KWIECIEŃ


  1. „ Praca rolnika”.
  2. „ Zwierzęta na wiejskim podwórku”.
  3. „ Dbamy o naszą planetę”.
  4. „Tajemnice książek”.


Dziecko zdobywa następujące umiejętności:

 

  • kształtuje odpowiedzialność za zwierzęta,
  • zapozna się z etapami powstania chleba,
  • rozwinie umiejętność tworzenia i przeliczania zbiorów,
  • rozwinie wyobraźnię w zabawach konstrukcyjnych,
  • zaznajomi się z różnymi rodzajami prac w gospodarstwie w odniesieniu do pór roku,
  • rozwinie percepcję wzrokową poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic między krajobrazami wsi i miast,
  • poszerzy wiedzę na temat pracy rolnika i zwierząt hodowlanych w gospodarstwie,
  • rozwinie aparat mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze,
  • zdobędzie wiedzę na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarczych,
  • kształci umiejętność układania i opowiadania historyjki obrazkowej,
  • wie, że człowiek powinien dbać o przyrodę,
  • rozbudzi zainteresowanie książką i czytaniem,
  • poszerzy wiedzę o zawodach: pisarza, grafika, redaktora, drukarza
  • uczy się nowych wierszyków i piosenek
 

Realizacja Programu Wychowawczego:

Wartość: Środowisko Naturalne

Kształtowanie postawy proekologicznej stosownie do wieku. Podziwianie piękna przyrody poprzez bezpośredni kontakt z naturą.

Wartość: Cudza własność 

Uwrażliwianie na potrzebę bezwzględnego szanowania cudzej własności.

Wartość: Zdrowie.

Dziecko przestrzega obowiązujących zasad higieny i właściwie odżywia się. Rozumie konieczność dbania o zdrowie własne i innych.

 

„Dziwne rozmowy” 

słowa: A. Aleksandrowicz
muzyka: W. Zaliwski,

W chlewiku mieszka świnka,
Co trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie,
To ona Kwi,  Kwi,  kwi!

Opodal chodzi kaczka,
Co Krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej dzień dobry,
A ona kwa, kwa, kwa!

Przed budą trzy szczeniacki,
Podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię cicho pieski,
A one hau, hau, hau!

Na drzewie siedzi wrona,
Od rana trochę zła.
Gdy pytam jak się miewasz?
To ona kra, kra, kra!

W kurniku są kokoszki, 
co jajek mają sto
ja mówię im dzień dobry, 
a one ko, ko, ko, 

W górze zabłądził w chmurkę i w mgiełkę

 

„Wyrzucaj śmieci!”

Stoi w kącie kosz na śmieci

I uśmiecha się do dzieci.

Mówi im, że to nieładnie

rzucać śmieci gdzie popadnie!

„Smutna książeczka” Olga Adamowicz

Pewnego dnia ze swej półeczki,
skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały,
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jena książeczka w kącie została,
taka samotna i taka mała.
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,
karteczki z niej powyrywała
i długopisem strony popisała.
Cichutko w kącie książeczka płakała,
bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane,
że książeczki chcą i lubią być szanowane.

“Wielkie sprzątanie” Joanna Bernat

W lesie na polanie, dziś ważne zebranie.
Wzięły się zwierzęta za wielkie sprzątanie.

Ref.: Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!  Pracujemy ile tchu!
Szu-szu-szu! Szu-szu-szu! Zaraz czysto będzie tu!

Mrówki ze ślimaczkiem sprzątają  pod krzaczkiem,
a żabki  z  wiewiórką w strumyku  za górką.
Ref.: Szu-szu-szu!…

Zbierają sikorki papierki i worki,
a maleńkie muszki butelki i puszki.
Ref.: Szu-szu-szu!…

Kosy pogwizdują i śmieci pakują,
a niedźwiadek z liskiem sortują je wszystkie.
Ref.: Szu-szu-szu!…

A gdy posprzątały, ten list nam wysłały:
“Pamiętajcie dzieci, by w lesie nie śmiecić!”