Grupa II
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze pażdziernik PDF Drukuj Email
Czwartek, 01 Październik 2020 09:27

Październik

1. Dary jesieni.
2. Dbamy o zdrowie.
3. Jesienią w parku i w lesie.
4. Zabawy na jesienne wieczory.

Dzieci zdobywają następujące wiadomości i umiejętności:


- rozpoznają i nazywają wybrane warzywa, owoce, grzyby

- rozróżniają i nazywają popularne warzywa, owoce

- z apetytem zjadają owoce i warzywa (poznają nowe smaki)

- rozumieją znaczenia wyrażenia zdrowe odżywianie się

- potrafią wymienić charakterystyczne cechy nowej pory roku oraz dary jesieni

- poszerzają wiedzę przyrodniczą o nazwy drzew liściastych i iglastych oraz ich owoców

- obserwują zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią

- zapoznaje się z pracą lekarza i pielęgniarki, przełamuje lęk przed wizytą u lekarza

- rozumie konieczność przyjmowania leków w razie choroby

- wiedzą jak dostosować swój ubiór do warunków atmosferycznych

- kształtują umiejętności łączenia elementów w pary według wybranej cechy (rodzaj)

- kształtują poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej podczas zabaw przy różnorodnej muzyce

- kształtuje umiejętność słuchania innych i czekania na swoją kolej

- rozwija twórcze myślenie podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek

- bierze udział w zorganizowanych zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym

- kształtują umiejętności rozpoznawania zapisu swojego imienia

- doskonalą umiejętności przeliczania elementów i odczytują ilość oczek na kostce

- rozwijają kompetencje matematyczne poprzez tworzenie i kontynuowanie prostych rytmów ruchowych, słuchowych

- ćwiczą i usprawniają narządy mowy, starają się poprawnie wykonywać ćwiczenia oddechowe

- usprawniają dłonie, ćwiczą motorykę małą podczas wykonywania prac plastyczno-technicznych

- poznają nowe piosenki i wierszyki, ćwiczą pamięć

REALIZACJA PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO

 Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE.  Zasada: Szanuj środowisko naturalne. Normy postępowania: 1. Nie hałasuj w lesie. 2. Nie śmieć. 3. Nie niszcz grzybów trujących.

 Wartość: ZDROWIE. Zasada: Dbaj o zdrowie swoje i innych. Normy postępowania: 1. Dziecko dostrzega walory zjadania owoców i warzyw- poznaje nowe smaki. 2. Nie krzycz, mów umiarkowanym głosem. 3. Bierz udział w zabawach ruchowych (przebywaj często na świeżym powietrzu). 

„Zbieramy grzyby”

 sł. Agnieszka Galica muz. Tadeusz Pabisiak

Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.

Co w tym koszu pani jesień nam niesie? 

Ref.: Kurki, rydze i maślaki, 

borowiki i kozaki pozbieramy dziś. x2

Muchomora ominiemy z daleka.

Niech muchomor na złe muchy tu czeka.

Ref.: Kurki…

Poszukamy żółtych kurek pod sosną.

 Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.

Ref.: Kurki…

 

„Deszczowy spacerek” – zabawa paluszkowa.

Poszła pani na spacerek.

Deszczowe chmury przywiał wiaterek.

Gdy daleko od domu już była,

deszcz zaczął padać – parasol rozłożyła.

Gdy kropla za kroplą spadała,

pani pod parasol się schowała.

Gdy deszczyk przestał padać,

parasol złożyła i do domu wróciła.

 „Latawiec” N. Usenko


Dziś niebo lśni jak ocean.
Po świeżej, zielonej trawce
szaleją Kacper i Pucek.
Na spacer wyszli z latawcem.
Objęci tata i mama
zostali w tyle, za nimi.
Nad łąką tańczy latawiec.
Skrzydłami macha żółtymi.
– Hura! – wydziera się Kacper.
– Hura! – wiatr świszcze zielony.
Latawiec chciałby być wolny,
więc szarpie we wszystkie strony,
aż w końcu chłopiec się zgadza
i z ręki wypuszcza sznurek.
– Dziękuję! – szepcze latawiec
i daje nura w chmurę.

„Mam cztery lata” U. Piotrowska

Dla mamy jestem szkrabem, mój skrzacie woła tata.
Uwierzyć wciąż nie mogą, że mam aż cztery lata.
Bo ja przecież wszystko wiem i powtarzam cały dzień.
Wasze dziecko jest już duże, może samo umyć buzię
Włożyć buty i ubranie i ze smakiem zjeść śniadanie.
Umie zetrzeć kurze z szafki, dba o książki i zabawki.
Zawsze grzecznie idzie drogą i nie ciągnie psa za ogon.
Pomagam chętnie mamie, wyręczać lubię tatę.
Mieć swoje obowiązki chce każdy czterolatek.
 

„Aby nasze ząbki się błyszczały” K. Jedynak

Aby nasze ząbki się błyszczały
potrzebny jest taki zabieg mały.
Teraz zaczyna się przygoda nowa
szczoteczka do zębów już jest gotowa.
Za nią kroczy pasta zadowolona,
zaraz na szczoteczce będzie położona.
Teraz razem już w duecie
przyglądają się twoim ząbkom
w komplecie.
Najpierw od góry każdy ząb czyść
do przodu i do tyłu,
tak dokładnie, aby wszystko się zmyło.
Szczoteczka zatacza wiele kółeczek,
szoruje od przodu każdy ząbeczek
Szczoteczka zatacza małe kółeczka
szoruje od przodu każdego ząbeczka.
Czas wymieść z ząbków brudy od strony języka,
niech szczoteczka każdego miejsca dotyka.
Język też musi zostać wyszorowany,
już do uśmiechu jest przygotowany.
Na koniec do buzi weź wody dwa łyki
dokładnie wypłucz zęby, język i poliki.
Wypluj tę wodę razem z brudkami,
zaprezentuj swój uśmiech z czystymi ząbkami.

„Piosenka na chłodne dni” sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak

1.Umiem włożyć już buciki,
kurtkę zapiąć na guziki.
Ref.: Chociaż trochę chłodno dziś,
to na spacer trzeba iść. x2
2. Wkładam czapkę i sweterek,
mogę iść już na spacerek.
Ref.: Chociaż…
3. Rękawiczki, ciepły szalik
zimno mi nie będzie wcale.
Ref.: Chociaż...

„U lekarza” D. Niemiec


Idę do lekarza i trochę mnie to przeraża.
Boję się, że będą tam zastrzyki,
że pani doktor będzie niczym potwór dziki,
że już zawsze będę się czuła źle
i że będę musiała pić gorzki syrop – fe!
W gabinecie wszystko się odbywa powoli
i w sumie to już prawie mnie gardło nie boli.
Pani doktor rozmawia z mamą i jest bardzo miła.
Hura! Tylko syrop do picia mi zaleciła.
Nie było tym razem zastrzyków, piję syrop i kaszel z głowy
i się okazało, że smak miał malinowy.
Wiem, mamo, że gdy będę chora następnym razem,
odważniej pójdę do przychodni na spotkanie z lekarzem.




 


 
Tydzień Przedszkolaka PDF Drukuj Email
Środa, 30 Wrzesień 2020 22:49

Przez cały tydzień podejmowaliśmy różnorodne działania związane z obchodami Dnia Przedszkolaka. Przez pięć dni zdążyliśmy wziąć udział w „Biegu Przedszkolaka”. Uczestniczyły w nim z zaangażowaniem. Wielką radość  dał im nie tylko sam bieg, ale szukanie ukrytego w ogrodzie przez panią Gosię „Medalu Przedszkolaka”. Owo trofeum udało się szczęśliwie znaleźć Blance.

 
 

 „Motylki” uczyły się również, jak segregować śmieci pod hasłem: „Rady na odpady”. Najpierw zapoznano je z  planszami na tablicy, obrazującymi , gdzie wrzucamy poszczególne śmieci. Potem, nauczycielki pokazały dzieciom  w sali  oznaczone napisami kosze  do segregowania odpadów.  Dzieci wspólnie z paniami przeczytały napisy i powiedziały, co tam można wrzucać. Od tego czasu przestrzegają zasad i starają  się: plastik wrzucać do kosza z napisem „Plastik”, makulaturę  do pojemnika podpisanego „Makulatura”, natomiast śmieci inne niż w/w  składowane są koszu podpisanym „Różne”. Na zakończenie przedszkolacy wyszli do ogrodu, żeby obejrzeć znajdujące się w jego pobliżu różniące się kolorami i wyglądem kontenery przeznaczone do  śmieci. Każdy „Motylek” zastanawiał się  do jakiego pojemnika  może przyniesiony przez siebie śmieć wrzucić. Było to bardzo trudne, ale i pouczające.

 
 
 
 
 

Odbyły się zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku Kamishibai. W trakcie spotkania  dzieci wysłuchały baśń braci Grimm „Królowa Pszczół”.

Wrzesień to miesiąc, gdy „Motylki” mogły nawiązać bliższe spotkanie z przyrodą. Na zajęciach dzieci dowiedziały się  wiele ciekawych rzeczy o życiu, zwyczajach i budowie wiewiórki, dlatego  niezwykłym przeżyciem było dla nich spotkanie w przedszkolnym ogrodzie rudego gościa . Wiewiórka szybko przebiegała wśród gałęzi drzew, wywołując  swoją obecnością sensację i poruszenie. Na pewno ta wizyta będzie zapamiętana przez  dzieci na zawsze!

 
 
 

 W ciągu całego tygodnia „Motylki” chętnie bawiły się  chustą animacyjną. Podczas zabawy  doświadczały różnych wrażeń słuchowych, wzrokowych, czy kinestetycznych. Bardzo chętnie z chustą eksperymentowały  i intuicyjnie wiedziały, co można z nią zrobić: falując, ciągnąc, chowając się pod spód, czy też wchodząc na chustę. W czasie  zabawy: uczyły się współdziałania w grupie, doskonaliły spostrzegawczość i refleks, ćwiczyły poczucie rytmu oraz czerpały wiele radości.

 

 
 
 


 

 

 
Pierwszy dzień w przedszkolu. PDF Drukuj Email
Środa, 23 Wrzesień 2020 17:33

Pierwszy dzień w przedszkolu.

 
 

 

Zabawy w ogródku przedszkolnym.

 
 
 

 

 
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 31 Sierpień 2020 22:36
WRZESIEŃ

1.  W przedszkolu.
2.  Wakacyjne wspomnienia.
3.  Dzień Przedszkolaka.
4.  Jesteśmy bezpieczni.

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

- Potrafi przedstawić się i swobodnie operuje imionami swoich rówieśników w grupie.
- Czuje się bezpiecznie w przedszkolu.
- Odczytuje symbole rysunkowe.
- Doskonali umiejętności samoobsługowe i higieniczne.
- Rozwija umiejętności rzutu oburącz.
- Wspólnie tworzy kodeks grupowy.
- Przestrzega zasad panujących w przedszkolu.
- Usprawnia narządy artykulacyjne poprzez wyraźne wymawianie spółgłosek.
- Poznaje podstawowe zasady poruszania się pieszego.
- Poznaje zasady zachowania ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.
- Kształtuje orientację w schemacie własnego ciała.
- Wyrabia nawyk używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
- Kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Kształtuje umiejętności rozpoznawania zapisu swojego imienia.
- Rozwija sprawności manualne.
- Swobodnie wypowiada się na temat wakacji.
- Aktywnie współpracuje z kolegami podczas uroczystości z okazji Dnia Przedszkolaka.
- Kształtuje umiejętność słuchania innych i czekania na swoją kolej.
- Rozwija umiejętności matematyczne poprzez klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy.
- Zapoznaje się z mapą Polski, kształtuje umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazów: górskiego i nadmorskiego.

Realizacja Programu Wychowawczego:

Wartość: Kontakty rówieśnicze
Dziecko rozumie pojęcie: zgodna zabawa i dba o dobre relacje w grupie. Przestrzega zasad zawartych w kodeksie przedszkolaka.
 
Wartość: Bezpieczeństwo
Dziecko poznaje podstawowe zasady ruchu drogowego. Rozróżnia postawy właściwe i niewłaściwe w kontakcie z nieznajomymi.
 
Wiersze i piosenki
 
„Plac zabaw”

sł.: Małgorzata Ostojewska
muz.: Irena Bogucka
I
Już w oczach radość, bo słońce świeci
na spacer pora iść.
Na placu zabaw jest dużo dzieci,
bawić się chodźmy dziś!
Ref.:
Plac zabaw, plac zabaw
tu z kolegami poznasz zabaw sto.
Plac zabaw, plac zabaw
w słoneczne dni odwiedzasz go!
II
Są tu drabinki i karuzela,
każdy sie kręcić chce!
A w piaskownicy z mokrego piasku
babki zrobimy dwie.
III
Miło jest huśtać się na huśtawce,
wszyscy lubimy to, że hej!
Możemy puszczać barwne latawce.
Wietrzyku dla nich wiej!
IV
Ciekawi świata zawsze jesteśmy,
uczyć się każdy chce!
Bawić się świetnie na placu zabaw
możemy całe dnie!

„ Moi mili” M. Strzałkowska

Życie pędzi wciąż do przodu, coraz prędzej gna i bryka
i czasami w tym pośpiechu, coś ważnego nam umyka.
A więc wniosek dzisiaj stawiam, aby każdy z nas spróbował,
przy okazji, bez okazji, mówić częściej takie słowa:
Do widzenia i dzień dobry, co tam słychać? Jak się czujesz?
I poproszę i przepraszam oraz proszę i dziękuję.
Wtedy ludziom na tym świecie sympatyczniej ciut, by było.
No, a przecież o to chodzi, by się wszystkim milej żyło!

„W pociągu” Dominika Niemiec

Wiem, że czeka mnie przygoda.
W pociągu stoi już jedna moja noga.
Za chwilę druga moja noga tam stanie.
Pomacham rodzicom przez okno na pożegnanie.
Trochę się boję tej podróży bez mamy, przyznaję,
choć wcale już nie jestem małym mazgajem.
Układamy bagaże, siadam z babcią w przedziale.
Za oknem świat pędzi, a ja już nie boję się wcale.
Czekam na wspaniałe wrażenia, na nowe doznania.
Będę miał dużo historii do opowiadania.

„Zielone światło” T. Śliwiak

Zielone światło, zielone światło,
można przechodzić na drugą stronę.
Pojazdów szereg posłusznie czeka,
krzywda nie spotka tutaj człowieka.
Póki zielone światło jak liść
- bezpiecznie można iść.
 

 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna > Ostatnie >>

Strona 5 z 5

design:w3a.pl