Grupa IV
Moja droga do przedszkola PDF Drukuj Email
Sobota, 12 Wrzesień 2020 17:12

 

                     MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

Dzieci zapoznały się z podstawowymi zasadami ruchu drogowego. Opisywały plansze z serii BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK i dzieliły się swoimi spostrzeżeniami na forum grupy. Nauczyły się śpiewać piosenkę o odblaskowej kamizelce, którą zawsze zakładamy podczas spacerów i wycieczek. Na zakończenie wzięły udział w zabawie dydaktycznej RUCH ULICZNY i wykonały sygnalizator świetlny.

 

 


 


 
Ważki PDF Drukuj Email
Sobota, 12 Wrzesień 2020 17:03

         W tym roku nasza grupa to WAŻKI. Dzieci po obejrzeniu filmiku edukacyjnego, w którym poznały naturalne środowisko owada, wykonały pracę plastyczną.  W ten sposób rozwijają sprawności manualne i precyzję ruchów. 
 
 


 


 
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc wrzesień PDF Drukuj Email
Niedziela, 30 Sierpień 2020 08:41

WRZESIEŃ


1. To jestem ja.

2. Moja droga do przedszkola.

3. Dzień Przedszkolaka.

4. Idzie jesień... przez las, park.


Przewidywane osiągnięcia wychowawczo-dydaktyczne- zakłada się, że dziecko:


  • Potrafi przedstawić się i stara się opowiedzieć o swoich ulubionych zajęciach

  • Czuje się bezpiecznie w przedszkolu i zgłasza nauczycielce swoje potrzeby

  • Doskonali umiejętności samoobsługowe i higieniczne zgodnie z reżimem sanitarnym

  • Stosuje formy grzecznościowe w codziennych sytuacjach

  • Aktywnie uczestniczy w zajęciach dydaktycznych i chętnie wypowiada się na forum grupy; stara się zachowywać kolejność wypowiedzi

  • Rozwiązuje zagadki i rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe

  • Operuje pojęciami: prawa, lewa

  • Uważnie słucha opowiadań i odpowiada na zadane pytania

  • Opisuje ruch uliczny i wymienia zasady bezpieczeństwa

  • Klasyfikuje przedmioty według jednej cechy

  • Rozpoznaje figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)

  • Śpiewa piosenki rozwijając w ten sposób ekspresję artystyczną

  • Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie i podziwia dary jesieni

  • Doskonali kondycję fizyczną poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

  • Potrafi odszukać wizytówkę ze swoim imieniem

  • Porządkuje zabawki po skończonej zabawie, a swoje prace odkłada do szuflady

  • Rysuje proste sylwetki i wypełnia kontury

  • Przelicza elementy w zakresie sobie dostępnym

  • Rozwija koordynację wzrokowo- ruchową

  • Chętnie ogląda książki i opisuje ilustracje



Realizacja Programu Wychowawczego


  • Wartość: Bezpieczeństwo

Dziecko poznaje nowe zasady funkcjonowania w przedszkolu. Wymienia zasady

bezpieczeństwa na drodze i poznaje konsekwencje niewłaściwych zachowań.


  • Wartość: Kultura bycia

Dziecko stosuje formy grzecznościowe na co dzień i szanuje potrzeby innych.


DZIĘKUJĘ, PROSZĘ, PRZEPRASZAM


I. Każdy zna te słowa,

słowa bardzo piękne,

słowa, dzięki którym

żyje się przyjemniej.


Ref.: Dziękuję, proszę, przepraszam –

czarodziejskie słowa trzy,

mówię je bardzo często

i często je mówisz ty.


II. Uczę brata, siostrę,

jak się zachowywać,

jak ładnie poprosić,

kiedy podziękować.


Ref.: Dziękuję, proszę…


III. Kiedy przez przypadek

kogoś obrazimy,

to go zawsze grzecznie

pięknie przeprosimy.

Ref.: Dziękuję, proszę…


    O DWUNASTU BRACIACH A. Nosalski

     

Oto już wrzesień zbiera ziemniaki

i do odlotu szykuje ptaki.

Potem wyzłaca liście na drzewach i oziminą pola obsiewa.


    TWOJE CIAŁO, MOJE CIAŁO M.Barańska

     

Twoje ciało, moje ciało- dzieci pokazują na partnera, a potem na siebie,

różnych części ma niemało- podskakują swobodnie, poruszając wszystkimi częściami ciała,

Łokcie, biodra, łydki, uda – pokazują wymienione części ciała,

nigdy nam nie grozi nuda- grożą palcem wskazującym,

Uszy, oczy, usta, nos- pokazują wymienione części ciała.

Teraz ty masz głos- nauczycielka wskazuje dzieci, które nazywają niewymienione

w wierszu nazwy części ciała (czoło, broda, policzki, stopy, brzuch, dłonie…).


 


design:w3a.pl