Grupa III
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc maj / czerwiec PDF Drukuj Email
Piątek, 22 Maj 2020 17:29

                                                   MAJ / CZERWIEC


  1. Święto mamy i taty

  2. Dzień dziecka

  3. Zwierzęta duże i małe

  4. Lato

  5. Wakacje!


Zakłada się, że dziecko:

  • Opowiada, czym zajmują się rodzice; nazywa wykonywany przez nich zawód

  • Kształtuje poczucie więzi emocjonalnej ze swoją rodziną.

  • Zna i stosuje zasady zgodnego współżycia w grupie – kodeks przedszkolaka.

  • Wyjaśnia zasady bezpiecznego zachowania się podczas pandemii.

  • Bawi się na przedszkolnym placu zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego w sposób bezpieczny.

  • Buduje krótką wypowiedź na temat sytuacji przedstawionej na ilustracji.

  • Poszerza słownik o pojęcia: prawa i obowiązki.

  • Usprawnia aparat mowy w zabawach z zakresu „Gimnastyki buzi i języka”.

  • Poszerza wiedzę o dzikie zwierzęta żyjące w Polsce.

  • Rozwija umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta (większy – mniejszy) oraz cech wspólnych (wygląd, środowisko życia, pożywienie).

  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi wielkości: najmniejszy, mały, większy, największy, wysoki, niski, najniższy, najwyższy, taki sam i ciężaru: cięższy, lżejszy, taki sam.

  • Dopełnia zbiory do wskazanej liczby elementów.

  • Poznaje popularne gatunki roślin występujące w Polsce i ich rolę w życiu człowieka.

  • Kontroluje napięcie mięśniowe podczas kolorowania, rysowania, kreślenia po śladzie itp.

  • Rysuje postać z uwzględnieniem szczegółów.

  • Doskonali umiejętność utrzymania równowagi, stojąc na jednej nodze.

  • Uczestniczy w zabawach tanecznych – porusza się w rytmie muzyki, wykonuje zaprezentowane ruchy.

 

    Realizacja Programu Wychowawczego:

     

Wartość: ZDROWIE

Zasada:Dbaj o zdrowie swoje i innych

Normy postępowania:

  1. Myj ręce przed posiłkami i po wyjściu z ubikacji.

  2. Zasłaniaj usta przy kichaniu i kasłaniu.

Wartość: BEZPIECZEŃSTWO

Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych

Normy postępowania:

  1. Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych.

  2. Mów o swoich uczuciach (odczuciach).

  3. Nie zbliżaj się do nieznanych zwierząt.

Wartość: RODZINA

Zasada: Poznaj tradycje swojej rodziny.

Normy postępowania:

  1. . Kultywuj tradycje swojej rodziny.

  2. Szanuj swoich rodziców i dziadków.

 
 
 Moja wesoła rodzinka sł. Stanisław Karaszewski muz. Tomasz Strąk

    My rodzinę dobrą mamy,
    zawsze razem się trzymamy!
    I choć czasem czas nas goni,
    my - jak palce jednej dłoni!

    Ref. Mama, tata, siostra, brat
    i ja - to mój cały świat!
    Dużo słońca, czasem wiatr -
    to wesoły jest mój świat!

    Mama zawsze kocha czule,
    ja do mamy się przytulę.
    Tata kocha lecz inaczej,
    uspokaja, kiedy płaczę.

    Ref. Mama, tata, siostra, brat...

    Gdy napsocę i nabroję,
    siedzę w kącie, bo się boję!
    Tata skarci, pożałuje,
    a mamusia pocałuje!

    Ref. Mama, tata, siostra, brat...

    Kiedy nie ma taty, mamy,
    wszyscy sobie pomagamy!
    I choć sprzątać nie ma komu,
    jest wesoło w naszym domu!

     

    Ref. Mama, tata, siostra, brat...


Prawa dziecka Janusz Korczak

Niech się wreszcie każdy dowie

i rozpowie w świecie całym,

że dziecko to także człowiek,

tyle że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,

którym za to należą się brawa,

chcąc wielu dzieci los odmienić,

stworzyli dla Was mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta

Spróbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,

a szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi

i mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,

i każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,

nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,

mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,

a gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu w wiersze poukładały

prawa dla dzieci na całym świecie,

byście w potrzebie z nich korzystały

najlepiej, jak umiecie.


Podajmy sobie ręce Muzyka: K. Kwiatkowska Słowa: D. Gellner


 

Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,
A my tacy mali, mali jak kropelki.

Ref: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence,
W ogródku przed domem, na łące zielonej.
Podajmy sobie ręce przez burze i przez tęcze.
Pod gwiazda daleką, nad rzeczka i rzeką.

Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka.
Kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka.

Ref: Podajmy sobie ręce...

Choć nas czasem dzielą niepotrzebne góry.
Nieskończone drogi, zachmurzone chmury.

Ref: Podajmy sobie ręce... 

 

Nauka cierpliwości Dominika Niemiec


Gramy w planszówkę.

przesuwam pionek, raz i dwa.

Najpierw rzuć kostką ty,

potem znów rzucę ja.

Ty będziesz pierwsza mamo,

następnie się zamienimy,

a jeszcze chwilkę później

w coś innego się zabawimy.

Może weźmiemy kredę?

Będę rysować motyle.

Wezmę niebieską i żółtą,

ale dam ci ją za chwilę.

Bo przebywając w grupie,

to bardzo ważna sprawa,

trzeba być cierpliwym i się dzielić

to nauka, nie tylko zabawa.


Miś Jan Brzechwa

Proszę państwa, oto miś.

Miś jest bardzo grzeczny dziś.

Chętnie państwu łapę poda.

Nie chce podać? A to szkoda.


Lis Jan Brzechwa

Rudy ojciec, rudy dziadek,

rudy ogon to mój spadek.

A ja jestem rudy lis.

Ruszaj stąd, bo będę gryzł.


Dzik Jan Brzechwa

Dzik jest dziki, dzik jest zły,

dzik ma bardzo ostre kły.

Kto spotyka w lesie dzika,

ten na drzewo zaraz zmyka.


Żubr Jan Brzechwa

Pozwólcie przedstawić sobie:

pan żubr we własnej osobie.

No, pokaż się, żubrze.

Zróbże minę uprzejmą, żubrze.


Małpy Jan Brzechwa

Małpy skaczą niedościgle,

małpy robią małpie figle.

Niech pan spojrzy na pawiana,

co za małpa, proszę pana!


Zagubiona córka Dominika Niemiec

 

Wybraliśmy się z mamą i tatą

na wyjątkową wycieczkę.

Zwiedzamy krakowską starówkę,

ale zaraz, chwileczkę...

Tata tuż obok mnie robił zdjęcia.

Mama szukała pamiątek w sklepiku.

Ja przyglądałam się kamienicom,

a jest ich tu chyba ze sto, bez liku.

I nagle rozglądam się wokół,

na plecach mam gęsią skórkę,

bo moi cudowni rodzice

zgubili własną córkę.

Albo ja się zgubiłam,

właściwie już nie wiem sama.

Jestem naprawdę przerażona.

Ratunku! Gdzie jest mama?

Co robić? Strach mnie obleciał...

Tętno mi przyśpieszyło.

Uwierzcie mi, w tym momencie

do śmiechu mi wcale nie było.

Stanęłam w miejscu i stoję, stoję,

stoję i czekam.

Proszę, niech rodzice mnie znajdą...

Już będę się pilnować, przyrzekam!

I nagle z ulgą zauważam,

że biegnie do mnie mama,

a tata już mi przypomina:

Nie odchodź nigdzie sama!


Złap lato za rękę tekst i muz. Michał Witecki

W górze bursztynowe słońce,
W dolinie skrzy się chłodny cień
Motyl spieszy by na łące
Móc z latem spędzić dzień

Ref: Złap lato za rękę, zaśpiewaj piosenkę,
I słońca nie będzie nam brak
Nie kryją słowiki, talentu przed nikim
I tysiąc kolorów ma świat

Trzymać ciepły wiatr na dłoni,
słuchać o czym szepce wiatr.
Gra na skrzypcach polny konik,
Znów lato woła nas.

Ref: Złap lato za rękę, zaśpiewaj piosenkę,
I słońca nie będzie nam brak
Nie kryją słowiki, talentu przed nikim
I tysiąc kolorów ma świat

Płyńmy szlakiem niepoznanym
na wyspę Malinowych Mórz.
Razem z latem wyruszamy,
walizki pełne już.

Ref: Złap lato za rękę, zaśpiewaj piosenkę,
I słońca nie będzie nam brak
Nie kryją słowiki, talentu przed nikim
I tysiąc kolorów ma świat 



 
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc kwiecień PDF Drukuj Email
Wtorek, 31 Marzec 2020 16:22

W związku z zawieszeniem zajęć w przedszkolu z powodu zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa informujemy, że nauczycielki przygotowują dla dzieci propozycje zabaw, zajęć utrwalających wiedzę, prac plastycznych, aktywności twórczej, itp. do realizacji w domu. Zadania te będą wysyłane do Państwa drogą mailową. Zachęcamy do skorzystania z naszych propozycji


 
DZIEŃ KOBIET PDF Drukuj Email
Sobota, 07 Marzec 2020 13:59

Nasze małe kobietki otrzymały od chłopaków prezent z okazji DNIA KOBIET. Rozpakowały karton, w którym znalazły kolorową zastawę. Od dziś będą mogły przeprowadzać kuchenne rewolucje i na pewno zaproszą chłopaków do wspólnej zabawy. Wszystkim Kobietom małym i dużym składamy serdeczne życzenia, przepełnione zapachem pąsowej róży.

 

 
 

 

 
Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze na miesiąc marzec PDF Drukuj Email
Sobota, 29 Luty 2020 20:23

                           MARZEC


    1. W marcu, jak w garncu.

    2. Porządki w ogrodzie.

    3. Witaj, wiosno!

    4. Zwierzęta na wiejskim podwórku.


     

Przewidywane osiągnięcia wychowawczo-dydaktyczne- zakłada się, że dziecko:


  • Rozwija twórcze myślenie podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek

  • Rozbudza fantazję i wyobraźnię

  • Kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej

  • Kształtuje umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby

  • Rozróżnia prawą i lewą stronę ciała

  • Kształtuje umiejętności odkodowywania i kodowania informacji

  • Rozwija umiejętności obserwacji przyrody

  • Buduje wiedzę na temat obiegu wody w przyrodzie

  • Zapoznaje się z etapami sadzenia roślin; rozwija postawę proekologiczną

  • Rozwija aparat mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze

  • Kształtuje umiejętności wyznaczania wyniku dodawania w zakresie 6 (dodawanie na konkretach)

  • Wzbogaca zasób słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę

  • Doskonali umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków występujących w Polsce

  • Rozwija umiejętności utrzymywania równowagi, skoku na jednej nodze i obunóż

  • Kształtuje prawidłowe nawyki żywieniowe

  • Doskonali sprawności manualne

  • Buduje wiedzę na temat pracy rolnika

  • Rozwija procesy spostrzegania, poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic w krajobrazie wsi i miasta

  • Poszerza wiedzę na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie

  • Śpiewa tematyczne piosenki

  • Rozwija zdolności plastyczne podczas warsztatów artystycznych

  • Doskonali umiejętności interpersonalne

  • Dba o rośliny w sali, obserwuje je i uspakaja się przy nich


Realizacja Programu Wychowawczego:


  • Wartość: Środowisko naturalne

Dziecko dostrzega piękno i bogactwo przyrody.


  • Wartość: Wartości moralne

    Dziecko odnosi się do innych z szacunkiem i stosuje formy grzecznościowe.

     

  • Kontynuacja wcześniej nabytych umiejętności.


Gdzie się chowa zima”


Hej! Zgniewała się zima, że krokusy rosną.

Hej! Uciekała w Tatry przed zieloną wiosną.


Ref. Biegnie do Nosala, słońce ją przypala.

Siadła na Giewoncie, tam też piecze słońce.


Hej! Zielona dolina, ale góra biała.

Hej! Na Kasprowym Wierchu zima się schowała.


Ref. Gdzie się chowasz zimo? Co to za pomysły.

Spływaj do Dunajca, a potem do Wisły.


Przebiśnieg”


Za śniegowej chmury, słońce ledwie błyśnie,

a się spod śniegu przebija przebiśnieg.

Wychyla się główka w śniegu sztywnej kryzie...

Byle na powietrze! Byle słonka bliżej!

Rozgniewał się marzec, sypnął gęsto śniegu...

- Nie czas jeszcze wiosnę witać, przebiśniegu! (...)


Kurczątko”

 

Z jajeczka się urodziło, główkę najpierw wychyliło,

na dwie nóżki wyskoczyło, oczko czarne otworzyło.

Dzióbek mały rozchyliło, że jest głodne zakwiliło... kurczątko: pi,pi,pi


Jestem wiosna”


Idę, idę, idę prosto do was.

Idę, idę słońce niosę wam.

Wszystkie śniegi stopię,

zazielenię wszystkie lasy,

fiołki oraz bratki,

patrzcie dla was mam


Ref. Wiosna, wiosna jestem wiosna.

Patrzcie, jaką piękną suknię mam.

Wiosna, wiosna jestem wiosna.

Najpiękniejsza z wszystkich dam.


Wszędzie zieleń, czerwień, złoto, błękit.

Oczy kwiatów w słońce patrzą już.

Cieszcie się wraz ze mną.

Podziwiajcie mą pogodę.

Chodźcie do mnie wszyscy,

zaśpiewajmy znów.

 


 

 
Zagadki przyrodnicze PDF Drukuj Email
Piątek, 28 Luty 2020 19:10

To kolejne spotkanie integracyjne z Żabkami, tym razem odkrywaliśmy ciekawe odgłosy różnych ptaków. Podziwialiśmy barwne upierzenie i z niedowierzaniem wsłuchiwaliśmy się w oryginalne dźwięki.
 
 
 
 
 
 

 
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

Strona 1 z 12

design:w3a.pl