Grupa III
Dzień Kropki PDF Drukuj Email
Sobota, 19 Wrzesień 2020 19:38

 

 

Dnia 15 września br. dzieci świętowały Dzień Kropki. Jest to dzień odkrywania swoich talentów, nabierania wiary we własne możliwości oraz kreatywnych działań. Przedszkolaki wysłuchały bajkę pt.: „Kropeczka Psoteczka”, a następnie poprzez zabawę z kolorowymi kropeczkami doskonaliły swoje umiejętności ruchowe i plastyczne. Dzieci tworzyły swoje „ kropkowe” dzieła sztuki wykorzystując różne materiały do stemplowania.

 


 
 
 

 

 


 

 
Prace plastyczne PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 14 Wrzesień 2020 19:53

 


 
 
 

 


 

 
Prace plastyczne PDF Drukuj Email
Sobota, 05 Wrzesień 2020 13:18

 

 

 
 
 
 

 

 


 

 

 
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 31 Sierpień 2020 08:51

 

WRZESIEŃ

1. W przedszkolu.
2. Wakacyjne wspomnienia.
3. Jesteśmy bezpieczni.
4. Dbam o siebie i środowisko.


Dziecko zdobywa następujące umiejętności:

- potrafi się przedstawić się oraz zna imiona swoich rówieśników z grupy
- kształtuje umiejętność rozpoznawania zapisu swojego imienia
- wspólnie tworzy kodeks grupowy
- przestrzega zasad obowiązujących w przedszkolu
- doskonali umiejętności samoobsługowe i higieniczne
- wyrabia nawyk używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
- swobodnie wypowiada się na temat wakacji
- kształtuje umiejętność słuchania innych i czekania na swoją kolej
- zapoznaje się z mapą Polski, kształtuje umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazów: górskiego i nadmorskiego
- zna cechy charakterystyczne dla lata
- rozwija umiejętności matematyczne poprzez klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy
- zna podstawowe zasady poruszania się pieszego
- kształtuje orientację w schemacie własnego ciała
- poznaje zasady zachowania ostrożności w kontaktach z nieznajomymi
- kształtuje świadomość ekologiczną
- klasyfikuje przedmioty funkcjonalnie ze sobą powiązane
- doskonali umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem
- dba o porządek w sali - kształtuje odpowiedzialność za wspólną przestrzeń
- rozwija sprawność manualną i inwencję twórczą wykonując prace plastyczne
- kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- rozwija aparat mowy poprzez różne zabawy artykulacyjne
- słucha krótkich utworów literackich, odpowiada na pytania dotyczące ich treści
- rozwija umiejętność wypowiadania się na temat obrazka oraz wysłuchanego tekstu
- bierze udział w zorganizowanych zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym

 

Realizacja Programu Wychowawczego:

Wartość: KULTURA BYCIA
Zasada: Bądź kulturalny.
1. Używaj form grzecznościowych: „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam”.
2. Pamiętaj o witaniu i żegnaniu się – odpowiednio używaj wyrażeń: „dzień dobry”, „do widzenia”, „cześć”.
3. Okazuj szacunek dorosłym (starszym osobom).
4. Słuchaj, gdy ktoś mówi, nie przerywaj.
5. Nie niszcz (zabawek, przedmiotów, pracy innych).

Wartość: ZDROWIE
Zasada: Dbaj o zdrowie swoje i innych.
1. Nie krzycz, mów umiarkowanym głosem.
2. Bierz udział w zabawach ruchowych, spacerach (przebywaj często na świeżym powietrzu).
3. Ubieraj się stosownie do pogody i pory roku.
4. Pokonuj uprzedzenia do niektórych potraw poprzez ich próbowanie.
5. Myj ręce przed posiłkami i po wyjściu z ubikacji.
6. Zasłaniaj usta przy kichaniu i kasłaniu.

Wartość: BEZPIECZEŃSTWO
Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych.
1. Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych.
2. Informuj dorosłych o swoich dolegliwościach (skaleczenie, złe samopoczucie).
3. Nie oddalaj się od grupy z miejsca zabawy.
4. Przestrzegaj zasad ruchu drogowego dla pieszych.
5. Zachowaj ostrożność w kontaktach z obcymi.
6. Nie baw się w miejscach niedozwolonych. 

 

WIERSZE I PIOSENKI

 

„Już kółeczko zrobić czas” sł., muz. K. Kulikowska

Teraz zróbmy kółeczko.
Już kółeczko zrobić czas.
Klementynka woła nas.
Raz, dwa, trzy, cztery.
O, jak wesoło. Już gotowe koło.



„Plac zabaw” sł. M. Ostojewska muz. I. Bogucka


1.Już w oczach radość, bo słońce świeci,
na spacer pora iść.
Na placu zabaw jest dużo dzieci,
bawić się chodźmy dziś!
Ref.: Plac zabaw, plac zabaw
tu z kolegami poznasz zabaw sto.
Plac zabaw, plac zabaw
w słoneczne dni odwiedzasz go!
2.Są tu drabinki i karuzela,
każdy się kręcić chce!
A w piaskownicy z mokrego piasku
babki zrobimy dwie.
Ref.: Plac zabaw…
3.Miło jest huśtać się na huśtawce,
wszyscy lubimy to, że hej!
Możemy puszczać barwne latawce,
wietrzyku dla nich wiej!
Ref.: Plac zabaw…
4.Ciekawi świata zawsze jesteśmy,
uczyć się każdy chce!
Bawić się świetnie na placu zabaw
możemy całe dnie!
Ref.: Plac zabaw…



„Moi mili” M. Strzałkowska


Życie pędzi wciąż do przodu,
coraz prędzej gna i bryka
i czasami w tym pośpiechu,
coś ważnego nam umyka.
A więc wniosek dzisiaj stawiam,
aby każdy z nas spróbował,
przy okazji, bez okazji,
mówić częściej takie słowa:
Do widzenia i dzień dobry,
co tam słychać? Jak się czujesz?
I poproszę i przepraszam
oraz proszę i dziękuję.
Wtedy ludziom na tym świecie
sympatyczniej ciut, by było.
No, a przecież o to chodzi,
by się wszystkim milej żyło!



„W pociągu” D. Niemiec


Wiem, że czeka mnie przygoda.
W pociągu stoi już jedna moja noga.
Za chwilę druga moja noga tam stanie.
Pomacham rodzicom przez okno na pożegnanie.
Trochę się boję tej podróży bez mamy, przyznaję,
choć wcale już nie jestem małym mazgajem.
Układamy bagaże, siadam z babcią w przedziale.
Za oknem świat pędzi, a ja już nie boję się wcale.
Czekam na wspaniałe wrażenia, na nowe doznania.
Będę miał dużo historii do opowiadania.



„Zielone światło” T. Śliwiak

Zielone światło, zielone światło,
można przechodzić na drugą stronę.
Pojazdów szereg posłusznie czeka,
krzywda nie spotka tutaj człowieka.
Póki zielone światło jak liść
- bezpiecznie można iść.

 

 

 


 

 


design:w3a.pl