, przesuwając fokus klawiatury w ich kierunku, gdy tylko się pojawią, i nie pozwala, aby fokus dryfował poza nim.
Użytkownicy mogą również używać skrótów, takich jak „M” (menu), „H” (nagłówki), „F” (formularze), „B” (przyciski) i „G” (grafika), aby przeskakiwać do określonych elementów.
Naszym celem jest wspieranie jak najszerszej gamy przeglądarek i technologii wspomagających, aby nasi użytkownicy mogli wybrać najlepiej dopasowane do nich narzędzia, z jak najmniejszą liczbą ograniczeń. Dlatego bardzo ciężko pracowaliśmy, aby móc obsługiwać wszystkie główne systemy, które stanowią ponad 95% udziału w rynku użytkowników, w tym Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera i Microsoft Edge, JAWS i NVDA (czytniki ekranu), zarówno dla Windows i dla użytkowników komputerów Mac.
Pomimo naszych najlepszych starań, aby każdy mógł dostosować serwis do swoich potrzeb, nadal mogą istnieć strony lub sekcje, które nie są w pełni dostępne, są w trakcie udostępniania lub brakuje im odpowiedniego rozwiązania technologicznego, aby je udostępnić. Mimo to stale ulepszamy naszą dostępność, dodając, aktualizując i ulepszając jej opcje i funkcje oraz opracowując i wdrażając nowe technologie. Wszystko to ma na celu osiągnięcie optymalnego poziomu dostępności, podążając za postępem technologicznym. Aby uzyskać pomoc, skontaktuj się z sekretariat@przedszkole142.home.pl