Grupa I
Nasze pierwsze dni w przedszkolu PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 07 Wrzesień 2020 20:37

 

 

"Nasze pierwsze dni w przedszkolu"
 
 
 
 

 

 


 

 
Porady logopedy PDF Drukuj Email
Czwartek, 03 Wrzesień 2020 19:03

 

Jak stymulować rozwój mowy małego dziecka - Czyli praktyczne porady dla Rodziców naszych najmłodszych przedszkolaków

 

 


 

 

 
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 31 Sierpień 2020 20:27

 

Wrzesień

1. W przedszkolu.
2. Wakacyjne wspomnienia.
3. Jesteśmy bezpieczni.
4. Dbam o siebie i o środowisko.



Dzieci zdobywają następujące wiadomości i umiejętności:


• Zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z N. I pozostałymi dziećmi.
• Wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach – przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci.
• Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu.
• Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu.
• Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
• Kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji znaczków przedszkolnych, rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach.
• Zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie.
• Rozwijanie orientacji w przestrzeni poprzez wprowadzenie pojęć: na górze, na dole, obok.
• Zwracanie uwagi na odkładanie swoich rzeczy przy własnym znaczku.
• Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych.
• Zapoznanie z wyposażeniem łazienki oraz podawanie nazw przyborów toaletowych i określanie, do czego służą.
• Zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem.
• Grupowanie przedmiotów według rodzajów.
• Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali.
• Budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
• Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, proszę.
• Zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw.
• Rozumienie pojęć mały, duży.
• Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie.
• Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie ogrodu przedszkolnego, czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
• Rozwijanie orientacji w przestrzeni.
• Próby posługiwania się określeniami: na, pod, obok, za.
• Konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków.
• Zapoznanie z pracą policjanta jako osoby, która dba o nasze bezpieczeństwo.
• Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie.
• Poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię.
• Układanie prostych rytmów z pasków białych i czarnych.
• Rozpoznawanie kształtu koła; posługiwanie się pojęciem koło.
• Rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy, pasażerowie.
• Wdrażanie do słuchania i wykonywania poleceń.
• Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej- rozpoznawanie dźwięków i podawanie nazw pojazdów, które te dźwięki wydają.
• Rozpoznawanie i podawanie nazw części ciała.
• Kształtowanie i wspieranie samodzielności dzieci w zakresie korzystania z toalety i wykonywania codziennych czynności higienicznych.
• Rozumienie znaczenia mycia rąk dla zdrowia, utrwalanie etapów i zasad dotyczących mycia rąk.
• Rozpoznawanie i podawanie nazw przedmiotów służących do dbania o higienę osobistą, uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych.
• Ćwiczenia mięśni narządów mowy – ćwiczenia logopedyczne.
• Podawanie nazw i wskazywanie części twarzy, dostrzeganie różnic i podobieństw między twarzami.
• Uczenie się wykonywania czynności porządkowych.
• Wdrażanie do odkładania zabawek na ich stałe miejsca.
• Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych.



REALIZACJA PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO


Wartość: KULTURA BYCIA. Zasada: Bądź kulturalny. Normy postępowania: 1. Pamiętaj o witaniu i żegnaniu się – odpowiednio używaj wyrażeń: „dzień dobry”, „do widzenia”, „cześć”. 2. Nie niszcz (zabawek, przedmiotów, pracy innych).
Wartość: BEZPIECZEŃSTWO Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych. Normy postępowania: 1. Akceptujemy cię takiego, jakim jesteś. 2. Dziel się swoimi wątpliwościami. 3. Mów o swoich uczuciach (odczuciach). 4. Zawsze będziesz wysłuchany.
Wartość: KONTAKTY RÓWIEŚNICZE. Zasada: Kontroluj swoje zachowanie / Bądź koleżeński. Normy postępowania: 1. Z godnością przyjmuj porażki. 2. Wyrażaj swoje emocje w sposób zrozumiały i akceptowany przez innych.
 

Wiersze i piosenki


"Piosenka na powitanie"
Wszyscy są, witam Was, zaczynamy - już czas!
Jestem ja, jesteś Ty. Raz, dwa, trzy!


„Plac zabaw”

sł. Małgorzata Ostojewska
muz. Irena Bogucka
I Już w oczach radość, bo słońce świeci,
na spacer pora iść.
Na placu zabaw jest dużo dzieci,
bawić się chodźmy dziś!
Ref.: Plac zabaw, plac zabaw,
tu z kolegami poznasz zabaw sto.
Plac zabaw, plac zabaw,
w słoneczne dni odwiedzasz go!
II Są tu drabinki i karuzela,
każdy się kręcić chce!
A w piaskownicy z mokrego piasku
babki zrobimy dwie.
III Miło jest huśtać się na huśtawce,
wszyscy lubimy to, że hej!
Możemy puszczać barwne latawce.
Wietrzyku dla nich wiej!
IV Ciekawi świata zawsze jesteśmy,
uczyć się każdy chce!
Bawić się świetnie na placu zabaw
możemy całe dnie!


„Smutek Ani”

Dominika Niemiec
Bawią się dzieci na dywanie.
Pani wita małą Anię.
Ania z oczu łzy ociera,
chyba Ani smutno teraz.
Aniu, chodź cię przytulimy,
smutki wszystkie przegonimy.
Tęsknisz za mamą – to normalna sprawa.
Tu czeka na ciebie wspaniała zabawa.
Zaraz z buzi zniknie ta smutna minka,
bo wiem, że z ciebie dzielna dziewczynka.


„Czyste ręce”
Iwona Salach
Dziś od rana plusk w łazience, Znowu woda – istny cud!
to maluchy myją ręce. W umywalkę puk, puk, puk!
Najpierw w wodzie opłukują, Jeszcze tylko kran zakręcę
potem mydłem nasmarują. i już czyste moje ręce.


„Przedszkole”
Beata Kamińska
To miejsce, gdzie zabawek jest wiele.
Tutaj czeka pani i przyjaciele.
Wszyscy wiemy, siedząc w kole.
że to jest... [przedszkole].


„Zabawki”
Wojciech Widłak
Dobrze jest się dzielić
Tym, co mam, w zabawie,
Bo wtedy się bawić
Jest znacznie ciekawiej.
Ja ci podam klocki,
Ty mi podasz misia…
Razem zbudujemy
Dla misia dom dzisiaj.
Na porządek sposób mam:
Lalki tu, klocki tam!
Jest to sposób doskonały –
Kłaść je tam, gdzie wcześniej stały.

 


 

 

 
Informacje PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 24 Sierpień 2020 17:27

 

KILKA SŁÓW DO RODZICÓW TRZYLATKÓW


 

WYPRAWKA

 

 


design:w3a.pl