Grupa IV
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze grupy IV - czerwiec 2019 PDF Drukuj Email
Niedziela, 02 Czerwiec 2019 16:59

 

 

Czerwiec
1.    Projekt Woda (Woda w naszym życiu) - tydzień I
2.    Projekt Woda (Woda w naszym życiu) - tydzień II
3.    Projekt Woda (Woda w naszym życiu) - tydzień III
4.    Projekt Woda (Woda w naszym życiu) - tydzień IV

 

 

Dzieci zdobywają następujące wiadomości i umiejętności:

 

Ad 1.
•    tworzą siatkę pytań do projektu
•    współorganizują Centrum Badawcze, wystrój sali
•    oglądają książki związane z  tematyką projektu
•    gromadzą wiedzę o wodzie (w szczególności o sposobach jej wykorzystania przez człowieka w życiu codziennym, w transporcie)
•    wzbogacają swój słownika o pojęcia związane z wodą i sposobami jej wykorzystywania przez człowieka
•    wykonuje pracę plastyczną techniką collage pod hasłem „Woda”
•    podają pomysły na oszczędzanie wody

 

Ad 2.
•    dowiadują się skąd bierze się woda w naszych kranach
•    potrafią opowiedzieć samodzielnie proces oczyszczania wody
•    wykonują ćwiczenie z różnymi rekwizytami wymagające  koordynacji ruchów
•    przeprowadzają doświadczenie z wodą według wskazówek nauczyciela, samodzielnie oraz w małych grupach
•    stawiają hipotezy dotyczące wyników  przeprowadzanych doświadczeń
•    uczą się piosenki „Oszczędzaj wodę” B. Kosowskiej
•    formułują wnioski ze swoich doświadczeń

 

Ad 3.                    
•    oglądają film animowany „Jak działa łódź podwodna?” z serii Rodzina Pytalskich
•    ćwiczą kierunki w przestrzeni wypełniając karty pracy
•    uczestniczą w spotkaniu z hydraulikiem – konserwatorem, poznają specyfikę jego pracy
•    oglądają filmy A i B z platformy edukacyjnej TABLIT; utrwalają zdobyte wiadomości
•    malują „Podwodny świat” na dużym formacie słuchając muzyki relaksacyjnej

 

Ad 4.
•    aktywnie uczestniczą w zabawach z chustą animacyjną, wcielają się w różne role (rybak, rybka,  żółw, rekin…)
•    starają się oszczędzać wodę w przedszkolu i w domu, przekonują dorosłych, by stosowali się do tej zasady w codziennym życiu
•    wspólnie budują konstrukcję – model łodzi podwodnej z wykorzystaniem materiałów wtórnych
•    wykonują modele ryb i organizmów żyjących pod wodą
•    przygotowują dramę pod hasłem: „W oceanie”, prezentują ją przed rówieśnikami na zakończenie projektu

 

 

REALIZACJA PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO

Wartość: ZDROWIE 

Zasad: Dbaj o zdrowie swoje i innych. 

Normy postępowania: Myj ręce przed posiłkami i po wyjściu z toalety.

 

Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE

Zasada: Szanuj środowisko naturalne.

Normy postępowania: Nie zanieczyszczaj zbiorników wodnych. Oszczędzaj wodę.

 


 

 

„Oszczędzaj wodę” sł. i muz. B. Kosowska


Nieważne jedna lub dwie kropelki,
Z wody pożytek jest bardzo wielki.
Czy w dzień słoneczny, czy w niepogodę
Zaśpiewam wszystkim – oszczędzaj wodę!

Ref.:
Czy w dzień słoneczny czy w niepogodę
Zaśpiewam wszystkim – oszczędzaj wodę!
 
Gdy myjesz zęby codziennie rano,
Wypłucz je wodą do kubka nalaną.
A kiedy potem umyjesz ręce,
Zamknij szybciutko kran w łazience.

 

 

 

„Dar natury” B. Kosowska


Rzeka, strumyk, potok z góry
Cennym darem jest natury.
Woda nam od rana służy,
Czy to w domu, czy w podróży.
Nie możemy żyć bez wody,
Jest potrzebna dla ochłody,
Do ogrodu podlewania,
Mycia, picia, do kąpania.

A skąd woda w naszym kranie?
Oczyszczalni to zadanie.
Tam jest właśnie filtrowana I rurami dostarczana.
Jeśli chciałbyś umyć ręce,
Odkręć tylko kran w łazience.
Lecz pamiętaj! Szanuj wodę,
Jeśli kochasz świat, przyrodę...

 

 

 

„Żaba” J. Brzechwa

Pewna żaba
Była słaba,
Więc przychodzi do doktora
I powiada, że jest chora.
 
Doktor włożył okulary,
Bo już był cokolwiek stary,
Potem ją dokładnie zbadał,
No, i wreszcie tak powiada:
 
„Pani zanadto się poci,
Niech pani unika wilgoci,
Niech pani się czasem nie kąpie,
Niech pani nie siada przy pompie,
Niech pani deszczu unika,
Niech pani nie pływa w strumykach,
Niech pani wody nie pija,
Niech pani kałuże omija,
Niech pani nie myje się z rana,
Niech pani, pani kochana,
Na siebie chucha i dmucha,
Bo pani musi być sucha!”
 
Wraca żaba od doktora,
Myśli sobie: „Jestem chora,
A doktora chora słucha,
Mam być sucha – będę sucha!”
 
Leczyła się żaba, leczyła,
Suszyła się długo, suszyła,
Aż wyschła tak, że po troszku
Została z niej garstka proszku.
 
A doktor drapie się w ucho:
„Nie uszło jej to na sucho!”.

 

 

„Kran” M. Strzałkowska

Szorowała Zosia ręce,
chlapiąc wodę po łazience,
szorowała, szorowała
i szorując tak myślała:

- We mnie aż się coś kotłuje,
kiedy wodę ktoś marnuje,
bo wiem, jakie straszne szkody
spowodowałby brak wody!

Puste byłyby fontanny,
morza, rzeki, stawy ,wanny,
wody by nie było w studni,
wszyscy by chodzili brudni…

Woda leci, Zosia biada:
- Świat bez wody? Szkoda gadać!

Gdzie by ryby się podziały,
ośmiornice i ukwiały,
krokodyle i ropuchy,
gdyby świat był całkiem suchy?

Zocha leje łzy jak grochy,
a kran ciurka obok Zochy.

 

 

 

„Kałużyści” D. Wawiłow


Już od rana na podwórzu
wśród patyków i wśród liści
przycupnęli nad kałużą
pracowici kałużyści.
Wygrzebują brud z kałuży,
niech kałuża będzie czysta!
Pełne ręce ma roboty
każdy dobry kałużysta!
Rękawiczką i chusteczką
dwóch błocistów chodnik czyści.
Obrzucają się szyszkami
bardzo dzielni szyszkowiści.
Dwie kocistki pod ławeczką
cukierkami karmią kota...
Świątek, piątek czy niedziela
na podwórku wre robota!

 

 

 

„Czysta woda” B. Forma

Czysta woda to dar natury,
dbać o nią wszyscy musimy.
Nieważne czy to strumyk czy rzeka,
czy ciemne morza głębiny.

Słońca promienie kąpią się w wodzie,
lśnią srebrną łuską ryby.
Kiedy deszcz pada - oddycha ziemia,
wodę piją rośliny.

Woda to życie - zatem pamiętaj
zadbaj by czysta była.
Kiedy na ziemi wody zabraknie
to ziemia nie będzie żyła.


 

 
PROJEKT: POWIETRZE PDF Drukuj Email
Niedziela, 26 Maj 2019 09:20

Powszechnie wiadomo, iż dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość tego, co je otacza.   

Najlepszym sposobem zaspokojenia tej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym.

Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka.

Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo-skutkowego,

porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzenia horyzontów myślowych dziecka.

 
 
 
 
 
 
 

 

 
Mali ogrodnicy PDF Drukuj Email
Sobota, 18 Maj 2019 16:59

 

 

 

 8 maja posadziliśmy w  naszym ogrodzie przedszkolnym wybrane przez siebie warzywa oraz kwiaty – pietruszkę, rzodkiewkę, sałatę, słoneczniki…

Mamy nadzieję, że wkrótce coś wyrośnie.

Oczywiście odpowiednio będziemy dbać o nasze sadzonki.

 


 

 


 

 
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze grupy IV - maj 2019 PDF Drukuj Email
Sobota, 18 Maj 2019 16:57

 

 

 Maj
1.    Projekt Powietrze - (Latanie) - tydzień II
2.    Projekt Powietrze - (Latanie) - tydzień III
3.    Projekt Powietrze - (Latanie) - tydzień IV

 

Dzieci zdobywają następujące wiadomości i umiejętności:


Ad 1.
•    poznają budowę ptaków, ptasich skrzydeł
•    obserwują ptaki w czasie pobytu na świeżym powietrzu
•    klasyfikują ptaki według wskazanej cechy
•    wskazują podobieństwa i różnice między ptakami
•    projektują własny model skrzydeł, testują go w ogrodzie przedszkolnym
•    oglądają różne modele latawców
•    próbują wyjaśnić prawa fizyki, dzięki którym ptaki, latawce latają
•    przygotowują program artystyczny, upominki z okazji Dnia Mamy i Taty


Ad 2.
•    oglądają film A i B na platformie edukacyjnej
•    potrafią wymienić elementy wspólne dla  różnych samolotów
•    zapoznają się z pracą ludzi na lotnisku
•    wspólnie tworzą z różnorodnych materiałów duży model samolotu oraz hangar
•    rozszerzają umiejętności matematyczne (dary Froebla)

•    ćwiczą sprawność fizyczną, aktywnie uczestniczą w zabawach ruchowych


Ad 3.
•    przygotowują inscenizację do tekstu „Ślimak marzyciel”
•    wykonują  do niej samodzielnie elementy dekoracji, rekwizyty
•    uczą się składać samoloty z papieru (technika origami)
•    wyróżniają głoski w nagłosie i wygłosie wskazanych wyrazów
•    wskazują wyrazy zawierające określoną głoskę
•    potrafią powiedzieć kim był i czym zajmował się Leonardo da Vinci


REALIZACJA PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO

Wartość: RODZINA.

Zasada: Poznaj tradycje swojej rodziny. Normy postępowania: Pamiętaj o uroczystościach rodzinnych. Bierz aktywny udział w obchodach świąt rodzinnych.

 
Wartość: ŁAD, PORZĄDEK, ESTETYKA OTOCZENIA

Zasada: Dbaj o ład, porządek i estetykę otoczenia. Normy postępowania: Prace plastyczne odkładaj do teczki, szufladki lub na wyznaczone miejsce. Dbaj o estetykę swojego wyglądu. Ubranie i buty zostawiaj ułożone w szatni.

 


 

 
Warsztaty taneczne PDF Drukuj Email
Środa, 08 Maj 2019 12:07

 

 

 

W ubiegłym tygodniu razem z grupą III wzięliśmy udział w WARSZTATACH TANECZNYCH, które poprowadziła dla nas p. Roma Jakubowska ze Studia Tańca RJ.
Mięliśmy okazję nauczyć się kilku nowych, ciekawych układów tanecznych. Wszyscy bardzo dobrze się bawiliśmy.Dziękujemy!

 


 
 

 


 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna > Ostatnie >>

Strona 1 z 9

design:w3a.pl