Grupa I
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze maj / czerwiec PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 25 Maj 2020 09:56

Maj / Czerwiec

 

Zakłada się, że dziecko:


- Dostrzega rolę rodziców w  swoim życiu i wie, jak może im zrobić przyjemność: tworzy z myślą o nich (rysuje, maluje, gra, śpiewa, tańczy), rozumie, ze trzeba rodzicom pomagać w domu; wykonywać swoje obowiązki w domu i przedszkolu.

- Zauważa  przeciwieństwa i podobieństwa, klasyfikuje ze względu na jedną lub dwie cechy.

- Jest świadome swoich praw i obowiązków.

- Doskonali umiejętności: współpracy podczas zabaw, wykonywania prac plastycznych oraz wysłuchania innych, czekania na swoją kolej.  

- Rozwija w sobie postawę szacunku do inności fizycznej i kulturowej.

- Poszerza wiedzę na temat zwierząt, żyjących w polskich lasach. Wie, że trzeba je chronić i ich miejsce zamieszkania. Rozpoznaje nazwy zwierząt żyjących w zoo.

- Utrwala znajomość podstawowych kolorów. Określa cechy jakościowe przedmiotów, porządkuje je według nich.

- Zauważa zmiany w przyrodzie latem. Poznaje zjawisko burzy (uczy się bezpiecznego zachowania podczas jej występowania) i inne zjawiska atmosferyczne.

- Poznaje krajobrazy Polski. Zna zasady bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów.

- Doskonali motorykę dużą podczas zabaw ruchowych w sali i w ogrodzie, przestrzegając zasad bezpieczeństwa. Usprawnia narządy mowy. 

 

Realizacja programu wychowawczego 

WARTOŚĆ: ZDROWIE

Zasada: Dbaj o zdrowie swoje i innych.

Normy postepowania:

1.Myj często ręce, zasłaniaj usta łokciem, przy kichaniu i kasłaniu., zachowuj bezpieczną odległość od innych osób.

WARTOŚĆ: BEZPIECZEŃSTWO

Zasada: Dbaj  o bezpieczeństwo  swoje i innych

Normy postępowania:

1.Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych.

2.Informuj dorosłych o swoim złym samopoczuciu.

3. Przestrzegaj zasad obowiązujących w grupie.

WARTOŚĆ: RODZINA

Zasada: Poznaj tradycje swojej rodziny.

Normy postępowania:

1.Kultywuje tradycje obchodzenia świąt Dnia Rodziny i bierz udział w obchodach tych świąt.


Laurka 

R. Pisarski

Wymaluję na laurce

Czerwone serduszko,

Ptaka, co ma złote pióra

I kwiaty w dzbanuszku.

Żyj, mamusiu moja miła,

Sto lat albo dłużej!

Bądź szczęśliwa i wesoła,

Zdrowie niech Ci służy!

 

Dla mojego taty

Dla Mojego Taty niosę 

Serduszka cukrowe

Wczoraj je upiekłem

Słodkie, kolorowe.

Bardzo kocham Tatę

Nawet gdy się chmurzy

A serce ze złota

Dam gdy będę duży.

 

Dla mamy i taty

Wszystko czego pragniesz,

mamo wyczaruję,

byś szczęśliwa była

tego- dopilnuję.

Dziś dla ciebie Tato

Płyną złote chmurki,

A wiatr je układa

w świąteczne laurki

Małe moje ręce

i serduszko gorące

Nikt mnie tak nie kocha

jak mama i tata pod słońcem.

Ja mamusiu Ci dziękuję

Za twe piękne oczy,

które na mnie patrzą

Zawsze, w dzień i w nocy

Dzisiaj ważne święto 

wszyscy pamiętamy,

chcemy wyznać rodzicom, 

że bardzo ich kochamy!

Podaruję dzisiaj 

swoje serce małe

miłością dla

mamy i taty

wypełnione całe 


Zabawa- nasze prawo   Witold Szwajkowski

Dzieci mają różne prawa,

ale głównym jest zabawa,

więc popatrzmy w lewo, w prawo,

jaką zająć się zabawą.

Z kolegami albo sami,

bez zabawek, z zabawkami,

czy w mieszkaniu, czy na dworze,

każde z nas się bawić może.

Kto się bawi, ten przyznaje,

że zabawa radość daje,

i czas przy niej szybko leci,

więc się lubią bawić dzieci.

 

Może zobaczymy   Helena Bechlerowa

Idźmy leśną ścieżką

Cicho, cichuteńko,

Może zobaczymy

Sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy

Wiewióreczkę małą,

Jak wesoło skacze

z gałęzi na gałąź.

I niech nikt po lesie

Nie gwiżdże, nie woła –

Może usłyszymy

Pukanie dzięcioła.

A może zaśpiewa

Między gałązkami

Jakiś mały ptaszek,

Którego nie znamy.

I będzie nas witał

Wesoło piosenką.

Tylko idźmy lasem

Cicho, cichuteńko.

 

ZOO

Bolesław Kołodziejski

Tutaj w ZOO jest wesoło,

Tutaj małpki skaczą w koło,

Tutaj ciężko chodzą słonie,

Biegną zebry niczym konie,

Żółwie wolno ścieżką kłapią,

W wodzie złote rybki chlapią,

Szop pracz, takie czyste zwierzę,

Ciągle sobie coś tam pierze.

Struś dostojnie w koło chodzi,

Spieszyć mu się nie uchodzi,

A w najdalszej części zoo,

Dwa leniwce się gramolą,

Wolno wchodząc na dwa drzewa,

Gdzie się każdy z nich wygrzewa,

I zapada w sen głęboki…

 

Razem z latem

sł. Urszula Piotrowska,

 muz. Magdalena Melnicka-Sypko

 

Chodzi złote lato

w kapeluszu z kwiatów,

w rękach ma latawiec,

biega z nim po trawie.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x 2)

Czasem dla ochłody

lato zjada lody.

Zajada je powoli,

gardło go nie boli.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x 2)

 

Bałwan na plaży   Agnieszka Frączek

 

Co ten bałwan tutaj robi?!

Dawno już stopniały lody.

Woda ciepła niczym zupa,

A na plaży straszny upał!...

Biedak się w kałużę zmieni!

Nie doczeka tu jesieni!!!

Może schować go w lodówce?

Bo jak nie, to zniknie wkrótce!

Buja się na morskich falach,

Coś porykuje z dala,

Tańczy sobie wśród kamieni,

Nawet się troszeczkę pieni…

Lecz nie pieni się ze złości.

Bałwan pieni się z radości!

On się świetnie czuje w lecie,

Bo to bałwan morski przecież.

 

Bezpieczne wakacje

A. Bober

 Gdy na wakacjach z rodzicami wypoczywasz,

Dużo niezwykłych przygód przeżywasz.

Nie zapomnij jednak o rzeczy ważnej,

By bezpieczeństwo zachować w sytuacji każdej.

Przez ulicę przechodź tylko na pasach zebry,

Na zielonym świetle i rozglądając się bez przerwy.

Wychodząc na słońce, nakrycie głowy zakładaj,

A na całe ciało krem przeciwsłoneczny nakładaj.

Podczas kąpieli, bądź zawsze pod okiem dorosłego,

By żaden wypadek nie zdarzył Ci się kolego.

Podczas burzy, nie wybieraj się w góry,

A także gdy za oknem, krajobraz jest szaro- bury.

W pobliżu ulicy się nie baw nigdy,

By samochód, autobus czy tramwaj nie zrobiły Ci krzywdy.

Będąc w lesie, śmieci nie wyrzucaj,

Nie rozpalaj ogniska i ciszy nie zakłócaj.

Nie przyjmuj też nic od nieznajomego,

Bo przydarzyć może Ci się coś bardzo niedobrego.

O numerach alarmowych nie zapominaj,

Niech je wraz z Tobą powtórzy cała rodzina.

 997- to telefon na policje,

tam niepokojące sytuacje możesz zgłosić wszystkie.

998- wykręcasz, gdy pożar zauważysz,

bo wtedy dodzwonisz się do pożarnej straży.

999- to numer na pogotowie,

dzwoniąc tam możesz innym i sobie uratować zdrowie.

Gdybyś jednak, tych wszystkich numerów nie umiał zapamiętać,

Wystarczy o jednym ogólnym numerze pamiętać. 

112- tam możesz wszystko zgłosić 

i o każdy rodzaj pomocy poprosić.


 

 

 

 

 
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze kwiecień PDF Drukuj Email
Wtorek, 31 Marzec 2020 17:25

 

W związku z zawieszeniem zajęć w przedszkolu z powodu zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa informujemy, że nauczycielki przygotowują dla dzieci propozycje zabaw, zajęć utrwalających wiedzę, prac plastycznych, aktywności twórczej, itp. do realizacji w domu. Zadania te będą wysyłane do Państwa drogą mailową. Zachęcamy do skorzystania z naszych propozycji.

 

 

 


 

 
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze marzec PDF Drukuj Email
Niedziela, 01 Marzec 2020 22:38
Marzec
„W marcu jak w garncu”
„Porządki w ogrodzie”
„Witaj wiosno”
„Zwierzęta na wiejskim podwórku”

Zakłada się, że dziecko:

Zapoznaje się z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia.
Posługuje się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg.
Poznaje i rozumie przysłowie W marcu jak w garncu.
Poznaje proces powstawania deszczu – eksperymentuje z wodą.
Obserwuje przyrodę w ogrodzie – rozpoznaje i nazwa pierwsze oznaki wiosny w najbliższym otoczeniu.
Buduje krótkie wypowiedzi na temat: „Wiosenne czynności w ogrodzie”, przedstawionej na ilustracji przygotowanej przez N.
Poznaje różne rośliny cebulkowe (krokus, przebiśnieg, hiacynt).
Rozpoznaje i nazywa ptaki: skowronek, bocian, jaskółka, także po ich głosie.
Doskonali umiejętności posługiwania się nożyczkami; dbanie o bezpieczeństwo.
Wyjaśnia znaczenie spożywania szczypiorku dla zachowania dobrego zdrowia.
Kształtuje umiejętności rozróżniania i nazwania zwierząt hodowlanych i ich domów (buda, stajnia, kurnik).
Rozwija spostrzegawczość słuchową– rozpoznaje głosy zwierząt wiejskich.
Kształtuje umiejętności łączenia w pary zwierząt dorosłych i młodych. Nazwa zwierzęta dorosłe i młode: koń – źrebak, krowa – cielak, świnia – prosiak, kura – kurczak.
 
Realizacja Programu Wychowawczego
 
Wartość: ZDROWIE
Zasada: Dbaj o zdrowie swoje i innych.
Normy postępowania:
Ubieraj się stosownie do pogody i pory roku.
Wartość: ŚRODOWISKO NATURALNE
Zasada: Szanuj środowisko naturalne
Normy postępowania:
Nie łam drzew.
Nie zrywaj roślin chronionych.

„Marzec” Joanna Kulmowa

Marzec ma ogromny garniec.
Mieszka w nim przez cale noce,
wieje w garncu nieustannie,
syczy coś i bulgocze.
Powiedz, Marcu,
co masz w garncu?
Mam składniki różnorodne:
wiatry ciepłe, wiatry chłodne,
słońce, śnieg i wodę -
z nich przyrządzam Wam pogodę.

„Uciekaj zimo” – piosenka

1.Wsiadaj zimo na sanki i uciekaj już,
zabierz śnieżne bałwanki,
zabierz wiatr i mróz.

ref. Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki,
na spacerek pójdziemy
nie zmarzniemy już.

2. A ty zimo uciekaj za górkę za las,
I nie marudź , nie zwlekaj.
Już na wiosnę czas.

ref. Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki,
na spacerek pójdziemy
nie zmarzniemy już.

„Pierwszy kwiat wiosny” Stefania Kossuth

Przebiśniegi białe
pierwsze zakwitają,
zieloną łodyżką
śniegi przebijają.

Śnieg wokół topnieje.
Kwiatuszek się chwieje,
wiosna go wołała,
sukienkę mu dała!

„W naszym ogródeczku „ Hanna Zdzitowiecka

W naszym ogródeczku
zrobimy porządki,
zagrabimy ścieżki,
przekopiemy grządki [...]
W naszym ogródeczku
posiejemy kwiatki
będą nam pachniały
fiołki i bratki,
nasturcje, goździki,
nagietki i groszek,
i ta biała lilia,
co tak żółci nosek.

„Pan ogrodnik” muz. sł. Joanna Bernat

Przyleciała biedroneczka
Siadła na gałązce
i tak obserwuje, jak ciężko
pan ogrodnik od rana pracuje.

Ref.: I łopatą kopie, kopie, kopie.
I grabiami grabi, grabi, grabi.
I nasionka sieje, sieje, sieje.
I słucha, jak mu ptaszek swą piosenkę śpiewa

„Kotki marcowe” Joanna Kulmowa

Na wierzbie
nad samym rowem –
srebrne kotki marcowe.
Na deszczu i na słocie
srebrnieją im futra kocie.
Plucha
i zawierucha.
Nie ma mamy,
co wyliże brzuch do sucha.
Ale kotki marcowe nie piszczą.
Huśtają się na gałązkach.
Mruczą:
– Nareszcie wiosna!
I sierść mają coraz srebrzystszą.

„Hej, zielona żabko „sł. i muz. Katarzyna Kulikowska

Hej, zielona żabko,
Miło poznać cię.
Ładnie sobie skaczesz.
Skakać naucz mnie.
Hej, złota rybko,
Miło poznać cię.
Ładnie sobie pływasz,
Pływać naucz mnie.
Hej, żółta pszczoło,
Miło poznać cię.
Ładnie sobie fruwasz,
Fruwać naucz mnie.

"Wiosna idzie" - Szelburg - Zarembina Ewa

Przyleciały skowroneczki
z radosną nowiną,
zaśpiewały, zawołały
ponad oziminą:
- Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Śniegi w polu giną!

Przyleciały bocianiska
w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały
na wysokich płotach:
- Wiosna! Wiosna idzie!
Po łąkowych błotach!

Przyleciały jaskółeczki
kołem kołujące,
figlowały, świergotały
radośnie krzyczące:
- Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Prowadzi ją słońce!

"W gospodarstwie” T. M. Massalska

Pieje kogut już od świtu:
kukuryku ! kukuryku !
Kura do kurczaków żwawo
gdacze-w lewo,
gdacze-w prawo!
Kaczka kwacze:kwa,kwa,kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy:mu,mu,mu!
Aż po porostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
i rży głośno:jestem zuch!
Świnka chrumka:chrum,chrum,chrum!
Co za hałas!Co za szum!
Kot cichutko miauczy:miau,miau,miau!
A pies szczeka:hau,hau,hau!

„Dziwne rozmowy” sł. Anna Alexandrowicz, muz. Włodzimierz Zaliński

W chlewiku mieszka świnka
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie,
to ona: „Kwi, kwi, kwi!”

Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: „Dzień dobry”,
a ona: „Kwa, kwa, kwa.”

Na drzewie siedzi wrona,
jest czarna, trochę zła.
Gdy pytam: „Jak się miewasz?”,
to ona: „Kra, kra, kra!”

Przed budą trzy szczeniaczki,
podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię: „Cicho, pieski”,
a one: „Hau, hau, hau!”

„Co słychać na wsi?” Wanda Chotomska

Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: Klee! Klee!
Na stawie: Kwa! Kwa!
Na polu: Kraa!
Przed kurnikiem: Kukuryku!
Ko, ko, ko, ko, ko! – w kurniku.
Koło budy słychać: Hau!
A na progu: Miau!
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu

„Wycieczka” sł. i muz. Katarzyna Kulikowska

Kiedy słonko jasno świeci,
na wycieczkę idą dzieci.
Idę ja, idziesz ty,
kaczki, koty, kury, psy.
Kaczka: kwa, kwa, kwa.
Kotek: miau.
Kura: ko, ko, ko.
A piesek: hau.

„Chodzi kurka” Iwona Salach

Chodzi kurka po ogródku,
małe ziarnko trzyma w dzióbku.
A dla kogo? A dla dzieci,
co gromadka za nią leci.
Po ogródku chodzi kurka
i pazurkiem czyści piórka,
a za kurką kogut – tatko
pilnie strzeże swego stadka.

„Stary Donald farmę miał” sł. i muz. tradycyjne

Stary Donald farmę miał ija ija o
Na niej kury hodował ija ija o
Koko tu koko tam
Wszędzie koko tu i tam

Stary Donald farmę miał ija ija o
Na niej kaczki hodował ija ija o
Kwa, kwa tu kwa, kwa tam
Wszędzie kwa, kwa tui tam

Stary Donald farmę miał ija ija o
Na niej gęsi hodował ija ija o
Gę gę tu gę gę tam
Wszędzie gę gę tu i tam

Stary Donald farmę miał ija ija o
Na niej indyki hodował ija ija o
Gul gul tu gul gul tam
Wszędzie gul gul tu i tam
 
 
SZKÓŁKA ZĘBOWA PDF Drukuj Email
Niedziela, 01 Marzec 2020 22:08

Dnia 20 lutego br. dzieci wzięły udział w warsztatach stomatologicznych pt.: "Szkółka Zębowa". Higienistka stomatologiczna, która otworzyła „Szkółkę Zębową”, uczyła dzieci jak dbać o zęby, aby były zdrowe. Na koniec dzieci otrzymały upominki i pamiątkowy dyplom.

 
 
 
 
 
 

 

 

 
Klocki Froebla PDF Drukuj Email
Niedziela, 01 Marzec 2020 21:53

Dzięki klockom Froebla rozwijamy kompetencje matematyczne oraz logiczne myślenie.

 
 

 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

Strona 1 z 10

design:w3a.pl