Grupa III
Kolorowe Nutki PDF Drukuj Email
Wtorek, 04 Czerwiec 2019 05:12

 


 

 

 


 

 
Zamierzenia - czerwiec. PDF Drukuj Email
Niedziela, 02 Czerwiec 2019 17:42


CZERWIEC

1. Wiosna w pełni

2. Dzieci takie jak my

3. U lekarza

4. Jedziemy na wakacje
  

Dziecko w czerwcu:

- wie, jakie zwierzęta mieszkają na łące,

- współpracuje zgodnie w zespole,

- wie, że pierwotną formą motyla jest gąsienica,

- dodaje i odejmuje na liczmanach w zakresie 0 – 10,

- buduje prawidłowo dłuższe wypowiedzi na dany temat,

- potrafi określić, kim jest przyjaciel,

- określa warunki zgodnej zabawy,

- rysuje portret przyjaciela,

- poznaje wygląd i domy dzieci z różnych stron świata,

- wie, jakie różnice w wyglądzie występują pośród dzieci na całym świecie,

- wie, że mimo różnego wyglądu każdy człowiek zasługuje na szacunek i ma równe prawa,

- dba o bezpieczeństwo podczas zabawy w ogrodzie,

– potrafi rozpoznać objawy złego samopoczucia,

– dostrzega związku między chorobą a leczeniem,

– rozumie konieczność przyjmowania lęków i zastrzyków w czasie choroby i szczepień ochronnych,

– wie, że samodzielnie nie może zażywać żadnych lekarstw,

- wie, jak należy zachować się w przychodni lekarskiej,

– wie, jak zachować się w sytuacji nagłego wypadku,

– zna swój adres domowy,

– poznaje rolę pogotowia ratunkowego i numer telefonu na pogotowie,

- chętnie bierze udział w grach i zabawach ruchowych,

- ćwiczy percepcję wzrokowo – słuchową,

- wie, że nadchodzi czas wolny, wakacje,

- wie, gdzie można spędzać wakacje,

- współpracują zgodnie podczas zajęć,

- dzieli się materiałami podczas pracy,

- bierze udział w konkurencjach sportowych,

- współpracuje w swojej drużynie.



REALIZACJA PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO


Wartość: BEZPIECZEŃSTWO

Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych


Wartość: KONTAKTY RÓWIEŚNICZE

Zasada: Kontroluj swoje zachowanie / Bądź koleżeński


Wartość: ŁAD, PORZĄDEK, ESTETYKA OTOCZENIA

Zasada: Dbaj o ład, porządek i estetykę otoczenia.


Wartość: WARTOŚCI MORALNE

Zasada: Kieruj się wartościami, nie krzywdź innych


Jan Brzechwa

"Spotkał katar Katarzynę"

Spotkał katar Katarzynę - a-psik!
Katarzyna pod pierzynę - a-psik!
Sprowadzono wnet doktora - a-psik!
Pani jest na katar chora - a-psik!

Terpentyną grzbiet jej natarł - a-psik!
A po chwili sam miał katar - a-psik!

Poszedł doktor do rejenta - a-psik!
A to właśnie były święta - a-psik!
Stoi flaków pełna micha - a-psik!
A już rejent w michę kicha - a-psik!

Od rejenta poszło dalej - a-psik!
Bo się goście pokichal i - a-psik!
Od tych gości ich znów goście - a-psik!
Że dudniło, jak na moście - a-psik!

Przed godziną jedenastą -a-psik!
Już kichało całe miasto -a-psik!
Aż zbrakło terpentyny -a-psik!
Z winy jednej Katarzyny -a-psik!
 
 
Marta Berowska

"Dzieci z całego świata"

Różne są dzieci. Ale czy wy wiecie,

ile naprawdę jest dzieci na świecie?

Jak żyją? O czym marzą wieczorami?

Rysują czy też bawią się klockami?

Liu z Chin codziennie chodzi dość daleko

do szkoły, która stoi gdzieś nad rzeką.

I wieczorami nie ukrywa marzeń,

żeby w przyszłości być wiejskim lekarzem.

Tumbo z Afryki mieszka z rodzicami.

Dobrze się uczy w szkole pod palmami.

Jest jeszcze mały i umie niewiele,

lecz bardzo chciałby być nauczycielem.

Joasia z Mławy pływa doskonale.

Pragnie w przyszłości zdobywać medale.

Johnny z Londynu ćwiczy w szkolnym klubie

i strzela gole najlepiej, jak umie.

Różne są dzieci. Różne domy mają.

Różnym językiem z sobą rozmawiają.

Lecz gdyby w naszym kraju się zjawiły,

prędko by z nami się zaprzyjaźniły.


"Niech żyją wakacje"

Niech żyją wakacje, 
niech żyje pole i las
i niebo, i słońce, 
wolny, swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka 
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę 
od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce 
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece 
będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje, 
niech żyje pole i las
i niebo, i słońce, 
wolny, swobodny czas.

 
 
Dzień Mamy i Taty PDF Drukuj Email
Niedziela, 02 Czerwiec 2019 17:15

Pszczółki przygotowały dla swoich Rodziców przedstawienie pt. "W zaczarowanym świecie bajek Walta Disneya".
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze - maj PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 06 Maj 2019 05:11

 
Maj
 

1.    W wiejskiej zagrodzie

2.    Lubimy nowalijki

3.    Moja rodzina

4.    Dbam o swoje bezpieczeństwo

 


Ad.1.

-        dzieci poznają różne gatunki zwierząt hodowanych na wsi (młode, dorosłe)

-        potrafią określić w jakim celu się je hoduje, rozumieją taką konieczność

-        posługują się nazwami pór roku, miesięcy, dostrzegają rytmiczną zmianę organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy.

-        czytają globalnie wyrazy KOT, PIES, KROWA, OWCA itp., dzieli wyraz na sylaby.

-        potrafią odróżnić prawdę od fałszu

-        biorą udział w zabawach ruchowych, naśladowczych

-        potrafią wykonać pracę wg podanego wzoru

-        dzieci dodają i odejmują za pomocą liczmanów w zakresie10-ciu.

-        śpiewają piosenki zbiorowo i indywidualnie

Ad.2.

-        dzieci rozumieją pojęcie „nowalijki”

-        rozróżniają i nazywają warzywa, rozumieją konieczność ich spożywania

-        zakładają hodowlę na parapecie okiennym, obserwują wzrost roślin

-        dzieci potrafią przedstawić utwór literacki w formie inscenizacji z własnoręcznie wykonanymi kukiełkami

-        wykonanie sałatki warzywnej/surówki; umiejętne posługiwanie się nożem.

-        podejmuje zabawy przy piosenkach

-        rozwijają sprawności manualne poprzez podejmowanie różnych zadań plastycznych

-        rozwijają słuch fonematyczny, prawidłowo wymawiają poszczególne głoski

Ad.3.

-        wspólne organizowanie uroczystości z okazji Dnia Rodziny

-        przygotowanie upominków dla rodziców

-        dzieci potrafią wymienić członków rodziny, podać stopień pokrewieństwa, rozumieją pojęcie „więzi rodzinne”.

-        umieją dostrzec podobieństwo w rysach twarzy, kolorze oczu, itp.

-        dzieci rozumieją pojęcie „drzewo genealogiczne”

-        dzieci potrafią w kilku zdaniach opowiedzieć o swojej mamie i tacie

-        rozumie znaczenie pracy rodziców

-        swobodnie wypowiada własne myśli i wrażenia

-        odczuwa i okazuje przywiązanie i szacunek do mamy i taty.

Ad. 4.

-        dziecko rozumie konieczność unikania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu.

-        rozumie, że kontakt z obcymi osobami może być dla niego zagrożeniem

-        dziecko potrafi wybrać bezpieczne miejsce do zabawy

-        dostrzega niebezpieczeństwa podczas nieodpowiednich zabaw w domu i na podwórku

-        dziecko potrafi ułożyć historyjkę obrazkową

-        umie wyrazić swoje przeżycia i spostrzeżenia w ekspresji plastycznej

-        klasyfikuje przedmioty wg wybranej cechy

-        rozpoznaje piosenki po usłyszeniu rytmu

 

Realizacja programu wychowawczego:

 

Wartość: RODZINA

 

- Poznaj dokładny adres zamieszkania.

- Poznaj imiona członków swojej rodziny.

- Szanuj swoich rodziców i dziadków

- Wykonuj polecenia dorosłych

- Rozmawiaj z rodzicami, dziadkami o ich pracy.

- Pamiętaj o uroczystościach rodzinnych.

- Bierz aktywny udział w obchodach świąt rodzinnych

         (np. Dzień Matki, Dzień Babci i Dziadka).

       

 Wartość: BEZPIECZEŃSTWO

 

- Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych

- Informuj dorosłych o swoich dolegliwościach (skaleczenie, złe samopoczucie)

- Nie oddalaj się od grupy z miejsca zabawy

- Przestrzegaj zasad ruchu drogowego dla pieszych.

- Pamiętaj swój adres zamieszkania

- Nie baw się w miejscach niedozwolonych

- Zachowaj ostrożność w kontaktach z obcymi.

 
 
 
"Kaczka dziwaczka"

 

Nad rzeczką opodal krzaczka
Mieszkała kaczka-dziwaczka,
Lecz zamiast trzymać się rzeczki
Robiła piesze wycieczki.

Raz poszła więc do fryzjera:
"Poproszę o kilo sera!"

Tuż obok była apteka:
"Poproszę mleka pięć deka."

Z apteki poszła do praczki
Kupować pocztowe znaczki.

Gryzły się kaczki okropnie:
"A niech tę kaczkę gęś kopnie!"

Znosiła jaja na twardo
I miała czubek z kokardą,
A przy tym, na przekór kaczkom,
Czesała się wykałaczką.

Kupiła raz maczku paczkę,
By pisać list drobnym maczkiem.
Zjadając tasiemkę starą
Mówiła, że to makaron,
A gdy połknęła dwa złote,
Mówiła, że odda potem.

Martwiły się inne kaczki:
"Co będzie z takiej dziwaczki?"

Aż wreszcie znalazł się kupiec:
"Na obiad można ją upiec!"

Pan kucharz kaczkę starannie
Piekł, jak należy, w brytfannie,

Lecz zdębiał obiad podając,
Bo z kaczki zrobił się zając,
W dodatku cały w buraczkach.
Taka to była dziwaczka!
 

 

„ Skrzyżowanie”

 

 Na skrzyżowaniu ruch ogromny,

spojrzeć na światła nie zapomnij.

Czerwone, żółte i zielone:

Czy możesz przejść na drugą stronę?

 Jeśli czerwone - musisz czekać,

to auta teraz mogą jechać.

Do Ciebie mówi światło zielone:

Już możesz przejść na drugą stronę.

 Nim jednak ruszysz, zanim przejdziesz,

musisz się jeszcze raz rozejrzeć.

Jezdnia jest wolna,

więc z fasonem możesz przejść śmiało na drugą stronę.

 
 

„Powiedziała mi to lala”

 

1. Powiedziała mi to lala
I powiedział mi to miś
 Nie zapomnij, że w przedszkolu

Mamy święto mamy dziś
Nie martw się kosmaty misiu
I laleczko nie martw się
Ja pamiętam o tym dobrze
Każde dziecko o tym wie.


Ref.: Bo święto mamy jest raz w roku
Tylko raz, tylko raz
Czekałam na nie niecierpliwie
Długi czas długi czas

Bo święto taty jest raz w roku
Tylko raz, tylko raz
Czekałem na nie niecierpliwie
Długi czas długi czas


2. Ucieszyła się laleczka i ucieszył się też miś
Że pamiętam o swej mamie
I o świecie które dziś
Nie zapomnę nawet wtedy
Kiedy minie wiele lat
Bardzo kocham swoją mamę
Bez niej nie istnieje świat.

 

Ref.: Bo święto mamy ….

 


 
Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze (kwiecień) PDF Drukuj Email
Niedziela, 31 Marzec 2019 15:45

 

     Dziecko w kwietniu:

    - dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny

    - poznaje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla kwietnia

    - nabywa umiejętności słowne opisywania zjawisk pogodowych np. siły wiatru, temperatury

    - poznaje świąteczne tradycje

    - poznaje stałe następstwa dnia i nocy

    - utrwala pojęcia: wczoraj, dzisiaj, jutro

    - wzbogaca słownictwo

    - kształtuje postawy, zachowania i nawyki proekologiczne

    - rozumie potrzebę ruchu na świeżym powietrzu

    - rozbudza poczucie współodpowiedzialności i troski za stan środowiska naturalnego

    - rozumie konieczność segregowania odpadów do odpowiednich pojemników i zmniejszania ich objętości

    - kształtuje prawidłową postawę ciała

    - dostrzega problemy ekologiczne naszej planety

    - poznaje zasady prawidłowego zachowania się w lesie i zasady ochrony przyrody

    - rozumie znaczenie wody dla życia człowieka, roślin i zwierząt

    - kształtuje odpowiedzialność za stan środowiska przyrodniczego

    - nabywa umiejętności nakrywania do stołu i właściwego zachowania się przy stole

    - rozwija zdolności manualne oraz taneczne



Realizacja programu wychowawczego:

Wartość: ŁAD, PORZĄDEK, ESTETYKA OTOCZENIA

1. Po skończonej zabawie odkładaj zabawki, przybory na miejsce.

2. Śmieci wyrzucaj do kosza.

3. Prace plastyczne odkładaj do teczki, szufladki lub na wyznaczone miejsce.

4. Dbaj o estetykę swojego wyglądu.

5. Ubranie i buty zostawiaj ułożone w szatni.

6. Korzystaj w wycieraczki.

7. Piasek z butów wytrzepuj do kosza.



    Tematy tygodniowe:

    1. W lesie/Praca rolnika.

    2. Wielkanoc.

    3. Dbamy o naszą planetę.
     



 "Dziwne rozmowy”

W chlewiku mieszka świnka,
co ryjkiem trąca drzwi

Gdy niosę jej jedzenie,
to ona kwi, kwi, kwi.

Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma .
Ja mówię jej Dzień dobry
– a ona kwa, kwa, kwa.

Na drzewie siedzi wrona,
od rana trochę zła
Gdy pytam Jak się miewasz
– to ona kra, kra, kra.

Przed budą trzy szczeniaczki
podnoszą straszny gwałt
Ja mówię Cicho pieski
– a one hau, hau, hau.



"Co to jest ekologia?"

 D. Klimkiewicz

Ekologia - mądre słowo,
a co znaczy? - powiedz, sowo!
Sowa chwilkę pomyślała
i odpowiedź taką dała:
To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko w paru zdaniach
o wzajemnych powiązaniach
między nimi, bo to wszystko
to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować
- powiedziała mądra sowa.



"Chcemy być"

A. Cenarska

Chcemy być przyjaciółmi
wszystkich żywych stworzeń.
Niech im się dobrze,
niech im się dobrze
żyje pośród nas.
Chcemy mieć czyste rzeki
przezroczyste morze.
Niech zdrowo rośnie
razem z nami las.
Refren:
Pamiętaj, że wszystko
zależy od ciebie.
Czy ptak będzie sobie
wić gniazdo na drzewie.
Czy zdrowym się chlebem
podzielisz na święta.
To wszystko od ciebie zależy
pamiętaj!
Tańczyć pójdziemy lekko
na złocistej plaży.
Spalin i ścieków,
spalin i ścieków
mamy wszyscy dość.
Słońce się będzie śmiało
do dziecięcych marzeń.
Nikt nie popsuje
świata nam na złość.



"Ekologia”


Ekologia – słowo znane,
W całym świecie powtarzane.
Znaczy, by nie było śmieci
i świat czysty miały dzieci.
Kto chce chronić środowisko
Musi o nim wiedzieć wszystko
Więc dlatego dziś się uczmy
Jak najlepiej chronić je.

Mrówka, ptak, czy jakieś zwierzę,
Czysty domek chce mieć przecież.
A gdy tylko patrzy wkoło,
To co widzi? Wszędzie śmieci,
Więc z przyrodą żyjmy w zgodzie
I od święta i na co dzień.
Każdy śmieć do kosza włóż
Wtedy czysto będzie już!


 
"Kwiecień Plecień"

Idzie z kwietniem
rowem zielonym
Pierwsza stokrotka
w śniegu kwietniowym.
Na skrawku ciepła,
na zimna brzeżku
Kwiat przebiśniegu
usiadł w dołeczku.

Kwiecień – plecień,
bo przeplata,
trochę zimy,
trochę lata
Kwiecień – plecień,
bo przeplata,
trochę zimy,
trochę lata

Śniegiem sypnęło,
czy kwiaty wschodzą,
Na pożegnanie
ostatnim mrozom
Uderza wiosna
o skrzydła ptakom,
Śpiew się poturlał
z góry po dachu.

Kwiecień – plecień,
bo przeplata,
trochę zimy,
trochę lata
Kwiecień – plecień,
bo przeplata,
trochę zimy,
trochę lata.

 


 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 Następna > Ostatnie >>

Strona 1 z 8

design:w3a.pl