Grupa VI
Wycieczka do Witoldzina PDF Drukuj Email
Czwartek, 26 Wrzesień 2019 21:05

 

19.09.2019 razem z gr. V wybraliśmy się na wycieczkę do WESOŁEJ ZAGRODY w Witoldzinie. Spotkaliśmy tam wiele zwierząt hodowlanych, zdobyliśmy mnóstwo nowych wiadomości na ich temat, mogliśmy także samodzielnie je karmić i głaskać. Wszystkim dzieciom bardzo się tam podobało. Był także czas na zabawę oraz niezapomniany przejazd bryczką.

 

 
 
 
 
 

 

 

 


 

 
Warsztaty edukacyjne PDF Drukuj Email
Piątek, 13 Wrzesień 2019 21:07

 

 

W ramach kampanii społecznej „UCZYMY SIĘ RAZEM ŻYĆ” prowadzonej przez Wielkopolskie Forum Organizacji Osób z Niepełnosprawnościami (WIFOON), której celem jest popularyzacja edukacji włączającej, zakładającej integrację dzieci i młodzieży z różnymi typami niepełnosprawności  w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, dnia 10.09.2019 wzięliśmy udział w warsztatach edukacyjnych. Dzieci poznały przygody „ Jasia Liska”, który poruszał się na wózku inwalidzkim, a mimo tego uczęszczał do swojego przedszkola na leśnej polanie. Poznaliśmy także kilka słów w języku migowym. Dzieci z uwagą i zainteresowaniem uczestniczyły we wszystkich proponowanych działaniach i zabawach
 
 
 
 

 

 
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień PDF Drukuj Email
Sobota, 31 Sierpień 2019 23:27

 

 Wrzesień

1. W przedszkolu.
2. Ja i moi koledzy.
3. Owoce smaczne i zdrowe.
4.„Przyjaciele Małego Księcia”.



Dzieci zdobywają następujące wiadomości i umiejętności:


• kształtują umiejętność budowania zdań złożonych
• opowiadają o swoich wakacyjnych przeżyciach, doświadczeniach
• rozszerzają wiadomości dotyczące życia mrówek
• utrwalają zasady bezpieczeństwa obowiązujące w przedszkolu, na placu zabaw
• doskonalą umiejętność uważnego słuchania
• zapoznają się z przedmiotami, pomocami znajdującymi się w nowej sali
• ćwiczą pamięć poprzez naukę różnych rymowanek
• starają się utrzymywać porządek w sali przedszkolnej, szatni, łazience
• porządkują zbiory według określonej cechy, liczby elementów
• rozpoznają  i nazywają różne emocje
• odgrywają krótkie scenki parateatralne
• uczą się dostrzegać w swoich rówieśnikach wyjątkowe cechy, umiejętności
• opowiadają o swoich „mocnych stronach”, zainteresowaniach
• starają się pomagać sobie nawzajem w różnych sytuacjach
• poznają wielozmysłowo egzotyczne owoce ( mango, ananas, awokado…)
• przygotowują w małych grupach sałatkę owocową
• nabywają umiejętność prawidłowego posługiwania się nożem
• potrafią wymienić korzyści wynikające z prawidłowego odżywiania się
• realizują projekt edukacyjny pt.: „Przyjaciele Małego Księcia” w ramach obchodów Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka 2019
• zapoznają się z książką „Mały Książę. Na dobranoc”( A. Saint-Exupery)
• rozwijają umiejętność współpracy w grupie poprzez działania zespołowe
• zwracają uwagę na wartość przyjaźni i jej znaczenie dla każdego człowieka
• wykonują prace plastyczno-techniczne związane z projektem ( róża, portret Małego Księcia)
• wyjeżdżają do poznańskiej Areny na uroczyste obchody Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka (26.09.19)



REALIZACJA PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO

Wartość: BEZPIECZEŃSTWO. Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych. Normy postępowania: 1. Akceptujemy cię takiego, jakim jesteś. 2. Dziel się swoimi wątpliwościami. 3. Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych. 4. Mów o swoich uczuciach (odczuciach). 5. Nie biegaj po przedszkolu.
Wartość: KONTAKTY RÓWIEŚNICZE. Zasada: Kontroluj swoje zachowanie/Bądź koleżeński. Normy postępowania: 1. Wyrażaj swoje emocje w sposób zrozumiały i akceptowany przez innych. 2. Zwróć się z problemem do nauczyciela. 3. Nie wyrządzaj krzywdy innym. 4. Nie wyśmiewaj się z kolegi/koleżanki. 5. Baw się tak, abyś nie przeszkadzał innym. 6. Pamiętaj o konsekwencjach swojego działania.

 


 

 

Do przedszkola  (J. Kucharczyk)

1. Rano budzę się, jaki piękny to czas,
słońce wstało już, a więc pora wstać.
Szybko myję się, jem śniadanie i już
gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.

Ref. Do przedszkola, do przedszkola,
jak cudownie tutaj co dzień mija czas.
Do przedszkola, do przedszkola,
o tym już od rana marzy każdy z nas.

2. Pani czeka już i koledzy już są,
siadam w kole – to jest magiczny nasz krąg.
Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś –
tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.

Ref. Do przedszkola, do przedszkola,
jak cudownie tutaj co dzień mija czas.
Do przedszkola do przedszkola,
o tym już od rana marzy każdy z nas.

 

 

Plac zabaw

1.Już w oczach radość, bo słońce świeci
na spacer pora iść.
Na placu zabaw jest dużo dzieci,
bawić się chodźmy dziś!

Ref.Plac zabaw, plac zabaw,
tu z kolegami poznasz zabaw sto.
Plac zabaw, plac zabaw,
w słoneczne dni odwiedzasz go!

2. Są tu drabinki i karuzela,
każdy się kręcić chce!
A w piaskownicy z mokrego piasku
babki zrobimy dwie.

3. Miło jest huśtać się na huśtawce,
wszyscy lubimy to, że hej.
Możemy puszczać barwne latawce,
wietrzyku, dla nich wiej!

4. Ciekawi świata zawsze jesteśmy,
uczyć się każdy chce.
Bawić się świetnie na placu zabaw
możemy całe dnie!



Twoje ciało, moje ciało (M. Barańska)

Twoje ciało, moje ciało,
Różnych części na niemało.
Łokcie, biodra, łydki, uda,
Nigdy nam nie grozi nuda.
Uszy, oczy, usta, nos.
Teraz ty masz głos.

 

 

Poznań moje miasto (sł. i muz.: M. Pędzińska)

1. Piękne domy, osiedla i ulice
rzeka Warta jak wstążka się wije
o zabytkach ciekawe tajemnice
chcę poznawać, bo tutaj żyję.

Ref. Poznań, to moje miasto,
Poznań, to jest mój świat,
Poznań, poznawać warto,
bo jest tego wart.

2. W centrum zamek zachęca do zwiedzania
a katedra z zieleni się wyłania,
o dwunastej dwa małe koziołki,
na ratuszu bodą się.

3. W palmiarni ciekawe są rośliny,
a w ZOO zwierzęta widzimy,
odpoczywać możemy w parkach
i kąpać się nad Rusałką.

4. Na koncertach w operze bywamy,
ciekawe wystawy zwiedzamy,
każdy chce być bezpieczny i zdrowy
do zabawy zawsze gotowy.

5. Radosne dzieci w poznańskich przedszkolach        
tu się bawi Jaś, Basia i Ola
na wycieczki chętnie wyjeżdżają
i miasto swe podziwiają.
     
     
         


 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

Strona 10 z 10

design:w3a.pl