Grupa II
Zabawy sensoryczne PDF Drukuj Email
Środa, 13 Listopad 2019 21:20

 

 

Podczas zabaw sensorycznych z kolorowym ryżem przedszkolaki utrwalały sobie barwy flagi Polskiej.

 


 
 
 
 

 

 


 

 
Teatrzyk Kamishibai PDF Drukuj Email
Wtorek, 12 Listopad 2019 21:47

 

Motylki wspólnie z Biedronkami obejrzały zaprezentowaną przez panią Jadwigę „Legendę o Lechu, Czechu i Rusie”. Legenda przybliżyła przedszkolakom historię powstania godła polskiego.

 


 
 
 

 

 


 

 
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze listopad PDF Drukuj Email
Niedziela, 03 Listopad 2019 20:58

 

LISTOPAD

Tematyka tygodnia:

1. „Polska moja ojczyzna”
2. „Jesienna pogoda”
3. „Zwierzęta domowe”
4. „Zimno, coraz zimniej”


Dziecko zdobywa następujące umiejętności:


o zapozna się z godłem  i z barwami flagi Polski, rozumie pojęcia „symbol narodowy”
o zna nazwę miejscowości , w której mieszka
o poznaje wybrane legendy, tradycje związane z naszym miastem
o rozwija wyobraźnię poprzez pracę plastyczną, usprawnia umiejętności manualne poprzez eksperymenty graficzne z użyciem farby i materiału naturalnego
o liczy w dostępnym zakresie
o opisuje wygląd zwierząt - pies, kot
o rozpoznaje i podaje nazwy zwierząt futerkowych – wiewiórka , lis
o rozwija aparat artykulacyjny poprzez naśladowanie odgłosów zwierząt
o wie, dlaczego trzeba opiekować się zwierzętami
o poznaje zasady odpowiedzialnego dokarmiania zwierząt
o wykonuje ćwiczenia artykulacyjne kształtujące mięśnie narządów mowy
o doskonali umiejętności samoobsługowe ubierając i rozbierając swoje rzeczy
o przedstawia swoje pomysły, kiedy za oknem pada deszcz
o bierze czynny udział w uroczystości przedszkolnej- „ Pasowanie na Przedszkolaka”


Realizacja Programu Wychowawczego:   
Wartość: OJCZYZNA ( Dziecko rozpoznaje symbole narodowe i wraz z rodziną aktywnie uczestniczy w uroczystościach patriotycznych.)
Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE (Dziecko dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie i obserwuje z zaciekawieniem. Dba o przyrodę w najbliższym środowisku)

 

 


 

„Znak”  Maria Łaszczuk


Czy wiesz, jaki to znak:
w czerwonym polu biały ptak?
 Wiem – odpowiedział Jędrek mały.
 – To jest znak Polski: orzeł biały.


„Barwy Ojczyste” Cz. Janczarski


Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość
biel -  serce czyste...
Piękne są nasze
Barwy ojczyste.

 

 „Deszczowe krople” sł. i muz. Danuta Szlagowska

1. Deszczyk kapie, kap, kap, kap, kap.
łap kropelki w rączki, łap, łap.
Ref.: Łap kropelki, łap deszczowe,
bo już kapią krople nowe.
Kap, kap, kap, kap,
kap, kap, kap, kap.
2. O parapet stuk, stuk, stuk.
W szybkę dzwoni dzyń, dzyń, dzyń,
żeby raźniej było mi.
3. Wietrzyk wieje fiuu, fiuu, fiuu.
Liście tańczą szu, szu, szu.
Wszystko tu wiruje, bo jesień czaruje.
 


„Piesek Tereski” sł. i muz. Joanna Bernat

Mała Tereska dostała pieska.
A ten piesek – hau! hau! hau! –
cztery łapy miał. (2 x)
Mała Tereska dostała pieska.
A ten piesek – hau! hau! hau! –
długie uszy miał. (2 x)
Mała Tereska dostała pieska.
A ten piesek – hau! hau! hau! –
z tyłu ogon miał. (2 x)
Mała Tereska dostała pieska.
A ten piesek – hau! hau! hau! –
czarne oczka miał.
Mała Tereska dostała pieska.
A ten piesek – hau! hau! hau! –
mokry nosek miał.
Mała Tereska dostała pieska.
A ten piesek – cicho! ciii! –
w budzie teraz śpi. (2 x)
 


„Głodne ptaki” Anna Łada-Grodzicka

Pamiętamy o ptakach z podwórka,
co mają szare i czarne piórka.
Karmimy je kaszą i okruszkami,
a czasem kawałek słoninki damy.

 

„Lis” Jan Brzechwa

Rudy ojciec, rudy dziadek,
Rudy ogon – to mój spadek.
A ja jestem rudy lis.
Ruszaj stąd, bo będę gryzł.

 

„Sikorka” Anna Łada-Grodzicka

Sikorko z żółtym brzuszkiem,
ptaszku śliczny i mały.
Zjedz na zdrowie słoninkę,
którą ci dzieci dały.

 

 


 

 
Fascynujący Świat Mrówek PDF Drukuj Email
Niedziela, 03 Listopad 2019 20:43

 

Dzieci wzięły udział w warsztatach edukacyjnych  „Fascynujący świat mrówek”.  Podczas spotkania dzieci poznały zwyczaje mrówek, dowiedziały się jak zbudowane jest mrowisko. Miały także możliwość zobaczyć prawdziwą królową mrówek i oglądać świat mrówczymi oczami. Na zakończenie spotkania przedszkolaki degustowały przysmak mrówek czyli słodki miód.

 


 
 
 
 
 

 


 

 
„Dzień pomarańczowy” PDF Drukuj Email
Niedziela, 03 Listopad 2019 20:37

 

 

Dnia 29 października br. zorganizowaliśmy „Dzień pomarańczowy”. W tym dniu pojawiły się same pomarańczowe przedszkolaki. Nie zabrakło pomarańczowych atrakcji. Dzień był pełen niespodzianek. Dzieci najpierw obserwowały eksperyment tworzenia koloru pomarańczowego z żółtej i czerwonej wody. Następnie poznały różne  przedmioty w tym kolorze, owoce i warzywa. Próbowały pozbierać marchewki do kosza w kuchennej rękawicy. Dmuchały w pomarańczowe piórka ćwiczą przy tym aparat artykulacyjny. Zrobiły sok z marchewki i pomarańczy, i ze smakiem go wypiły. Na koniec odbiły własne dłonie, które zamoczyły w farbie tworząc wspólną, wielką marchewkę.

 

 
 
 
 
 
 

 


 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna > Ostatnie >>

Strona 7 z 9

design:w3a.pl