Kwiecień - założenia
- Poznawanie przyrody poprzez prowadzenie obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie. Obserwacja drzew i wypatrywanie na drzewach gniazd ptaków. Nabywanie doświadczeń przyrodniczych i oswajanie z owadami: motyl, biedronka, pszczoła, mrówka. |
- Umożliwianie dzieciom obcowania z przyrodą w sposób czynny: spacery, zabawy w ogródku przedszkolnym. |
- Doskonalenie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych o tematyce wiosennej. |
- Obcowanie z wytworami sztuki ludowej związanej z tradycją Świąt Wielkanocnych, zachęcanie dzieci do wzięcia udziału w przygotowaniach świątecznych: malowanie pisanek, przygotowanie koszyczka ze święconką. |
- Tworzenie zbiorów trzyelementowych, określanie własności jakościowej ich elementów, posługiwanie się liczebnikami głównymi: 1, 2, 3. |
- Dostrzeganie użyteczności pracy ludzi z bliskiego otoczenia np.: pracy ludzi w ogródku. |
- Kształtowanie koordynacji ruchu obu rąk: posługiwanie się nożyczkami. Utrwalanie podstawowych kolorów: czerwony, niebieski, zielony, żółty. Próby rysowania: kół. owalu, linii prostych i falistych. |
![]() |
![]() |