Grupa V
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc wrzesień PDF Drukuj Email
Niedziela, 30 Sierpień 2020 08:45

WRZESIEŃ


  1. To jestem ja

  2. Moja grupa

  3. Moja droga do przedszkola

  4. Idzie jesień… przez las, park


Zakłada się, że dziecko:

  • Słucha utworów literackich i odpowiada na pytania dotyczące ich treści.

  • Nazywa podstawowe zmysły człowieka. Łączy pojęcia: smak, węch, dotyk, słuch, wzrok z odpowiednim zmysłem.

  • Czyta całościowo nazwy: Bałtyk, Tatry, jezioro.

  • Rozpoznaje wydrukowane swoje imię.

  • Wyraża swoje emocje w sposób werbalny i niewerbalny

  • Wskazuje swoją prawą stronę i lewą stronę

  • Zna i stosuje zasady zgodnego współżycia w grupie – kodeks przedszkolaka.

  • Bawi się bezpiecznie na placu przedszkolnym.

  • Doskonali umiejętności samoobsługowe i higieniczne zgodnie z reżimem sanitarnym

  • Zna swój adres i wie komu należy go podawać, a komu nie.

  • Rozpoznaje i nazywa wybrane znaki drogowe.

  • Wie, jak przechodzić przez ulicę, gdy nie ma sygnalizacji świetlnej.

  • Klasyfikuje przedmioty według jednej cechy

  • Rozpoznaje figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)

  • Przelicza elementy w zakresie sobie dostępnym.

  • Dostrzega i nazywa zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie.

  • Nazywa odpowiednie drzewa, z którego pochodzą liście i owoce.

 

    Realizacja programu wychowawczego:

     

    Wartość: BEZPIECZEŃSTWO

    Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych.

    Normy postępowania:

    1. Przestrzegaj zasad ruchu drogowego dla pieszych.

    2. Pamiętaj swój adres zamieszkania.

    3. Nie biegaj po przedszkolu.

    Wartość: KONTAKTY RÓWIEŚNICZE

    Zasada: Kontroluj swoje zachowanie / Bądź koleżeński.

    Normy postępowania:

    1. Baw się tak, abyś nie przeszkadzał innym.


  1. Codziennie widzę świat i słyszę, jak rośnie kwiat.

    Gdy pójdę w góry, poczuję, jak pachnie wiatr – mmmmm.

    I lody zjem ze trzy, i dotknę chłodnej mgły,

    bo WIDZĘ, SŁYSZĘ, CZUJĘ, SMAKUJĘ, DOTYKAM!

     

    Ref.: Moje oczy widzą świat w kolorach, barw chyba sto.

    Moje uszy słyszą to, co muszą i co chcą.

    A mój nosek wącha, wącha, wącha, w buźce czuję smak.

    A gdy dotknę czegoś tu i tam, to już wiem, jakie szczęście mam!

     

  2. Codziennie patrzę w krąg i słyszę, jak brzęczy bąk.

    A w kuchni pachną ciasteczka z maminych rąk – mmmmmm.

    Smak pyszny: mniam, mniam, mniam, już dłonie w ciastkach mam,

    bo WIDZĘ, SŁYSZĘ, CZUJĘ, SMAKUJĘ, DOTYKAM!

    Ref.: Moje oczy widzą świat…



Twoje ciało, moje ciało” Małgorzata Barańska


Twoje ciało, moje ciało

różnych części ma niemało.

Łokcie, biodra, łydki, uda –

nigdy nam nie grozi nuda.

Uszy, oczy, usta, nos.

Teraz ty masz głos.



Dziękuję, proszę, przepraszam” (sł. i muz. J. Kucharczyk).


  1. Każdy zna te słowa,
    słowa bardzo piękne,
    słowa, dzięki którym
    żyje się przyjemniej.

    Ref.: Dziękuję, proszę, przepraszam –
    czarodziejskie słowa trzy,
    mówię je bardzo często
    i często je mówisz ty.

    II. Uczę brata, siostrę,
    jak się zachowywać,
    jak ładnie poprosić,
    kiedy podziękować.
    Ref.: Dziękuję, proszę…

    III. Kiedy przez przypadek
    kogoś obrazimy,
    to go zawsze grzecznie
    pięknie przeprosimy.
    Ref.: Dziękuję, proszę…



Palce” Małgorzata Barańska


Pierwszy palec to jest kciuk.

Drugi robi: stuk, stuk, stuk.

To jest długi trzeci palec,

czwarty mniejszy, piąty – malec.

Dłoń ma razem palców pięć.

Policz z nami, gdy masz chęć.


Prawa, lewa strona ciała” Małgorzata Barańska


Prawe oko, prawe ucho,

prawa ręka, prawy bok.

Prawą nogą najpierw tupnę,

potem w prawo zrobię krok.

Tutaj lewy mam policzek,

lewe ucho, lewe oko.

Stań naprzeciw mnie, kolego,

i spójrz w oczy mi głęboko.


Zasady przedszkolaka” B. Szelagowska


Kto chce pani coś powiedzieć;

Zaśpiewać piosenkę

wie, że najpierw w górę

trzeba unieść rękę.


Czarodziejskie słowa:

proszę, przepraszam, dziękuję”

mówmy jak najczęściej!

To nic nie kosztuje.


Tak jak co dzień – po zabawie

trzeba sprzątnąć salę.

Poustawiać na swych miejscach:

Misie, klocki, lale...


Choć na dworze jest pochmurno

dzieci dobrze o tym wiedzą,

że od razu jest przyjemniej

gdy miłego coś powiedzą.


Nie lubimy hałasować

bo od tego boli głowa.

Gdy głośno krzyczymy,

innych dzieci nie słyszymy.


Każde pewnie o tym wie:

stolik z krzesłem lubią się.

My ich tajemnicę znamy.

Krzesło zawsze przysuwamy.


Stoi kosz w kącie sali

i czeka na dzieci.

Zawsze chętnie im się chwali,

że lubi jeść śmieci.


Przed jedzeniem, po zabawie

trzeba dobrze umyć ręce.

Nie chlapiemy się – bo chcemy,

by porządek był w łazience.


Ruch uliczny” (sł. i muz. J. Kucharczyk).


1.Kiedy rano idę z mamą do przedszkola,
przechodzimy przez ruchliwe skrzyżowanie.
Samochody jadą szybko, każdy w swoją stronę –
my stoimy i czekamy, aż światło będzie zielone.

Ref.: Zielone światło – możesz iść,
czerwone światło – stój i czekaj!
Gdy zielone znów zabłyśnie,
śmiało idź, nie zwlekaj!

2. Na plecaku odblaskowe mam światełka
i przechodzę przez ulicę tam, gdzie zebra.
Mama albo tata mocno trzyma mnie za rękę,
bo wiem o tym, z dorosłymi na drodze
zawsze bezpieczniej.

Ref.: Zielone światło – możesz iść,
czerwone światło – stój i czekaj!
Gdy zielone znów zabłyśnie,
śmiało idź, nie zwlekaj!


 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna > Ostatnie >>

Strona 6 z 6

design:w3a.pl