Grupa III
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze listopad PDF Drukuj Email
Piątek, 30 Październik 2020 17:26

 

LISTOPAD
 
1. Listopadowe wspomnienia.
2. Jestem Polakiem, mieszkam w Poznaniu.
3. Zwierzęta domowe.
4. Zimno, coraz zimniej.


Dziecko zdobywa następujące umiejętności:

• kształtuje umiejętność wypowiadania się na temat swojej rodziny
• kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej śpiewając i tańcząc
• poznaje przedmioty codziennego użytku z dawnych czasów
• wie, jak prawidłowo i bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i w przedszkolu
• kształtuje postawę szacunku wobec osób starszych
• doskonali  umiejętności prawidłowego posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi  w zakresie 5
• wykonuje ćwiczenia artykulacyjne kształtujące mięśnie narządów mowy
• wie, jakie miasto jest stolicą Polski, zna barwy narodowe, godło
• poznaje wybrane legendy, tradycje związane z naszym miastem
• doskonali umiejętność posługiwania się nożyczkami
• wie, jakie znaczenie ma woda dla ludzi, zwierząt i roślin
• rozwija wrażliwość słuchową w zabawach związanych z rozpoznawaniem głosów zwierząt
• poszerza wiedzę dotyczącą pracy weterynarza

 


Realizacja Programu Wychowawczego:

Wartość: OJCZYZNA

Bądź dumny z kraju, w którym mieszkasz.  Szanuj język ojczysty i tradycje narodowe.

Wartość: KONTAKTY RÓWIEŚNICZE
Nie wyśmiewaj się z kolegi/koleżanki.  Baw się tak, abyś nie przeszkadzał innym.

 

 

„Pan Listopad” – piosenka
 
1. Pan listopad gra na basie
dylu, dylu, dyl.
Na jesiennym graniu zna się
trawką dotknął strun.

Wesoło gra muzyka,
pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka
tańcz, gdy chcesz.

2. Pan listopad gra na bębnie
bara, bara, bum.
Z deszczem puka równo,
pięknie, koncert daje mu.

Wesoło gra muzyka,
pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka
tańcz, gdy chcesz.


3. Pan listopad gra na flecie
fiju, fiju, fiu.
Z liści złotych ma berecik,
a kubraczek z nut.

Wesoło gra muzyka,
pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka
tańcz, gdy chcesz.



Wiersz – autor nieznany

W Polsce się urodziłem,
tu, gdzie rosną jabłonie,
a wiosną cała kraina
w zapachu kwiatów tonie.
Góry szczytami tną niebo,
a morze krzyczy mewami,
ryby pluskają w jeziorach
i lasy pachną grzybami.
Czerwieni się jarzębina
i jabłka rumiane na drzewach,
bociany na łące klekocą,
a w polu skowronek śpiewa.
I kiedy wieczorem patrzę
na pola kwitnące makiem,
uśmiecham się i myślę:
Jak dobrze, że jestem Polakiem!
 

„Symbole narodowe” – piosenka

1. Błyszczy w słońcu flaga Polski,
tak to właśnie ona,
i na wietrze już powiewa,
wstęga biało – czerwona

Trala, trala, tralala la,
skoczna melodia do tańca nam gra. 2x

2. Jak wygląda godło Polski,
wie duży i mały,
dumnie strzeże swego kraju,  
ten nasz orzeł biały

Hopsa, hopsa, hopsasa sa
Tańczymy wesoło dziś  ty i ja 2X



„Zapasy na zimę” Wanda Grodzieńska


Biegnie myszka po ściernisku,
trzyma ziarnko zboża w pyszczku.
– Trzeba zbierać okruszyny,
by nie zginąć pośród zimy.
Skacze, skacze wiewióreczka
po szumiącym lesie.
Zrywa orzech na leszczynie
i do dziupli niesie.
– Trzeba zbierać już zapasy
na zimowe, ciężkie czasy!
Pije pszczółka miód na kwiatku,
długą trąbkę stula.
Wnet zabrzęczy, wnet poleci
z powrotem do ula.
– Trzeba zbierać dużo miodu,
by nie było w zimie głodu!
Wyjrzał zając spod jałowca.
– Cóż to za krzątanie?
– To już jesień – brzęczy pszczółka –
jesień, miły panie.
Zbierz korzonki, zbierz kapustę
i brzozową korę,
byś, zajączku, nie marł z głodu
w tę zimową porę! 

 


 

 
Praca plastyczna PDF Drukuj Email
Piątek, 30 Październik 2020 17:20

 
 „JESIENNA POGODA”

- poszerzanie wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni
- codzienna obserwacja pogody
- wyrażanie przeżyć i wiedzy o otaczającym świecie podczas rysowania pastelami olejnymi
- odkrywanie przez dzieci własnych możliwości twórczych
- rozwijanie wrażliwości estetycznej, pomysłowości i wyobraźni dziecięcej
- rozwijanie sprawności manualnych

 
 
 
 
 

 
 
Eksperymenty z wodą PDF Drukuj Email
Piątek, 30 Październik 2020 17:20

 

W ramach tematu kompleksowego „Jesienna pogoda”, przedszkolaki wykonały eksperyment z wodą „Co pływa, a co tonie?” – sprawdzając wyporność przedmiotów
 
 

 

oraz eksperyment „Gdzie zniknęła woda?” – sprawdzając jak paruje woda.

 

 
 

 

Dzięki tym eksperymentom dzieci doskonaliły umiejętność  prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków.

 

 


 

 
Sensoryczne obrazy z darów natury PDF Drukuj Email
Czwartek, 22 Październik 2020 20:51

 

Jesień w pełni, a  z drzew lecą nie tylko liście, ale i szyszki, kasztany, żołędzie, orzechy wystarczy zebrać to wszystko, co nam przyroda rzuca pod stopy i wykorzystać. I tak narodził się pomysł tworzenia naturalnego obrazu. Dzieci najpierw „dary jesieni” dotykały, wąchały, zgniatały, a później tworzyły z nich piękne obrazy.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 


 

 
„Malowanie na mleku” – eksperyment PDF Drukuj Email
Czwartek, 22 Październik 2020 20:43

 

 

Eksperymenty z dziećmi pozwalają w naturalny sposób pobudzić dzieci do myślenia dlaczego pewne zjawiska mają miejsce, to doskonały sposób na wprowadzenia maluchów w świat nauki. Dnia 20.10.br. wykonaliśmy eksperyment - „Malowanie na mleku”. Dzieci samodzielnie eksperymentowały. Na talerz wlewały mleko, a następnie dodawały stopniowo rozpuszczone barwniki spożywcze. Natomiast barwniki pod wpływem płynu do naczyń i zmiany napięcia powierzchniowego zaczynały samoistnie rozpraszać się tworząc kolorowe wiry.

 

 
 
 

 

 


 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 Następna > Ostatnie >>

Strona 4 z 8

design:w3a.pl