Listopad - założenia
1.Dbamy o misie, lalki i inne zabawki 2.Urządzenia techniczne w naszym domu 3.Zmiana pogody i sen przyrody 4.Po lądzie na wodzie i w powietrzu |
Ad.1. Dzieci troszczą się o dobry stan zabawek znajdujących się w sali. Rozumieją potrzebę sprzątania zabawek. Doskonalimy znajomość wcześniej poznanych liter- łączymy w sylaby, odczytujemy utworzone wyrazy, układamy wyrazy z poznanych liter. Poznają literę „l, L” .Dzieci bawią się w lalkowy teatr. Wykonują samodzielnie kukiełki. Dzieci posługują się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10 i używają cyfr od 0 do 5. Stosują znaki „+, - . =, <, >”. Dzieci wykonują twórcze improwizacje do muzyki. Określają charakter słuchanego utworu muzycznego i dobiera do niego właściwe obrazki. |
Ad.2. Dzieci poznają kilka nazw urządzeń technicznych, uwzględniając podział na te, które ułatwiają pracę człowiekowi. Rozumieją zasadę dotyczącą bezwzględnego zakazu samodzielnego korzystania z urządzeń elektrycznych. Dzieci potrafią zgodnie współdziałać w zespole, liczyć się ze zdaniem innych dzieci. Poznają literę „d, D”, „e, E”. Doskonalą znajomość już poznanych liter. |
Ad.3. Dzieci widzą różnicę w wyglądzie otoczenia przyrodniczego w porze wczesnej i późnej jesieni. Umieją opowiedzieć jak przygotowują się do zimy zwierzęta np. wiewiórki, pszczoły itp.(sen zimowy niektórych zwierząt) a jak ludzie. Rozumieją konieczność pomocy zwierzętom i ptakom wraz z nadejściem chłodów- właściwie interpretują określenie „przyroda odpoczywa”. Stosują w wypowiedziach i czytaniu znaki interpunkcyjne „?,!” Poznają literę „u,U”. |
Ad.4. Dzieci rozwiązują zagadki na podstawie znajomości cech i właściwości przedmiotów. Przeliczają zbiory wg liczebności wzrastającej i malejącej w zakresie 7. Znają nazwy kilku pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych, kilku znaków drogowych- wiedza co oznaczają. Rozumie zasady bezpieczeństwa i potrzebę ich przestrzegania w poruszaniu się na jezdni i podróżowaniu jako pasażer. Doskonalą umiejętność czytania w obrębie poznanych liter. Doskonalą umiejętność różnicowania głosek opozycyjnych, rozwija słuch fonematyczny. |
Na podstawie przewodnika metodycznego ABC sześciolatka. |
![]() |
![]() | -->