Październik - założenia
Nazywanie panującej aktualnie pory roku. Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące jesienią i bogactwo jej plonów.
Wielozmysłowe poznawanie niektórych owoców i warzyw. Uświadomienie ich wartości odżywczych. Porównywanie wyglądu, poznawanie cech charakterystycznych.
Podział zbioru na podzbiory. Porównywanie liczebności zbiorów metodą przeliczania.
Ćwiczenia pędzlem – wprawianie się w operowaniu plamą.
Rozwijanie umiejętności ruchowych w toku zabaw i ćwiczeń.
Wzbogacanie słownika dzieci poprzez wykorzystanie odpowiedniej literatury dziecięcej.
Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą.
Wyrabianie pozytywnego stosunku do świata roślin i zwierząt (zaznajomienie dzieci z wyglądem i sposobem poruszania się psa).
Ćwiczenia usprawniające mięśnie narządów mowy. Poznawanie przez dzieci zabaw słownych, łączonych ze śpiewem oraz matematycznych. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat obrazków, na podstawie wierszy i opowiadań – odpowiadanie na pytania.
![]() |
![]() |