Grupa II
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze listopad PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 02 Listopad 2020 09:46
LISTOPAD

1. Jestem Polakiem - Poznań to moje miasto.
2. Jesienna pogoda.
3. Zwierzęta domowe.
4. Zimno, coraz zimniej.

Realizacja Programu Wychowawczego:

- Wartość: Ojczyzna.
Dziecko rozpoznaje symbole narodowe i wraz z rodziną aktywnie uczestniczy w uroczystościach patriotycznych.

- Wartość: Środowisko naturalne.
Dziecko dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie i obserwuje z zaciekawieniem.
Dba o przyrodę w najbliższym środowisku.

- Wartość: Cudza własność.
Dziecko stara się szanować cudze mienie, oddaje pożyczoną rzecz właścicielowi.

Przewidywane osiągnięcia dydaktyczne- zakłada się, że dziecko:

- zna nazwę miejscowości, w której mieszka i potrafi opisać ciekawe zakątki Poznania
      - rozpoznaje i szanuje symbole narodowe, dostrzega je w najbliższym otoczeniu podczas obchodów Dni    Niepodległości
      - zainteresuje się legendą o Świętym Marcinie
      - zapoznaje się z obiegiem wody w przyrodzie i uświadamia sobie jej znaczenie w świecie ludzi i zwierząt
      - rozwija inteligencję emocjonalną poprzez odgrywanie scenek, stara się omówić, co czuje oraz stara się pokonywać własne lęki
      - doskonali motorykę małą i dużą, rozwija kondycję fizyczną każdego dnia
      - przelicza na konkretach w zakresie sobie dostępnym
      - doskonali umiejętności klasyfikowania według jednej cechy
      - stara się zrozumieć następstwo dnia i nocy, dostrzega rytm
      - wzbogaca słownictwo poprzez poznawanie nowych gatunków zwierząt
      - rozwija wrażliwość słuchową w zabawach związanych z rozpoznawaniem głosów zwierząt
      - poznaje pracę weterynarza, organizuje zabawę tematyczną w wyznaczonym kąciku
      - rozwija ekspresję artystyczną, otwiera się na nowe formy wyrazu (teatr, taniec, plastyka)
      - rozwiązuje zagadki, układa historyjki obrazkowe rozwijając myślenie przyczynowo - skutkowe
      - przestrzega zasad grupowych i stara się właściwie zachowywać w przedszkolu
      - potrafi zorganizować zabawę z kolegą/koleżanką, doskonaląc sztukę negocjacji
      - rozwija koncentrację i uważnie słucha czytanych opowiadań
      - stara się przestrzegać kolejności wypowiedzi podczas zajęć
      - poprawnie trzyma sztućce i dba o estetykę jedzenia
      - próbuje nowych smaków, zjada owoce i warzywa
      - rysuje kredkami ołówkowymi na dowolny temat


„Pan Listopad” – piosenka
 
1. Pan listopad gra na basie
dylu, dylu, dyl.
Na jesiennym graniu zna się
trawką dotknął strun.

Wesoło gra muzyka,
pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka
tańcz, gdy chcesz.

2. Pan listopad gra na bębnie
bara, bara, bum.
Z deszczem puka równo,
pięknie, koncert daje mu.

Wesoło gra muzyka,
pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka
tańcz, gdy chcesz.

3. Pan listopad gra na flecie
fiju, fiju, fiu.
Z liści złotych ma berecik,
a kubraczek z nut.

Wesoło gra muzyka,
pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka
tańcz, gdy chcesz.

„Poznań moje miasto”- sł./m. M. Pędzińska

1. Piękne domy, osiedla i ulice, rzeka Warta, jak wstążka się wije,
o zabytkach ciekawe tajemnice, chcę poznawać, bo tutaj żyję.

Ref. Poznań to moje miasto, Poznań to jest mój dom.
Poznań poznawać warto, bo jest tego wart.

2. W centrum zamek zachęca do zwiedzania, a katedra z zieleni się wyłania,
o dwunastej dwa małe koziołki, na ratuszu bodą się.

„Dzikie gęsi” wiersz Ewa Szelburg - Zarembina

Idą chłody, idą słoty jesienne.
Dzionki krótkie, noce długie i ciemne.
Idą słoty, idą psoty i głody
zziębnie rola, zziębną lasy i wody.
Oj, już pora, oj pora
odlatywać dzikim gęsiom z jeziora.
Hej, wy gąski, dzikie gąski żałosne,
a powróćcie do nas tutaj na wiosnę.

„ Jesienna szaruga” wiersz  D. Niemiec

Za oknem szaro i buro, nawet niebo płacze.
I mama mówi, że nie pójdziemy na spacer.
Bo wieje i leje, za oknem taka plucha,
że wiatr mógłby porwać niejednego malucha.
A ja czuję się jakoś tak dziwnie,
niewesoło, całkiem przeciwnie.
I nie wiem, skąd ten smutek się we mnie bierze.
Nie chcę się nawet bawić, tylko w łóżku leżę
lub wklejam nos w szybę i gapię się w kałuże.
A za oknem są ich chyba setki, małe, większe i te całkiem duże.
Mama przy mnie siada, mierzwi mi czuprynę i o dziwo ma uśmiechniętą minę.
- Nie martw się kochanie, czasem gdy za oknem leje, mi też robi się smutno,
tak to się już dzieje. Na szczęście deszcz kiedyś ustanie i słońce zacznie świecić,
a wtedy uśmiechnie się twa buzia i buzie innych dzieci.

„Zapasy na zimę” wiersz

Biegnie myszka po ściernisku, trzyma ziarnko zboża w pyszczku
- Trzeba zbierać okruszyny, by nie zginąć pośród zimy.
Skacze, skacze wiewióreczka po szumiącym lesie.
Zrywa orzech na leszczynie i do dziupli niesie
- Trzeba zbierać już zapasy na zimowe, ciężkie czasy!
Pije pszczółka miód na kwiatku, długą trąbkę stula.
Wnet zabrzęczy, wnet poleci z powrotem do ula
- Trzeba zebrać dużo miodu, by nie było w zimie głodu!
Wyjrzał zając spod jałowca
- Cóż to za krzątanie?
- To już jesień- brzęczy pszczółka. Jesień miły panie.
Zbierz korzonki, zbierz kapustę i brzozową korę,
byś zajączku, nie był głodny w tę zimową porę!

„Urodziny Misia” wiersz Małgorzata Strzałkowska

Hej, chłopaki! Hej, dziewczyny!
Miś ma dzisiaj urodziny,
więc z najdalszych kątków świata
każdy gna do jubilata!
Wokół brawa i wiwaty,
podarunki, ciacha, kwiaty,
figle, psoty, baloniki
i zabawy w takt muzyki!

Miś na torcie zdmuchnął świeczki,
chapsnął miodu trzy spodeczki
i zerkając dookoła,
mruczy sobie „Sto lat… Sto lat…”.
Hej, chłopaki! Hej, dziewczyny!
Miś ma dzisiaj urodziny!
Miś ma swoje święto dzisiaj!
A więc hopla! W górę Misia!

 
Praca plastyczna „Stemplowany obraz jesiennych kwiatów”. PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 02 Listopad 2020 07:00

Praca plastyczna - „Stemplowany obraz  jesiennych  kwiatów”. Cele: Rozmowa na temat kwiatów: (kształtu, koloru, wyglądu, zapachu). Doskonalenie umiejętności: posługiwania się pędzlem, farbą, ziemniaczanymi pieczątkami, rozplanowania przestrzeni, dobrania kolorów. Kształtowanie  poczucia estetyki. Rozwijanie motoryki małej. Zachowanie czystości w czasie pracy i po niej.

 
 
 
 

 


 
Praca plastyczna "Parasol" PDF Drukuj Email
Niedziela, 01 Listopad 2020 21:06

Praca plastyczna - „Parasol ”. Cele: Rozmowa na temat pogody jesienią, odpowiedniego doboru ubrania w zależności od warunków zewnętrznych. Ułożenie  i przyklejenie w konturze elementów parasola. Dbanie o estetykę pracy. Nauka prowadzenia linii pionowych, przerywanych oznaczających deszcz.

 
 

 

 

 

 
Praca plastyczna "Kasztanowe głowy na liściu” PDF Drukuj Email
Niedziela, 01 Listopad 2020 20:54

Praca plastyczna z materiału przyrodniczego pt: „Kasztanowe głowy na liściu”. Cele: Doskonalenie motoryki małej. Tworzenie elementów twarzy z plasteliny i naklejanie ich na kasztany w odpowiednich miejscach, żeby zachować proporcje.

 
 


 

 

 
Praca plastyczna "Jesienny las" PDF Drukuj Email
Niedziela, 01 Listopad 2020 20:02

"Jesienny las" - malowanie sensoryczne farbami plakatowymi.

Cele: Utrwalenie wiedzy  o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienną porą. Wykonywanie palcami pni i konarów drzew za pomocą  linii prowadzonych palcem od dołu do góry. Tworzenie kolorowych liści poprzez stemplowanie kolorowych kropek palcem wskazującym. Wymienianie nazw kolorów. 

 
 
 

 


Dostaliśmy prezent od firmy Robyg. Wraz z filtrem firma Robyg przesłała naszej grupie "Motylków" drzewko jabłoni. Dzieci nazwały je Zosia i posadziły w ogródku naszego przedszkola. Teraz będą się nim opiekowały i patrzyły, jak zmienia się i rośnie.

 

 
 
 
 


 

 

 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 Następna > Ostatnie >>

Strona 1 z 3

design:w3a.pl