Grupa I
Pożegnanie z przedszkolem PDF Drukuj Email
Sobota, 22 Czerwiec 2019 19:08

Stało się… kolejny rocznik żegna się z przedszkolem.

Z tego powodu wszystkie przedszkolaki spotkały się na ostatniej w tym roku szkolnym

wspólnej zabawie.

Były piosenki, wiersze i tańce. Długo będziemy wspominać ten dzień.

Na koniec  koleżanki i koledzy z grupy Biedronki przedstawiły

inscenizację wiersza "Rzepka" Juliana Tuwima.

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 
Ćwiczyć każdy może... PDF Drukuj Email
Sobota, 22 Czerwiec 2019 18:43

O tym, że sport to zdrowie wie każdy.

Dzieci z grupy Biedronki chętnie uczestniczą w każdej sportowej aktywności, podkreślając ich znaczenie i kreując twórczą postawę w zakresie aktywności ruchowej.

Przedszkolaki rozpoczęły zajęcia od krótkiej rozgrzewki, by następnie wziąć udział w wesołym torze przeszkód. 

To był aktywny dzień!

 
 
 
 
 
 

 





 
Spotkanie z autorką książki dla dzieci PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 10 Czerwiec 2019 19:52

Dzisiaj odwiedziła nas autorka książki „Kto zgubił kapelusz” - Aleksandra Struska – Musiał. Opowiedziała dzieciom treść swojej książki w sposób bardzo plastyczny, angażując do tego dzieci, które przedstawiały niektóre postaci. Wszystkie dzieci bawiły się doskonale, wiosłując łyżkami lub ilustrując tekst piosenki, prezentowanej przez panią Olę.

 

 
 
 
 
 
 

 

 
Inscenizacja teatralna PDF Drukuj Email
Niedziela, 09 Czerwiec 2019 19:48

W dniu 04.06.2019r. „Biedronki” zaprezentowały swoje aktorskie umiejętności „Motylkom” i „Pszczółkom”. Przedstawiły dzieciom inscenizację teatralną na podstawie wiersza Jana Brzechwy „Rzepka”. Z pewnością było to duże przeżycie dla dzieci, bowiem po raz pierwszy występowały przed taką publicznością. Wszystkie dzieci sprostały zadaniu i należą im się ogromne brawa za odwagę oraz talent aktorski. 

 

 
 
 

 

 
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc czerwiec PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 03 Czerwiec 2019 08:05

 

                     CZERWIEC


1. Zwierzęta małe i duże

2. Lato

3. Wakacje


Dziecko zdobywa następujące umiejętności:

  • Kształtuje umiejętność klasyfikowania ze względu na jedną lub dwie cechy.

  • Poszerza wiedzę o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzik, zając, lis, sarna.

  • Wdraża się do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.

  • Rozpoznaje i podaje nazwy zwierząt mieszkających w zoo.

  • Rozwija kreatywność ruchową poprzez naśladowanie gestem i ruchem wybranych zwierząt.

  • Określa cechy jakościowych i ćwiczenie umiejętności używania tych określeń.

  • Kształtuje umiejętność porządkowania elementów od najmniejszego do największego i odwrotnie.

  • Poznaje zjawiska atmosferyczne występujące w czasie burzy.

  • Rozumie podstawowe zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy – chowania się do budynku.

  • Przypomina sobie znaczenia wyrażenia kalendarz pogodowy.

  • Rozumie znaczenia oznaczeń symbolicznych – posługuje się nazwami zjawisk atmosferycznych.

  • Rozpoznaje na obrazkach krajobrazy: morze, góry, las.

  • Poznaje Polskę podczas zabawy tematycznej „wzdłuż Wisły”.

  • Poznaje charakterystyczne cechy krajobrazu morskiego/górskiego oraz sposobów spędzania czasu.

  • Zwraca uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów

  • Tworzy prace plastyczne o tematyce wakacyjnej.

  • Usprawnia umiejętności ruchowe poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacniające mięśnie nóg.

  • Wdraża się do odpowiedzialnego przygotowywania się do wakacyjnych wypraw.

  • Doskonali mowę podczas dzielenia się swoimi planami wakacyjnymi.

  • Kształtuje umiejętności wykorzystywania różnych materiałów w pracy plastycznej

  • Tworzy okazje do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez eksperymentowanie

  • Rozwija umiejętność wypowiadania się na temat obrazka oraz wysłuchanego tekstu


Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie do wspólnej, kulturalnej zabawy

  • Zabawy przy muzyce- ruchowo-rytmiczne- rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem

  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych

  • Słuchanie tekstów czytanych przez nauczyciela., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami- rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy

  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych

  • Zabawy ruchowe – nabywanie umiejętności zgodnej zabawy, respektowania zasad zabawy, współdziałania z dziećmi w zabawie


Realizacja wartości wychowawczych:
Wartość: BEZPIECZEŃSTWO

Zasada: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych

Normy postępowania:

  1. Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych

  2. Informuj dorosłych o swoich dolegliwościach (skaleczenie, złe samopoczucie).

  3. Nie oddalaj się od grupy z miejsca zabawy.

  4. Przestrzegaj zasad ruchu drogowego dla pieszych.

  5. Pamiętaj swój adres zamieszkania.

  6. Nie zbliżaj się do nieznanych zwierząt.

  7. Zachowaj ostrożność w kontaktach z obcymi.

  8. Nie baw się w miejscach niedozwolonych.

  9. Korzystaj z narzędzi i przyborów (np. nożyczek, łopatki) zgodnie z zasadami ich użytkowania.

 

Może zobaczymy

Helena Bechlerowa


Idźmy leśną ścieżką

Cicho, cichuteńko,

Może zobaczymy

Sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy

Wiewióreczkę małą,

Jak wesoło skacze z gałęzi na gałąź.

I niech nikt po lesie

Nie gwiżdże, nie woła –

Może usłyszymy

Pukanie dzięcioła.

A może zaśpiewa

Między gałązkami

Jakiś mały ptaszek,

Którego nie znamy.

I będzie nas witał

Wesoło piosenką.

Tylko idźmy lasem

Cicho, cichuteńko.

 

ZOO

Bolesław Kołodziejski


Tutaj w ZOO jest wesoło,

Tutaj małpki skaczą w koło

Tutaj ciężko chodzą słonie,

Biegną zebry niczym konie,

Żółwie wolno ścieżką kłapią,

W wodzie złote rybki chlapią,

Szop pracz, takie czyste zwierzę,

Ciągle sobie coś tam pierze.

Struś dostojnie w koło chodzi,

Spieszyć mu się nie uchodzi,

A w najdalszej części zoo,

Dwa leniwce się gramolą,

Wolno wchodząc na dwa drzewa,

Gdzie się każdy z nich wygrzewa,

I zapada w sen głęboki…


Przepis na tęczę

Agnieszka Frączek


Weź bukiecik polnych wrzosów,

dzbanek chabrowego sosu,

szklankę nieba wlej pomału,

garść niebieskich daj migdałów,

dorzuć małą puszkę groszku,

nać pietruszki wsyp (po troszku!),

włóż pojęcia dwa zielone

i zamieszaj w prawą stronę.

Dodaj skórkę od banana,

łąkę mleczy i stóg siana,

szczyptę słońca, dziury z serka

i cytryny pół plasterka.

Weź jesieni cztery skrzynki,

zapach świeżej mandarynki,

pompon od czerwonych kapci,

barszcz z uszkami (dzieło babci)…

Jeszcze maków wrzuć naręcze

i gotowe… Widzisz tęczę?

 

Truskawka

Dorota Strzemińska-Więckowiak


Przyjrzyj się dobrze truskawce,

Która rośnie na rabatce.

Jest czerwona i dojrzała,

W pestkach jest maleńkich cała.

Ma poziomkę w swej rodzinie,

I ze smaku w świecie słynie.

Latem są truskawek zbiory

Możesz robić z nich przetwory

Soki, konfitury, dżemy,

Delikatne musy, kremy.

Myj owoce, zanim zjesz,

I się zdrowiem swoim ciesz.

W smaku swoim są wprost wyśmienite

- Oczywiście, te umyte.

 

Płynie Wisła, płynie

Czesław Janczarski


Na Baraniej Górze

Srebrne źródło błyska.

Dwie Wisełki pluszczą,

Powstała z nich Wisła.

 

Płynie do Krakowa

Przez wioski i miasta.

W Krakowie na rynku

dziś lajkonik hasa.


Trzeba minąć most w Puławach,

Cel podróży to Warszawa.

Śmiało naprzód żeglujemy,

Powita nas gród Syreny.


Żaglóweczka sunie lekko,

Spójrz, już morze niedaleko.

Słona fala zmywa plażę

I muszelkę niesie w darze.


Grabki w łapki

Małgorzata Strzałkowska


Szumią rzeki i jeziora,

że na grabki przyszła pora.

Babkowicze i babkarze!

Grabki w łapki! Czas na plażę!

Jeśli chrapkę masz na babkę,

Zrób w wiaderku z piasku papkę,

Uklep, by nie było dziury,

Chwyć wiaderko dnem do góry,

Po czym zrób grabkami trach!

I już babka mknie na piach.

Dla malucha i stulatka

Babki to nie lada gratka.

Babkowicze i babkarze!

Grabki w łapki! I na plażę!



Morskie przygody

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko


Już od dawna o tym marzę,

żeby dzielnym być żeglarzem

i popłynąć w świat nieznany

przez trzy wielkie oceany! (x 2)


Może spotkam gdzieś syrenkę

i zaśpiewam z nią piosenkę.

Latającą znajdę rybę,

pogawędzę z wielorybem. (x 2)


Ponurkuję z morskim żółwiem,

bo nurkować bardzo lubię.

A rekina minę grzecznie,

bo to zwierzę niebezpieczne. (x 2)


A gdy mama do mnie powie:

Czas, by wrócił twój żaglowiec.”

Zaraz wrócę, daję słowo,

i popłynę jutro znowu! (x 4)


Razem z latem

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko


Chodzi złote lato w kapeluszu z kwiatów,

w rękach ma latawiec, biega z nim po trawie.


Ref.:Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.(x2)

 

Czasem dla ochłody lato zjada lody.

Zajada je powoli, gardło go nie boli.


Ref.:Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.(x2)

 


 

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

Strona 1 z 13

design:w3a.pl