Przedszkole

Październik

  1. Jasień w sadzie
  2. Jesień w ogrodzie
  3. Jesienny krajobraz
  4. Deszczowa pogoda

Dzieci zdobywają następujące wiadomości i umiejętności:

  • Poznanie nazw niektórych owoców dojrzewających jesienią oraz zwyczajów życia jeży i innych gatunków zwierząt
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • Wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w sadownictwie
  • Wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin ; uczestniczenie w Dniu Zwierząt
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego
  • Kształtowanie sprawności manualnej
  • Poznanie nazw niektórych drzew owocowych , w ramach święta Drzewa posadzenie Drzewa owocowego na ternie ogrodu p-go , dbanie o jego rozwój
  • Kształtowanie umiejętności odwzorowywania
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania, tworzenia zbiorów
  • Sensoryczne poznawanie liści
  • Poznanie niektórych sposobów utrwalania żywności
  • Kształcenie zmysłów ( wzroku , węchu, smaku, dotyku ) – uczestniczenie w zajęciach „ poranny krąg”
  • Rozumienie pojęcia” troska”
  • Doskonalenie umiejętności wyrażania troski o ludzi i rośliny , rozwijanie empatii, uczenie się udzielania wsparcia emocjonalnego
  • Rozpoznawanie i układanie litery A
  • Rozwijanie analizy sylabowej
  • Określenie głoski w nagłosie
  • Rozpoznawanie jadalnych części roślin, odróżniane , które rosną pod ziemia, a które nad ziemią , rozwijanie ciekawości poznawczej
  • Poszerzenie słownika czynnego o pojęcia związane z częściami roślin
  • Poznanie niektórych warzyw i ich właściwości
  • Rozwijanie umiejętności muzycznych
  • Utrwalenie zasad bezpieczeństwa – podczas chodzenia na wycieczki i spacery
  • Doskonalenie sprawności językowej
  • Odróżnianie środowiska parku i lasu
  • Utrwalenie informacji o darach jesieni, wiedzy o zmianach w przyrodzie jesienią
  • Poznawanie niektórych właściwości wody , rozwijanie ciekawości badawczej

 

REALIZACJA PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO

Wartość: ZDROWIE Zasada: Dbaj o zdrowie swoje i innych. Normy postępowania: Bierz udział w zabawach ruchowych, spacerach i wycieczkach (przebywaj często na świeżym powietrzu). Ubieraj się stosownie do pogody i pory roku. Pokonuj uprzedzenia do niektórych potraw poprzez ich próbowanie.

Wartość: BEZPIECZEŃSTWO Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych .Normy postępowania: Przestrzegaj zasad ruchu drogowego dla pieszych. Nie biegaj po przedszkolu.

 

Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE Zasada: Szanuj środowisko naturalne Normy postępowania: Nie hałasuj w lesie. Nie śmieć.  Nie depcz trawników. Segreguj odpady. Oszczędzaj wodę.