1. Zapoznajemy się z zjawiskami atmosferycznymi zachodzącymi w przedwiośniu, wyjaśniamy znaczenie symboliki przysłowia „w marcu jak w garncu”.
|
2. Rozpoznajemy zwiastuny wiosny (pojawienie się pierwszych ptaków, kwitnienie leszczyny, wierzby, krokusów, przebiśniegów), szukamy oznak wiosny w krajobrazie najbliższego otoczenia.
|
3. Poznajemy wygląd i nazwy kwiatów wiosennych.
|
4. Zwracamy uwagę na właściwe ubieranie się w zależności od pogody.
|
5. Rozpoznajemy i nazywamy figury geometryczne.
|
6. Wyróżniamy cechy wspólne przedmiotów.
|
7. Wykonujemy ćwiczenia w liczeniu – wykonywanie działań dodawania i odejmowania.
|
8. Poznajemy niektóre sposoby radzenia sobie w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu własnemu i innych.
|
9. Wdrażamy prawidłowe nawyki warunkujące zdrowie.
|
10. Realizacja treści z programu „Przyjaciele Zippiego”
|
11. Poznajemy litery drukowane i pisane , „w”, „W”, „n”, „N”.
|
12. Uczymy się wierszy „W marcu”, „Przybycie wiosny”
|
13. Wykonujemy ćwiczenia grafomotoryczne.
|
14. Rozwijamy umiejętność czytania.
|
15. Uczymy się piosenek: „Wkrótce wiosna”, „Nie śpijcie kiedy wiosna” .
|