Grupa III
Mikołajki w przedszkolu PDF Drukuj Email
Piątek, 06 Grudzień 2019 19:42

To był dzień pełen atrakcji. Dzieci czyściły buty, wzięły udział w biegu przełajowym w ogrodzie wspólnie z Żabkami oraz oczekiwały na przybycie Świętego Mikołaja. Z euforią opowiadały o wizycie gościa z białą brodą w domach rodzinnych. Nastroje były zróżnicowane, od radości, podekscytowania, po niepokój. Jednak kiedy wszyscy zobaczyli słodką niespodziankę, to niewątpliwie na wszystkich twarzach zagościł uśmiech.

 

 

 
 
 
 

 

 
Bawmy się wspólnie PDF Drukuj Email
Środa, 04 Grudzień 2019 22:15

Kolejną aktywnością w ramach innowacji pedagogicznej były obchody Dnia Osób Niepełnosprawnych (3.12). Dzieci wzięły udział w zajęciach podczas, których odczytywały piktogramy, oznaczające różne niepełnosprawności i dzieliły się swoimi doświadczeniami. Zaskakujące jest to, że dostrzegają takie znaki w miejscach publicznych. Potem niektóre Pszczółki zorganizowały zabawy tematyczne, wykorzystując lalkę terapeutyczną Kasię i krzesło odgrywające rolę wózka inwalidzkiego.

 

 
 

 


 


 
Świąteczny koncert PDF Drukuj Email
Wtorek, 03 Grudzień 2019 17:50

Dzieci aktywnie uczestniczyły w koncercie zatytułowanym ZIMA, ZIMA, ZIMA i to było idealne wprowadzenie w klimat świąteczny. Muzycy pokazali tajemniczy worek Mikołaja, który wzbudził ogromne zaciekawienie, a gra na instrumentach zaczarowała pogodę za oknem...nie uwierzycie, zaczął padać śnieg!

 

 
 

 

 
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze PDF Drukuj Email
Niedziela, 01 Grudzień 2019 17:09

 


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ


Tematy tygodnia:

  1. GRUDNIOWE ŻYCZENIA

  2. ŚWIĘTA ZA PASEM

  3. KIM BĘDĘ GDY DOROSNĘ?

  4. ŚWIĄTECZNE TRADYCJE


Dziecko:

  • wyrabia nawyk używania zwrotów grzecznościowych i mówienia o swoich pragnieniach,

  • rozwija umiejętność koncentracji uwagi podczas słuchania opowiadania,

  • kształtuje sprawność fizyczną: wzmocnia mięśnie i doskonali zmysł równowagi,

  • wdraża się do posługiwania się adresem i chętnie pisze list do Św. Mikołaja,

  • kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej,

  • uczestniczy w koncertach muzycznych i przedstawieniach teatralnych,

  • wie, jak można pomagać innym- składa serca techniką origami dla hospicjum,

  • wzbogaca wiedzę na temat zwyczajów związanych ze świętami,

  • dowiaduje się, że to co jemy ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie,

  • rozwija małą motorykę, usprawnia palce i dłonie w czasie zajęć z przygotowania jedzenia,

  • kształtuje umiejętność układania i opowiadania historyjki obrazkowej,

  • doskonali umiejętność wyrażania własnych emocji w pracach plastycznych,

  • wyraża szacunek dla pracy ludzi z różnych zawodów,

  • rozwija procesy spostrzegania poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic w wyglądzie konkretnych przedmiotów i ich odpowiedników na ilustracjach,

  • kształtuje umiejętność grupowania obiektów według podanej cechy,

  • zapoznaje się z tradycją ozdabiania choinki,

  • kształtuje umiejętności manualne podczas tworzenia dekoracji świątecznych,

  • doskonali umiejętność prawidłowego, bezpiecznego posługiwania się sztućcami,

  • rozbudza zainteresowanie książką i literaturą dla dzieci,

  • rozwija percepcję słuchowej dzieci, poprzez powtarzanie usłyszanego rytmu,

  • kształtuje umiejętność interpretacji utworu muzycznego i scenicznego za pomocą ruchu,

  • utrwala wiedzę dzieci na temat zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych.

  • kształtuje umiejętność słuchania innych, nieprzerywania w trakcie czyjejś wypowiedzi,

  • kształtuje umiejętność formułowania życzeń świątecznych,

  • doskonali umiejętność wspólnego śpiewania piosenek, kolęd i pastorałek,

  • wyrabia w sobie odwagę i śmiałość sceniczną, radzi sobie w sytuacjach stresowych,

  • odczuwa jedność i wspólne dążenie do wyznaczonego celu.

     

Realizacja Programu Wychowawczego:


    WARTOŚĆ: KULTURA BYCIA Zasada: Bądź kulturalny.

    Normy postępowania:

    1. Używaj form grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam.

    2. Pamiętaj o witaniu i żegnaniu się- odpowiednio używaj wyrażeń: dzień dobry, do widzenia.

    3. Okazuj szacunek dorosłym (starszym osobom).

    4. Słuchaj, gdy ktoś mówi, nie przerywaj.

    5. Nie niszcz (zabawek, przedmiotów, pracy innych).

    6. Prawidłowo posługuj się sztućcami.

    7. Po skończonym posiłku wytrzyj usta, podziękuj i zasuń krzesełko.

 


Wiersze:


Jak święty Mikołaj zgubił prezenty- Artur Janicki


W pewnym mieście na południu dziwna rzecz się stała w grudniu.

Na ulicy obok skweru znaleziono pięć rowerów.

Oprócz tego dwie koparki, śliczne kolorowe garnki,

materiały budowlane i zwierzęta hodowlane.

Dużo łopat i wiaderek. I żołnierzy długi szereg,

Łódki, statki, ciężarówki, stroje śliczne i wiatrówki.

Całą masę różnych rzeczy bardzo pięknych, nikt nie przeczy.

Ten, co znalazł, dostał czkawki: Toż… to… wszystko… są zabawki!

Obudzono całe miasto, choć już było przed dwunastą.

Wszyscy bardzo się dziwili, co za ludzie to zgubili.

W końcu burmistrz się odezwał, do uwagi wszystkich wezwał:

Nie ulega wątpliwości, że Mikołaj u nas gościł.

I poważne mam obawy, że swój worek miał dziurawy.

Pewnie, kiedy szedł na skróty, to zaczepił nim o druty.

Teraz pytam was, kochani, co zrobimy z prezentami?”

Zawołało zbiegowisko: „Rozdajemy dzieciom wszystko!”

Dobrze, będzie radość w mieście, zabawki do domu nieście!”.

Więc do dzieła się zabrano, szybko dzieciom je rozdano,

a prezenty najcenniejsze dostały te najbiedniejsze.

Zaś za drzewem stał zziębnięty sam Mikołaj uśmiechnięty.

Czemu nie był tym zmartwiony, że transport cały zgubiony?

Bo zabawek tych nie zgubił, on je tak rozdawać lubił.



Świąteczny czas- Dominika Niemiec


Za oknem już całkiem ciemno.

Na niebie pierwsza gwiazdka świeci.

Na przyjście Mikołaja

czekają wszystkie dzieci.

Nim rozpakują prezenty,

złożą swym bliskim życzenia:

zdrowia, szczęścia, miłości

i wszystkich marzeń spełnienia,

podzielą się opłatkiem

przy wigilijnym stole

i z wielkim wzruszeniem w głosie

zanucą pastorałki wesołe.



Piosenki:




Na osiołku moim śniadym”


Na osiołku moim śniadym

Do Betlejem sobie jadę x2


Ref.: Widzisz mnie, widzisz mnie,

Na osiołku sobie mknę. x2 .


A na niebie gwiazdka pierwsza

Moją drogę mi oświetla.


Ref.: Widzisz mnie, widzisz mnie,

Na osiołku sobie mknę. x2


Na gitarze gram i śpiewam,

A osiołek cicho ziewa.


Ref.: Widzisz mnie, widzisz mnie,

Na osiołku sobie mknę. x2


Tu ti tu ti tu ti tu ti, Tu, ti, tu, ti, tu, ti, tam

Pospiesz, pospiesz się osiołku Do Betlejem dojeżdżamy.

Tu ti tu ti tu ti tu ti, Tu, ti, tu, ti, tu, ti tam

Pospiesz, pospiesz się osiołku Wkrótce pana powitamy.





Świąteczna gwiazdka”


Gwiazdka wesoło świeci,

Mruga do wszystkich dzieci .

Wysoko w górze hen, a rano zniknie jak sen

Wysoko w górze hen, a rano zniknie jak sen


Święty Mikołaj w saniach,

Gwiazdka go pogania :

Nim dzieci pójdą spać, prezenty musisz im dać

Nim dzieci pójdą spać, prezenty musisz im dać


 

 
Dzień Pluszowego Misia PDF Drukuj Email
Wtorek, 26 Listopad 2019 17:37

Dzieci z grupy Mrówek, Żabek, Pszczółek i Ważek spotkały się, aby uczcić Światowy Dzień Pluszowego Misia. Tego dnia każde dziecko przyniosło swoją ulubioną przytulankę i w ramach Otwartej Przestrzeni rozwijało kompetencje interpersonalne. Wspólnie bawiliśmy się, śpiewaliśmy, wykonywaliśmy różne zadania. Jednak najciekawszą aktywnością było swobodne poruszanie się pomiędzy trzema salami, w których czekały na nas różne niespodzianki.

Po wszystkich atrakcjach Pszczółki postanowiły odpocząć, przytulając mięciutkie miśki.

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna > Ostatnie >>

Strona 1 z 7

design:w3a.pl