Tydzień Przedszkolaka PDF Drukuj Email
Środa, 30 Wrzesień 2020 22:49

Przez cały tydzień podejmowaliśmy różnorodne działania związane z obchodami Dnia Przedszkolaka. Przez pięć dni zdążyliśmy wziąć udział w „Biegu Przedszkolaka”. Uczestniczyły w nim z zaangażowaniem. Wielką radość  dał im nie tylko sam bieg, ale szukanie ukrytego w ogrodzie przez panią Gosię „Medalu Przedszkolaka”. Owo trofeum udało się szczęśliwie znaleźć Blance.

 
 

 „Motylki” uczyły się również, jak segregować śmieci pod hasłem: „Rady na odpady”. Najpierw zapoznano je z  planszami na tablicy, obrazującymi , gdzie wrzucamy poszczególne śmieci. Potem, nauczycielki pokazały dzieciom  w sali  oznaczone napisami kosze  do segregowania odpadów.  Dzieci wspólnie z paniami przeczytały napisy i powiedziały, co tam można wrzucać. Od tego czasu przestrzegają zasad i starają  się: plastik wrzucać do kosza z napisem „Plastik”, makulaturę  do pojemnika podpisanego „Makulatura”, natomiast śmieci inne niż w/w  składowane są koszu podpisanym „Różne”. Na zakończenie przedszkolacy wyszli do ogrodu, żeby obejrzeć znajdujące się w jego pobliżu różniące się kolorami i wyglądem kontenery przeznaczone do  śmieci. Każdy „Motylek” zastanawiał się  do jakiego pojemnika  może przyniesiony przez siebie śmieć wrzucić. Było to bardzo trudne, ale i pouczające.

 
 
 
 
 

Odbyły się zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku Kamishibai. W trakcie spotkania  dzieci wysłuchały baśń braci Grimm „Królowa Pszczół”.

Wrzesień to miesiąc, gdy „Motylki” mogły nawiązać bliższe spotkanie z przyrodą. Na zajęciach dzieci dowiedziały się  wiele ciekawych rzeczy o życiu, zwyczajach i budowie wiewiórki, dlatego  niezwykłym przeżyciem było dla nich spotkanie w przedszkolnym ogrodzie rudego gościa . Wiewiórka szybko przebiegała wśród gałęzi drzew, wywołując  swoją obecnością sensację i poruszenie. Na pewno ta wizyta będzie zapamiętana przez  dzieci na zawsze!

 
 
 

 W ciągu całego tygodnia „Motylki” chętnie bawiły się  chustą animacyjną. Podczas zabawy  doświadczały różnych wrażeń słuchowych, wzrokowych, czy kinestetycznych. Bardzo chętnie z chustą eksperymentowały  i intuicyjnie wiedziały, co można z nią zrobić: falując, ciągnąc, chowając się pod spód, czy też wchodząc na chustę. W czasie  zabawy: uczyły się współdziałania w grupie, doskonaliły spostrzegawczość i refleks, ćwiczyły poczucie rytmu oraz czerpały wiele radości.

 

 
 
 


 

 

 

design:w3a.pl