Luty
1. Wszystko jest muzyką.
2. Pod zimą, pod wodą.
3. W kosmosie.
4. Prehistoryczny świat.
5. W kinie i teatrze.
Dzieci zdobywają następujące wiadomości i umiejętności:
REALIZACJA PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO
Wartość: KULTURA BYCIA. Zasada: Bądź kulturalny. Normy postępowania: 1. Pamiętaj o witaniu i żegnaniu się – odpowiednio używaj wyrażeń: „dzień dobry”, „do widzenia”, „cześć”. 2. Nie niszcz (zabawek, przedmiotów, pracy innych).
Wartość: BEZPIECZEŃSTWO Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych. Normy postępowania: 1. Akceptujemy cię takiego, jakim jesteś. 2. Dziel się swoimi wątpliwościami. 3. Mów o swoich uczuciach (odczuciach). 4. Zawsze będziesz wysłuchany.
Wartość: KONTAKTY RÓWIEŚNICZE. Zasada: Kontroluj swoje zachowanie / Bądź koleżeński. Normy postepowania: 1. Z godnością przyjmuj porażki. 2. Wyrażaj swoje emocje w sposób zrozumiały i akceptowany przez innych.
Pojazd kosmiczny
Anna Edyk-Psut
Jesteś zdrowy i odważny?
Możesz nim polecieć w gwiazdy,
Bo pojazdy takie mogą
Podróżować Mleczną Drogą.
Możesz planet zwiedzić osiem
Lub się spotkać z kimś w kosmosie.
Kto to będzie? Mnie nie pytaj,
Pewnie… pan kosmita.
Startujemy!
sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Robert Dziekański
1. Spójrz w dół! Planeta Ziemia
błękitna jest od wody,
a lasy i wzniesienia
dodają jej urody.
Ref.: Zrobię dziś kosmiczny pojazd z prostokąta:
jeden trójkąt w górze dodam, dwa po bokach.
Niech rakieta mknie po niebie – to nie żart!
Cztery, trzy, dwa, jeden, zero, start!
2. Pędzimy Drogą Mleczną,
mijając gwiazd miliony,
gdzie Układ jest Słoneczny
w kosmosie nieskończonym.
Ref.: Zrobię dziś kosmiczny pojazd z prostokąta…
3. Gdy z Ziemi patrzysz w gwiazdy,
na Księżyc czy planetę,
szczególik dojrzysz każdy,
zerkając przez lunetę.
Ref.: Zrobię dziś kosmiczny pojazd z prostokąta…
Na zieloną trawkę
Urszula Kozłowska
Mówią, że z powodu aury
wyginęły dinozaury,
że podobno, nie inaczej,
jest to wynik zlodowaceń.
A ja wcale w to nie wierzę!
Żeby takie wielkie zwierzę
byle zimy nie przetrwało…?!
Toż to bzdura jakich mało!
Wiecie, jak wygląda sprawa…?
Wszędzie się skończyła trawa,
więc zmieniły żerowisko
I wyniosły się… To wszystko!
Gdzie…? Do innej galaktyki,
tam gdzie bujne są trawniki.
Świeżą trawkę smakowitą
wyjadają dziś kosmitom.
Przedszkolny teatrzyk
sł. i muz. Adrianna Furmanik-Celejewska
1. Dzień w przedszkolu – wyjątkowy,
mamy istny zawrót głowy!
W naszej sali się zjawiło
pudło, co kostiumy kryło!
Niechaj każdy swój wybiera
i przedszkolny zróbmy teatr!
Ref.: Aktorami zostaniemy,
ćwiczyć pamięć swą będziemy.
Aktor wzruszy i rozśmieszy,
i grać będzie w blasku fleszy.
2. Ola wdzianko ma czerwone,
Jacek – uszy, nos, ogonek.
Zosia – duże okulary.
W tle zrobimy domek stary.
Chodźmy już, u pani zbiórka,
Czerwonego grać Kapturka!
Ref.: Aktorami zostaniemy…
3. Tomek ma tygrysie paski.
Ala, Franek – piękne maski.
Tu różowy jest prosiaczek.
Miś czerwony ma kubraczek.
Występ to nie lada gratka,
bo zagramy dziś Puchatka!
Ref.: Aktorami zostaniemy…
Jesteśmy głęboko przekonani, że Internet powinien być dostępny dla każdego, i zobowiązujemy się do zapewnienia witryny internetowej dostępnej dla jak najszerszego grona odbiorców, niezależnie od okoliczności i umiejętności.
Aby to osiągnąć, dążymy do jak najściślejszego przestrzegania wytycznych World Wide Web Consortium (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) na poziomie AA. Niniejsze wytyczne wyjaśniają, jak udostępnić treści internetowe osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Przestrzeganie tych wytycznych pomaga nam zapewnić, że witryna jest dostępna dla wszystkich osób: osób niewidomych, osób z upośledzeniem ruchowym, osób z upośledzeniem wzroku, osób z upośledzeniem funkcji poznawczych i nie tylko.
Ta strona internetowa wykorzystuje różne technologie, które mają na celu uczynienie jej jak najbardziej dostępną przez cały czas. Korzystamy z interfejsu dostępności, który umożliwia osobom z określonymi niepełnosprawnościami dostosowanie interfejsu użytkownika (interfejsu użytkownika) witryny i zaprojektowanie go do ich osobistych potrzeb.
Dodatkowo strona korzysta z aplikacji opartej na sztucznej inteligencji, która działa w tle i stale optymalizuje poziom dostępności. Ta aplikacja poprawia kod HTML witryny, dostosowuje jej funkcjonalność i zachowanie do czytników ekranu używanych przez użytkowników niewidomych oraz do funkcji klawiatury używanych przez osoby z upośledzeniem ruchowym.
Jeśli znalazłeś usterkę lub masz pomysły na ulepszenia, chętnie się z Tobą skontaktujemy. Możesz skontaktować się z operatorami witryny, korzystając z następującego adresu e-mail sekretariat@przedszkole142.home.pl
Nasza witryna internetowa wykorzystuje technikę atrybutów ARIA (dostępne bogate aplikacje internetowe) wraz z różnymi zmianami w zachowaniu, aby zapewnić niewidomym użytkownikom korzystającym z czytników ekranu możliwość czytania, rozumienia i korzystania z funkcji witryny. Gdy tylko użytkownik z czytnikiem ekranu wejdzie na Twoją witrynę, natychmiast otrzyma monit o wprowadzenie profilu czytnika ekranu, aby mógł efektywnie przeglądać i obsługiwać witrynę. Oto jak nasza witryna spełnia niektóre z najważniejszych wymagań dotyczących czytników ekranu, a także zrzuty ekranu konsoli z przykładami kodu:
Optymalizacja czytnika ekranu:uruchamiamy proces w tle, który uczy się komponentów witryny od góry do dołu, aby zapewnić ciągłą zgodność nawet podczas aktualizacji witryny. W ramach tego procesu udostępniamy czytnikom ekranu istotne dane przy użyciu zestawu atrybutów ARIA. Na przykład zapewniamy dokładne etykiety formularzy; opisy ikon, które można wykorzystać (ikony mediów społecznościowych, ikony wyszukiwania, ikony koszyka itp.); wytyczne dotyczące walidacji danych wejściowych formularzy; role elementów, takie jak przyciski, menu, dialogi modalne (wyskakujące okienka) i inne. Ponadto proces działający w tle skanuje wszystkie obrazy w witrynie i zapewnia dokładny i znaczący opis oparty na rozpoznawaniu obiektów obrazu jako znacznik ALT (tekst alternatywny) dla obrazów, które nie są opisane. Wyodrębni również teksty osadzone w obrazie za pomocą technologii OCR (optyczne rozpoznawanie znaków). Aby w dowolnym momencie włączyć ustawienia czytnika ekranu, wystarczy nacisnąć kombinację klawiszy Alt+1. Użytkownicy czytników ekranu otrzymują również automatyczne powiadomienia o włączeniu trybu czytnika ekranu, gdy tylko wejdą na stronę internetową.
Te dostosowania są kompatybilne ze wszystkimi popularnymi czytnikami ekranu, w tym JAWS i NVDA.
Optymalizacja nawigacji za pomocą klawiatury:Proces działający w tle dostosowuje również kod HTML witryny i dodaje różne zachowania za pomocą kodu JavaScript, aby umożliwić obsługę witryny za pomocą klawiatury. Obejmuje to możliwość poruszania się po witrynie za pomocą klawiszy Tab i Shift + Tab, obsługi menu rozwijanych za pomocą klawiszy strzałek, zamykania ich za pomocą klawisza Esc, wyzwalania przycisków i łączy za pomocą klawisza Enter, nawigowania między elementami radia i pola wyboru za pomocą klawiszy strzałek oraz wypełniaj je spacją lub klawiszem Enter. Dodatkowo użytkownicy klawiatury znajdą menu szybkiej nawigacji i pomijania treści, dostępne w dowolnym momencie po kliknięciu Alt+1 lub jako pierwsze elementy strony podczas poruszania się za pomocą klawiatury. Proces w tle obsługuje również wyzwalane wyskakujące okienka, przesuwając fokus klawiatury w ich kierunku, gdy tylko się pojawią, i nie pozwala, aby fokus dryfował poza nim.
Użytkownicy mogą również używać skrótów, takich jak „M” (menu), „H” (nagłówki), „F” (formularze), „B” (przyciski) i „G” (grafika), aby przeskakiwać do określonych elementów.
Naszym celem jest wspieranie jak najszerszej gamy przeglądarek i technologii wspomagających, aby nasi użytkownicy mogli wybrać najlepiej dopasowane do nich narzędzia, z jak najmniejszą liczbą ograniczeń. Dlatego bardzo ciężko pracowaliśmy, aby móc obsługiwać wszystkie główne systemy, które stanowią ponad 95% udziału w rynku użytkowników, w tym Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera i Microsoft Edge, JAWS i NVDA (czytniki ekranu), zarówno dla Windows i dla użytkowników komputerów Mac.
Pomimo naszych najlepszych starań, aby każdy mógł dostosować serwis do swoich potrzeb, nadal mogą istnieć strony lub sekcje, które nie są w pełni dostępne, są w trakcie udostępniania lub brakuje im odpowiedniego rozwiązania technologicznego, aby je udostępnić. Mimo to stale ulepszamy naszą dostępność, dodając, aktualizując i ulepszając jej opcje i funkcje oraz opracowując i wdrażając nowe technologie. Wszystko to ma na celu osiągnięcie optymalnego poziomu dostępności, podążając za postępem technologicznym. Aby uzyskać pomoc, skontaktuj się z sekretariat@przedszkole142.home.pl