Wiosenna krzątanina
|
1. Opisujemy środowisko leśne w okresie wiosennym. Rozpoznajemy zwierzęta leśne, omawiamy życie zwierząt wiosną – budzenie się z zimowego snu, zakładanie gniazd, składanie jaj.
|
2. Rozpoznajemy i nazywamy wybrane rośliny łąkowe, wyodrębniamy różnice w wyglądzie kwiatów i traw. Poznajemy łąkę różnymi zmysłami (kształt, barwa, zapach).
|
3. Rozpoznajemy wybrane owady, gady i ssaki zamieszkujące łąkę.
|
4. Uczymy się wiersza „Motyle znad łąki”.
|
5. Poznajemy drukowaną i pisaną literę „j”, „J”
|
Jakie dźwięki nas otaczają
|
6. Rozpoznajemy i nazywamy odgłosy dochodzące z otoczenia.
|
7. Rozmawiamy na temat znaczenia muzyki w życiu ludzi.
|
8. Poznajemy różne gatunki muzyczne.
|
9. Określamy nastrój różnych utworów muzycznych. .
|
10. Poznajemy drukowaną i pisaną literę „f”, „F”.
|
11. Zapoznajemy się ze sylwetką i twórczością wielkiego kompozytowa F. Chopina.
|
12. Uczymy się tańca z chustkami do muzyki F. Chopina.
|
13. Uczestniczymy w konkursie Pro Sinfoniki „Kolorowych Nutek” Pt.: „Co powiem mojej muzyce. Rzecz o Chopinie”- prezentujemy taniec z chustkami (13 maj 2009r.)
|
Kolorowy świat książek
|
14. Układamy dłuższe wypowiedzi na temat swojej ulubionej książki.
|
15. Rozpoznajemy i nazywamy bohaterów ulubionych bajek, książek, odgadujemy i układamy tytuły bajek..
|
16. Poznajemy proces powstawania książki..
|
17. Poznajemy cyfrę 10.
|
18. Poznajemy legendy polskie.
|
19. Poznajemy drukowaną i pisaną literę „Z”, „z”.
|
Rodzinne święta
|
20. Kształtujemy szacunek dla rodziców, tworzymy dłuższe wypowiedzi na temat swojej rodziny, rodzeństwa..
|
21. Poznajemy drukowaną i pisaną literę „h”, „H”.
|
22. Doskonalimy umiejętność czytania.
|
23. Przygotowujemy program artystyczny z okazji Dnia Rodziny.
|
24. Przygotowujemy samodzielnie upominki dla Mamy i Taty.
|