Grupa III
Legenda o Świętym Marcinie PDF Drukuj Email
Środa, 13 Listopad 2019 15:22

Tata Oliwii odwiedził nas w przedszkolu, żeby zaprosić wszystkich do centrum miasta na uroczyste obchody związane z Imieninami ulicy Święty Marcin. Przy okazji opowiedział legendę o Świętym Marcinie oraz  zaprezentował historyczną zbroję, którą prawie każdy chciał przymierzyć. Po czym z apetytem zjadaliśmy smaczne rogale, które są wizytówką Poznania.

 
 
 
 

 

 
Mali patrioci PDF Drukuj Email
Środa, 13 Listopad 2019 15:04

Dnia 8.11 wszystkie dzieci z naszego przedszkola wzięły udział w akcji SZKOŁA DO HYMNU. Inicjatywa została rozpowszechniona we wszystkich placówkach oświatowych. Wspólnie odśpiewaliśmy hymn państwowy, przyjmując właściwą postawę.

 

 
 

 

 
Teatrzyk kamishibai 2 PDF Drukuj Email
Wtorek, 05 Listopad 2019 17:53

Zbliża się Święto Niepodległości i z tej okazji dzieci poznały „Legendę o Lechu, Czechu i Rusie”. Legenda przybliżyła przedszkolakom historię powstania godła polskiego. Było to także kolejne spotkanie integracyjne z „Żabkami”.

 

 
 
 

 

 
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc listopad PDF Drukuj Email
Niedziela, 03 Listopad 2019 17:15

LISTOPAD


1. Poznań to moje miasto.

2. Jesienna pogoda.

3. Zwierzęta domowe.

4. Zimno, coraz zimniej.


Przewidywane osiągnięcia dydaktyczne- zakłada się, że dziecko:


  • zna nazwę miejscowości, w której mieszka i potrafi opisać ciekawe zakątki Poznania

  • rozpoznaje i szanuje symbole narodowe, dostrzega je w najbliższym otoczeniu podczas obchodów Dni Niepodległości

  • zainteresuje się legendą o Świętym Marcinie

  • aktywnie uczestniczy w akcji KĄCIK DLA AKTYWNYCH, propagując zdrowy styl życia

  • zapoznaje się z obiegiem wody w przyrodzie i uświadamia sobie jej znaczenie w świecie ludzi i zwierząt

  • rozwija inteligencję emocjonalną poprzez odgrywanie scenek, stara się omówić, co czuje oraz stara się pokonywać własne lęki

  • doskonali motorykę małą i dużą, rozwija kondycję fizyczną każdego dnia

  • przelicza na konkretach w zakresie sobie dostępnym

  • doskonali umiejętności klasyfikowania według jednej cechy

  • stara się zrozumieć następstwo dnia i nocy, dostrzega rytm

  • wzbogaca słownictwo poprzez poznawanie nowych gatunków zwierząt

  • poznaje pracę weterynarza, organizuje zabawę tematyczną w wyznaczonym kąciku

  • rozwija ekspresję artystyczną, otwiera się na nowe formy wyrazu (teatr, taniec, plastyka)

  • rozwiązuje zagadki, układa historyjki obrazkowe rozwijając myślenie przyczynowo-skutkowe

  • śpiewa ulubione piosenki, prezentując je na forum grupy

  • przestrzega zasad grupowych i stara się właściwie zachowywać w przedszkolu

  • potrafi zorganizować zabawę z kolegą/koleżanką, doskonaląc sztukę negocjacji

  • rozwija koncentrację i uważnie słucha czytanych opowiadań

  • stara się przestrzegać kolejności wypowiedzi podczas zajęć

  • poprawnie trzyma sztućce i dba o estetykę jedzenia

  • próbuje nowych smaków, zjada owoce i warzywa

  • rysuje kredkami ołówkowymi na dowolny temat

  • odszuka zapis graficzny swojego imienia na szufladzie

  • wykonuje zadania dyżurnego podczas posiłków


Realizacja Programu Wychowawczego:


  • Wartość: Ojczyzna

    Dziecko rozpoznaje symbole narodowe i wraz z rodziną aktywnie uczestniczy w uroczystościach patriotycznych.


  • Wartość: Środowisko naturalne

    Dziecko dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie i obserwuje z zaciekawieniem.

    Dba o przyrodę w najbliższym środowisku.


  • Wartość: Cudza własność.

    Dziecko stara się szanować cudze mienie, oddaje pożyczoną rzecz właścicielowi.



Poznań moje miasto”- sł./m. M.Pędzińska


1. Piękne domy, osiedla i ulice, rzeka Warta, jak wstążka się wije,

o zabytkach ciekawe tajemnice, chcę poznawać, bo tutaj żyję.


Ref. Poznań to moje miasto, Poznań to jest mój dom.

Poznań poznawać warto, bo jest tego wart.


2. W centrum zamek zachęca do zwiedzania, a katedra z zieleni się wyłania,

o dwunastej dwa małe koziołki, na ratuszu bodą się.


3. W palmiarni ciekawe są rośliny, a w ZOO zwierzęta widzimy,

odpoczywać możemy w parkach i kąpać się nad Rusałką.


Kałużowy deszcz”- piosenka


1. Biegać po kałużach to przyjemność duża,

chlapać się wesoło każde dziecko chce.

Biegać po kałużach i po deszczach, burzach,

pryskać wszystkim wkoło to zabawa jest.

Kto w kaloszach chodzi i jak kaczka brodzi,

wody się nie boi, dobrze bawi się.

Gdy będziemy duzi, wtedy do kałuży

nie będziemy wchodzić- każdy o tym wie.


Ref. Wyjdę sobie na podwórze, takie fajne są kałuże,

kiedy pada deszcz, kałużowy deszcz.

Dziś na spacer pójdę z tatą i w kałuży się pochlapię,

kiedy pada deszcz, kałużowy deszcz.


2. Kiedy zła pogoda, to niewielka szkoda,

bo w kałuży woda do zabawy jest.

A jak deszcz na dworze, mogę w każdej porze,

gdy kalosze włożę, dobrze bawić się.

Biegać po kałużach to przyjemność duża,

dzisiaj z nami mama będzie biegać też.

Mamo, włóż kalosze, a jak cię poproszę,

pobiegniemy razem, kiedy pada deszcz.


Jesienna szaruga” D. Niemiec


Za oknem szaro i buro, nawet niebo płacze.

I mama mówi, że nie pójdziemy na spacer.

Bo wieje i leje, za oknem taka plucha,

że wiatr mógłby porwać niejednego malucha.

A ja czuję się jakoś tak dziwnie,

niewesoło, całkiem przeciwnie.

I nie wiem, skąd ten smutek się we mnie bierze.

Nie chcę się nawet bawić, tylko w łóżku leżę

lub wklejam nos w szybę i gapię się w kałuże.

A za oknem są ich chyba setki, małe, większe i te całkiem duże.

Mama przy mnie siada, mierzwi mi czuprynę i o dziwo ma uśmiechniętą minę.

- Nie martw się kochanie, czasem gdy za oknem leje, mi też robi się smutno,

tak to się już dzieje. Na szczęście deszcz kiedyś ustanie i słońce zacznie świecić,

a wtedy uśmiechnie się twa buzia i buzie innych dzieci.


Zapasy na zimę”


Biegnie myszka po ściernisku, trzyma ziarnko zboża w pyszczku

- Trzeba zbierać okruszyny, by nie zginąć pośród zimy.

Skacze, skacze wiewióreczka po szumiącym lesie.

Zrywa orzech na leszczynie i do dziupli niesie

- Trzeba zbierać już zapasy na zimowe, ciężkie czasy!

Pije pszczółka miód na kwiatku, długą trąbkę stula.

Wnet zabrzęczy, wnet poleci z powrotem do ula

- Trzeba zebrać dużo miodu, by nie było w zimie głodu!

Wyjrzał zając spod jałowca

- Cóż to za krzątanie?

- To już jesień- brzęczy pszczółka. Jesień miły panie.

Zbierz korzonki, zbierz kapustę i brzozową korę,

byś zajączku, nie był głodny w tę zimową porę!

 


 


 

 
Fascynujący świat mrówek PDF Drukuj Email
Czwartek, 31 Październik 2019 20:14

Dzieci wzięły udział w warsztatach edukacyjnych podczas, których poznały fascynujący świat mrówek. Zobaczyły żywe okazy, oglądały zdjęcia, poznawały środowisko w jakim żyją owady i dostrzegły znaczenie królowej mrówek. Dowiedziały się także, że mrówki bronią się kwasem mrówkowym i podziwiały misternie zbudowane mrowisko. Następnego dnia wszyscy wykonali małe mrowiska i otrzymali pamiątkowy certyfikat.

 

 
 
 
 


 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

Strona 8 z 12

design:w3a.pl