Grupa VI
Prace plastyczne / Mój dom PDF Drukuj Email
Środa, 16 Wrzesień 2020 10:25

 


 
 
 

 

 
Teatrzyk Kamishibai PDF Drukuj Email
Środa, 16 Wrzesień 2020 09:56

 

W tym tygodniu odwiedziła nas Pani Jadzia, która przedstawiła teatrzyk pt. "Królowa Pszczół".


 

 


 

 
Prace plastyczne / Wakacyjne wspomnienia PDF Drukuj Email
Środa, 16 Wrzesień 2020 09:42

 
 
 

 

 


 

 
Prace plastyczne / Mrówki PDF Drukuj Email
Środa, 16 Wrzesień 2020 09:27

 

 
 
 
 
 
 

 


 

 
Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze - wrzesień PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 31 Sierpień 2020 08:41

 

 Wrzesień

 

1.                W przedszkolu

2.                Wakacyjne wspomnienia

3.                Jesteśmy bezpieczni

4.                Dbam o siebie i środowisko

 

Dziecko we wrześniu:

-  poznaje najbliższe otoczenie (salę, łazienkę)

-  poznaje nowe zasady funkcjonowania w przedszkolu

-  uczy się przestrzegania zasad bezpieczeństwa na terenie sali, ogrodu, przedszkola

-  integruje się przez wspólne zabawy z innymi dziećmi

-  rozpoznaje zapis swojego imienia i zapis imion kolegów i koleżanek z grupy

-  doskonali kompetencje językowe przez rozwijanie słownika czynnego;

-  usprawniania percepcję wzrokową – ćwiczenie spostrzegania polegające na wyróżnianiu szczegółów ilustracji z tła.

-  doskonali motorykę małą podczas prac plastycznych;

-  doskonali umiejętności interpersonalne poprzez podejmowanie zabaw zespołowych;

-  rozwija spostrzegawczość i zdolność logicznego myślenia;

-  prezentuje wspomnienia z wakacji;

-  klasyfikuje przedmioty wg wybranej cechy;

-  poszerza wiedzę na temat różnych regionów Polski i świata;

-  posługuje się mapą;

-  rozwija zainteresowania czytelnicze;

-  wypowiada się na dany temat;

-  rozwija kompetencje językowe, określa głoski w nagłosie słów o prostej budowie fonetycznej;

-  kształtuje słuch oraz pamięć muzyczną i ruchową;

-  poznaje liczby i cyfry: „o,O” , „0”, „1”;

-  przelicza obiekty w najbliższym otoczeniu;

-  określa lewą i prawa stronę swojego ciała;

-  utrwala umiejętność orientacji w schemacie własnego ciała

-  poznaje niektóre znaki drogowe;

-  doskonali sprawność motoryki małej i dużej;

-  bawi się w ogrodzie przedszkolnym;

-  utrwala numery alarmowe;

 


Realizacja Programu Wychowawczego:

Wartość: KULTURA BYCIA

1. Używaj form grzecznościowych: „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam”.

2. Pamiętaj o witaniu i żegnaniu się – odpowiednio używaj wyrażeń: „dzień dobry”,„do widzenia”, „cześć”.

 

Wartość: BEZPIECZEŃSTWO


1.                  Akceptujemy cię takiego, jakim jesteś.

2.                  Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych.

3.                  Powiedz, czego się boisz.

4.                  Informuj dorosłych o swoich dolegliwościach (skaleczenie, złe samopoczucie).

5.                  Nie oddalaj się od grupy z miejsca zabawy.

6.                  Przestrzegaj zasad ruchu drogowego dla pieszych.

7.                  Pamiętaj swój adres zamieszkania.

8.                  Nie biegaj po przedszkolu.

9.                  Nie wyrządzaj krzywdy innym.

 

Wartość: KONTAKTY RÓWIEŚNICZE:

1.                  Wyrażaj swoje emocje w sposób zrozumiały i akceptowany przez innych.

2.                  Zwróć się z problemem do nauczyciela.

3.                  Baw się tak, abyś nie przeszkadzał innym.

4.                  Pamiętaj o konsekwencjach swojego działania.

5.                  Słuchaj, co mówią inni, spokojnie oczekuj na swoją kolej.

 

Wartość: ŁAD, PORZĄDEK, ESTETYKA OTOCZENIA

1.                  Po skończonej zabawie odkładaj zabawki, przybory na miejsce.

2.                  Śmieci wyrzucaj do kosza.

3.                  Prace plastyczne odkładaj do teczki, szufladki lub na wyznaczone miejsce.

4.                  Dbaj o estetykę swojego wyglądu.

 

Plac zabaw - piosenka

1. Już w oczach radość, bo słońce świeci
na spacer pora iść.
Na placu zabaw jest dużo dzieci,
bawić się chodźmy dziś!


Ref.:
Plac zabaw, plac zabaw,
tu z kolegami poznasz zabaw sto.
Plac zabaw, plac zabaw,
w słoneczne dni odwiedzasz go!


2. Są tu drabinki i karuzela,
każdy się kręcić chce!
A w piaskownicy z mokrego piasku
babki zrobimy dwie.


3. Miło jest huśtać się na huśtawce,
wszyscy lubimy to, że hej.
Możemy puszczać barwne latawce,
wietrzyku, dla nich wiej!


4. Ciekawi świata zawsze jesteśmy,
uczyć się każdy chce.
Bawić się świetnie na placu zabaw
możemy całe dnie!

 

Pamiątki z wakacji - piosenka

 
Skąd te śmiechy, skąd te piski?

To plecaki i walizki

zgromadziły się na stacji,

bo już wracać czas z wakacji.

Były w górach i nad morzem,

żeglowały po jeziorze,

odwiedziły każdy kątek,

teraz wiozą moc pamiątek.

 
Ref.: Muszelki, bursztyny,

z kory łódeczki,

kamyki i szyszki,

śmieszne kubeczki.

Latawce bez sznurka,

wędki składane,

koszulki ze zdjęciem,

piłki dmuchane.

 

Wszyscy dobrze wiedzą o tym,

że najmilsze są powroty.

A radości więcej mamy,

gdy jedziemy z pamiątkami.

Położymy je w szufladach,

będą chętnie opowiadać

o słoneczku, plaży, lesie,

kiedy przyjdzie słotna jesień.

 

Ref.: Muszelki, bursztyny…

 
Czy wakacje mają wady? - wiersz

Każdy z nas chyba wie doskonale:
Wakacje mają tysiące zalet!
Są kolorowe i rozbrykane,
Psotne,
Beztroskie,
Zaczarowane…
Bo choćby nawet jak z cebra lało,
To zawsze jakiś promyk, nieśmiało,
Na ziemię dotrze, w nos połaskocze
I już się razem z wiatrem chichoczesz!
Wakacje mają tysiące zalet…
I jedną wadę, niebłahą wcale:
Kończą się cztery chwilki przed wrześniem,
A to jest dużo, duuużo za wcześnie.
Agnieszka Frączek

 



 

 


design:w3a.pl