Grupa V
PRACA PLASTYCZNA - GODŁO PDF Drukuj Email
Środa, 11 Listopad 2020 06:20

          PRACA PLASTYCZNA – GODŁO

 

  • wycinanie obrazka wzdłuż zaznaczonej linii

  • rozwijanie precyzji ruchów ręki podczas cięcia nożyczkami

  • rozwijanie koncentracji uwagi


 

 
 
 
 
 
 
 


 
DARY FROEBLA - DOM MARZEŃ PDF Drukuj Email
Czwartek, 05 Listopad 2020 17:53

Manipulowanie klockami Froebla zawsze sprawia dzieciom dużo radości. To dzięki nim rozwijają kompetencje matematyczne i logiczne myślenie. We wtorek zadaniem dzieci było wybudowanie „domu marzeń”. Wymagało to skupienia i dużej cierpliwości. Jak widać Pszczółki dobrze radziły sobie z tym zadaniem.

 

 
 
 


 

 
WESOŁA NUTKA PDF Drukuj Email
Czwartek, 05 Listopad 2020 17:34

W poniedziałek 02.11.2020 r. oglądaliśmy filmową relację z Festiwalu Piosenki „WESOŁA NUTKA” zorganizowanego w grupie „Ważek”. „Pszczółki” z dużym zainteresowaniem oglądały film, znajome piosenki i melodie skłoniły dzieci do śpiewu, tańca i wspólnej zabawy z „Ważkami”. Ogromne brawa i gratulacje za odwagę i talenty wokalne dla wszystkich dzieci z grupy IV.

 

 
 


 

 
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD PDF Drukuj Email
Niedziela, 01 Listopad 2020 08:10

 

      LISTOPAD

  1. Moja rodzina

  2. Mój dom

  3. Moje prawa i obowiązki

  4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo

  5. Jak wyglądał świat przed milionami lat?


Zakłada się, że dziecko:

  • kształtuje szacunek dla rodziców za to, co dają dzieciom,

  • utrwala wygląd i nazwy poznanych figur geometrycznych,

  • poznaje zapis cyfrowy liczby 4, 5, 6 .

  • opowiada o tym, co dzieje się na obrazku, używanie słów: na, w, pod, między, po lewej stronie, po prawej stronie.

  • podaje nazwę aktualnego miesiąca.

  • utrwala dni tygodnia i nazwy pór roku

  • dostrzega znaczenie różnego rodzaju urządzeń technicznych w życiu człowieka

  • wyodrębnia w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

  • przestrzega podstawowych zasad związanych z higieną

  • dostrzega rytm w powtarzających się dźwiękach, w ciągu przedmiotów; kontynuowaniu go

  • nazywa i przedstawia podczas zabaw różnych stanów emocjonalnych (np.: smutek, radość, złość, strach itp.)

  • gromadzi informacje na temat pracy osób w różnych zawodach (dostępnych bezpośredniej obserwacji)

  • dostrzega związek pomiędzy chorobą a leczeniem, akceptuje konieczność leczenia

  • rozumie konieczność spożywania owoców i warzyw

  • zna swoje prawa i obowiązki

  • rozwija zdolności artystyczne biorąc udział w zabawach taneczno-ruchowych

  • poznaje prehistoryczne zwierzęta i rośliny występujące na Ziemi przed milionami lat

  • uczy się na zasadzie echa muzycznego piosenek:

  • rozpoznaje symbole narodowe

     


Wartość: ZDROWIE

Zasada: Dbaj o zdrowie swoje i innych.

Normy postępowania:

1.Ubieraj się stosownie do pogody i pory roku.

2.Pokonuj uprzedzenia do niektórych potraw poprzez ich próbowanie.

Wartość: BEZPIECZEŃSTWO

Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych

Normy postępowania:

       1. Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych.

       2. Zachowaj ostrożność w kontaktach z obcymi.

Wartość: OJCZYZNA

Zasada: Bądź małym patriotą.

Normy postępowania:

      1. Poznaj i szanuj symbole narodowe: godło, barwy, hymn.

      2. Poznaj pomniki polskiej historii.


 

MAMA I TATA J. Koczanowska


Mama i tata to świat nasz cały- ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały;

to dobre, czułe, pomocne ręce i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni, wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, kochany Tato, dzisiaj dziękować chcemy wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczacie.


TYDZIEŃ- zabawa rytmizacyjna


PONIEDZIAŁEK wolno wstaje i wciąż ziewać nie przestaje.

WTOREK skacze, jak szalony jest już całkiem obudzony.

ŚRODA talent w sobie czuje na gitarze grać próbuje.

CZWARTEK ćwiczy całe ciało, chce kondycję mieć wspaniałą.

PIĄTEK autem szybko jedzie, będzie łowił w stawie śledzie.

Gdy SOBOTA disco czuje, śpiewa, tańczy i rapuje.

A NIEDZIELA odpoczywa, nic nie sprząta, nic nie zmywa

...Więc powiemy wszyscy wraz, taki tydzień jest w sam raz!


CHORY KOTEK Wanda Grodzieńska


Wyszedł kotek na deszczyk,

Dostał kaszlu i dreszczy.

Boli głowa i oczy,

Nogi w błocie przemoczył.


Kładzie mama koteczka

Do ciepłego łóżeczka.

Bierze synka za rączkę:

Oj, masz, synku, gorączkę.


Przyszedł tatuś wieczorem

Z siwym panem doktorem.

Ratuj, panie doktorze,

Bo synkowi wciąż gorzej!


Doktor kotka opukał,

Okularów poszukał

I powiada – Dam ziółka.

Będzie zdrowy jak pszczółka.


Dam i proszki na dreszcze,

Niech przeleży dzień jeszcze,

Ale lepsze niż proszki

Są na deszczyk kaloszki.



KUNDELEK FELEK sł. i muz. Krystyna Gowik


Ref.: Kundelek Felek ma nos jak kartofelek.

Ma uszy jak miotełki, pazurki jak widełki.

I takie wielkie, gorące serce Felek ma,

że wielką miłość wszystkim z niego da! (bis)

  1. Kundelek Felek często się smuci,

    że jego pani do domu nie wróci.

    I bardzo tęskni, i wciąż pamięta,

    bo takie właśnie są wszystkie zwierzęta.

    Ref.: Kundelek Felek…

  2. Kundelek Felek z radości szczeka

    i piłkę goni, gdy ta mu ucieka

    A kiedy burza, deszcz pada z nieba,

    to Felka mocno tak przytulić trzeba!

    Ref.: Kundelek Felek…

  3. Kundelek Felek zły bywa czasem

    i wtedy warczy jak traktor pod lasem!

    Więc szybko podaj mu psie pyszności,

    a wtedy miną mu pieskowe złości.

    Ref.: Kundelek Felek… IV.

  4. Choć nic nie mówią nasze zwierzaki,

    to chcą opieki i twojej uwagi.

    Bo każde czuje swego człowieka,

    kocha i tęskni, i zawsze czeka.



UŚMIECHNIJ SIĘ DO SERA sł. i muz. Krystyna Gowik


  1. Marudzisz czasem tak,że mamie słów już brak

    i cały świat jest zły, tak jak ty.

    I ciągle mówisz: nie! I obiad też jest be!

    Więc radę dobrą dam dzisiaj ci.

     

    Ref.: Uśmiechnij się do sera, uśmiechnij się do mleka,

    kiełbaska pyszna też na ciebie czeka.

    Pokochaj pomidorki, pokochaj kalafiorki,

    pomachaj do marchewki już z daleka.

    Gdy zdrowi chcemy być, to trzeba wszystko jeść,

    na spacer co dzień iść i dobry humor mieć.

     

  2. Posłuchaj mamy, bo jarzynki zdrowe są

    i dadzą siłę ci – raz, dwa, trzy!

    Owoców słodki sok przez cały długi rok

    uśmiechu doda i otrze łzy.

    Ref.: Uśmiechnij się…

     

  3. Nikt nie chce smutnym być, urosnąć każdy chce.

    Lecz jak to zrobić, gdy mówisz: nie?

    Więc szybko powiedz: tak! To przecież lepiej


     

 
MAGNESOWE CZARY CZYLI ZABAWY BADAWCZE Z MAGNESEM PDF Drukuj Email
Piątek, 30 Październik 2020 20:33

W czwartek „Pszczółki” poznawały właściwości magnesu w toku wielu zabaw i eksperymentów. Sprawdzały, które przedmioty przyciąga magnes. Dowiedziały się także, że magnesy:

  • mogą się przyciągać lub odpychać

  • przyciągać  spinacze, śrubki, gwoździe, podkładki, agrafki - rzeczy metalowe

  • nie przyciągają rzeczy szklanych, porcelanowych, plastikowych, papierowych, korka

  • przyciągają  metalowe przedmioty przez kartkę, szkło, porcelanę ( wyciągały spinacze ze szklanki pełnej wody)

Zabawy z magnesem bardzo się podobały, dzieci badały zjawiska magnetyzmu z wielkim zaangażowaniem i długo po zakończonych zajęciach. To czy przez kubek porcelanowy magnes przyciąga metalowe przedmioty było pomysłem dzieci.

 
 
 
 
 
 
 

 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 Następna > Ostatnie >>

Strona 4 z 8

design:w3a.pl